Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Update: 22 mei 12:00 uur door Ziggo
Eerder dit jaar informeerden we je over de inflatiecorrectie per 1 juli 2023. Ook passen we de Algemene Voorwaarden aan per 1 augustus 2023. Lees hier alle informatie.
Als Ziggo de Algemene Voorwaarden wijzigt, mag ik dan opzeggen?
De Algemene Voorwaarden worden per 1 augustus 2023 aangepast. Wil je door de wijziging van de Algemene Voorwaarden of door de inflatiecorrectie je abonnement aanpassen of kosteloos opzeggen, dan kan dat tot 1 juli 2023. Kijk op ziggo.nl/contact hoe je met ons in contact komt. Als je de nieuwe Algemene Voorwaarden helemaal wilt doorlezen, ga je naar www.ziggo.nl/voorwaarden.
Als de prijzen in Nederland stijgen, dan stijgen ook onze kosten. Om te zorgen dat we iedere dag een stabiele verbinding leveren, gebruiken we veel energie voor het netwerk en de datacenters. Ook de kosten van materiaal voor het leveren van diensten en onderhoud zijn sinds vorig jaar gestegen.
Daarom passen we per 1 juli 2023 een inflatiecorrectie van gemiddeld 8,5% toe op de prijzen van onze pakketten en beltarieven. Dit is lager dan het gemiddelde 2022 CBS inflatiecijfer van 10%.
Wanneer word ik persoonlijk geïnformeerd over de inflatiecorrectie?
Je bent tussen 8 en 31 maart per e-mail of brief op de hoogte gesteld van de inflatiecorrectie en wat het voor jou persoonlijk inhoudt. Ook zie je de nieuwe tarieven terug op de factuur over de maand juli.
Geldt de inflatiecorrectie voor alle producten van Ziggo?
De inflatiecorrectie wordt toegepast op internet, tv en beltarieven. De prijzen van extra diensten zoals streamingservices, zenderpakketten en SmartWifi pods wijzigen niet bij deze inflatiecorrectie. Ook eenmalige servicekosten zoals activatiekosten of monteurskosten wijzigen niet.
Waarom communiceren jullie al in maart over de inflatiecorrectie in juli?
We zijn ons bewust dat een prijswijziging altijd lastig is en zeker dit jaar waarin prijzen overal omhoog gaan. Van je boodschappen tot je sportabonnement, alles wordt duurder. Daarom vinden we het belangrijk om op tijd en duidelijk uit te leggen hoe het zit.
Heeft de inflatiecorrectie verband met de aanschaf van de Europese voetbalrechten, de prijswijziging van Viaplay of de sponsordeal met Ajax?
Nee, er is geen verband tussen de inflatiecorrectie en de aanschaf van de Europese voetbalrechten, de prijswijziging van Viaplay of de sponsordeal met Ajax.
Ik heb een tijdelijke actiekorting. Hou ik mijn tijdelijke actiekorting nu ook?
Als je een actiekorting met ons hebt afgesproken voor een bepaalde periode, dan houd je die gewoon totdat die actieperiode is afgelopen. Heb je per 1 juli 2023 nog recht op een kortingsbedrag of –percentage, dan wordt die de resterende periode berekend over het nieuwe tarief.
Wat verandert er in de beltarieven?
Maak je gebruik van Vast Bellen? Bekijk alle vernieuwde beltarieven op de Tarieven Bellen pagina.
Meld je eerst aan om een reactie toe te voegen.