Update: 6 juni 08:59 uur door Ziggo. Het artikel is voorzien van de laatste informatie.
Wat is inflatiecorrectie?
De prijzen van producten en diensten in Nederland veranderen ieder jaar. Wanneer de prijzen stijgen, dan noemen we dat inflatie. Het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) berekent elk jaar hoeveel duurder het leven geworden is ten opzichte van het vorige jaar.
Een prijsstijging in Nederland heeft ook invloed op onze kosten. We bekijken elk jaar of we deze gestegen kosten in onze prijzen doorvoeren. Dat noemen we inflatiecorrectie. Voor zo'n wijziging gebruiken we het CBS-inflatiepercentage over het vorige jaar.
Aangepaste prijs Ziggo Internet, TV en Vast Bellen
Over 2023 is het CBS-inflatiepercentage 3,8%. Met een inflatiecorrectie op onze prijzen van gemiddeld 2,5%, blijven we onder dat percentage van het CBS. Per 1 juli is de inflatiecorrectie op onze pakketten:
Persoonlijke informatie over de nieuwe abonnementsprijzen staat in juni op de factuur. In Mijn Ziggo en de Vodafone & Ziggo app staan al je facturen van de afgelopen 18 maanden. Je vindt onderaan de factuur in juni een extra melding wat er voor jou wijzigt door de inflatiecorrectie per 1 juli.
Houd ik mijn korting?
Jazeker. Heb je een korting met ons afgesproken voor een bepaalde periode, dan houd je die gewoon totdat die actieperiode is afgelopen. Heb je nog recht op een kortingsbedrag of –percentage, dan wordt dat berekend over de nieuwe abonnementsprijs. Ook je Volop extra voordelen wanneer je Ziggo met Vodafone of hollandsnieuwe combineert blijf je houden zoals korting, dubbele data en een tv-pakket.
Wijzigen alleen de bundelprijzen?
Veel Ziggo-klanten merken de inflatiecorrectie alleen in de bundelprijzen van internet, tv en Vast Bellen met een maximale wijziging van 2 euro per maand. Heb je een TV-abonnement zónder internet? Dan varieert de wijziging per type pakket tussen 0,87 euro per maand voor Kabel TV en 2 euro per maand voor TV Complete met Ziggo Bellen. Heb je ook de extra belpakketten Volop Bellen of Volop Bellen Internationaal? Die wijzigen met 0,55 en 0,50 euro per maand.
Geldt de inflatiecorrectie ook voor nieuwe klanten?
Ja, de inflatiecorrectie geldt voor iedere klant, nieuw of bestaand. Klanten worden in juni over de prijsverhoging geïnformeerd in een persoonlijk bericht op de factuur. Na 1 april zijn nieuwe klanten over de tarieven per 1 juli geïnformeerd als ze een bestelling plaatsten.
Kan ik mijn abonnement kosteloos beëindigen of aanpassen?
Nee, je mag niet kosteloos je abonnement beëindigen voor het einde van de minimumduur van je contract. Volgens de Algemene Voorwaarden mogen we jaarlijks de prijzen van onze abonnementen wijzigen tot maximaal het CBS-inflatiepercentage. Natuurlijk kun je wel het abonnement maandelijks kosteloos aanpassen in Mijn Ziggo of via een medewerker.
Waar vind ik meer informatie over mijn factuur?
Op deze informatiepagina vind je meer uitleg over wat precies op je factuur staat en wat het betekent.
Meld je eerst aan om een reactie toe te voegen.
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.