Aankondigingen
Problemen sinds de laatste update van Ziggo GO? Bekijk hier het overzicht voor de laatste updates.
Limbo1963

Gedreven Raadgever
  • 24Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Ziggo Go app blijft op de chromecast altijd hangen

Hier in Italië kan ik met mijn mifi ongestoord streamen van telefoon naar televisie via een google chromecast. Netflix, Viaplay en HBO werken perfect. Stream ik via de Ziggo Go app dan hapert het streamen elke zoveel minuten. Om er gek van te worden. Kon ik dat verleden jaar dankzij google.com nog repareren door iets in te stellen in de Ziggo app (uitzetten batterij optimalisatie), op mijn nieuwe S21 lukt dat niet meer, ander menu. Kortom, maak mij gewoon gelukkig door de oplossing aan te bieden en ga nu niet vragen naar model chromecast etc. etc. want zoals gezegd, streamen via ALLE andere apps gaat gewoon ONGESTOORD.

15 Reacties 15
Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 17691Posts
  • 790Oplossingen
  • 4589Likes

Als je de Ziggo Go App even opent en dan naar het icoontje op linker bovenhoek (kleurtje) dan klik je op Instellingen en vervolgens naar

App voorkeuren > Hoe staat je video kwaliteit, zet deze eens op Laag. Dan zal hij ook minder bufferen. En je Stream kwaliteit mobiele netwerk kan je ook aanpassen van automatisch naar Hoog/Medium/Laag > zet deze ook eens op Laag.

Hopelijk gaat het dan stukken beter.

IMG_8011.jpgIMG_8012 2.jpg

Limbo1963
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 24Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Thnx. In de Ziggo app staat het al op laag. Nu even googlen hoe ik het mobiele netwerk kan aanpassen.

Lotte
Community Moderator
Community Moderator
  • 1713Posts
  • 197Oplossingen
  • 516Likes

Goedemorgen @Limbo1963, wat heerlijk dat je in het buitenland zit, hopelijk een periode vol zonnige dagen! Ik heb slecht nieuws voor wat betreft het streamen van Ziggo Go, dit kan helaas niet buiten Nederland. Uiteraard kun je wel Ziggo Go kijken via het apparaat zelf. 

Limbo1963
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 24Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Dat is niet waar. Sterker nog, binnen de EU is het verplicht het mogelijk te maken te kijken naar nationale zenders. Alleen, de app blijft de hele tijd hangen terwijl alle andere apps, Netflix en HBO, daar geen last van hebben. Tell me!!

Lotte
Community Moderator
Community Moderator
  • 1713Posts
  • 197Oplossingen
  • 516Likes

@Limbo1963 Ik begrijp je verontwaardiging. Het klopt dat het mogelijk moet zijn om te kijken naar nationale zenders, dit is ook mogelijk via het apparaat zelf. Het streamen naar een ander apparaat in het buitenland, is helaas niet mogelijk.

Limbo1963
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 24Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Dat is gewoon niet waar. Hapert alleen.

Limbo1963
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 24Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Ik blijf erbij dat wat hier staat onjuist is. Jammer dat er dan niet meer gereageerd wordt. Ik kan Ziggo gewoon streamen in Italië. Punt.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 5939Posts
  • 632Oplossingen
  • 2261Likes

Hi @Limbo1963 ,

Sorry voor de verwarring, je hebt helemaal gelijk natuurlijk: Dit werkt gewoon binnen de EU. Mogelijk was mijn collega in de war met de Ziggo GO TV App die alleen met een Ziggo netwerk werkt.

Even samengevat:
Je streamt vanaf je Samsung S21 naar een Chromecast. Deze hapert om de x minuten. Andere apps werken probleemloos. Je hebt al even gekeken naar diverse instellingen, maar zonder resultaat.

Als je op hetzelfde netwerk rechtstreeks op je S21 kijkt, ervaar je dan ook issues?

Maakt het ook nog uit wat je streamt? Ervaar je bijvoorbeeld verschil tussen Live TV en iets van Movies & Series?

Limbo1963
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 24Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

We hebben in Italië ook canal digitaal, we kijken via de ziggo app of terug of, en dat is meestal, naar opnames. Met mijn S9 had ik die klachten ook en wonder boven wonder werden die opgelost door de instellingen van deze pagina over te nemen:

https://www.icttipsandtricks.nl/2021/05/21/ziggo-go-hapert-wanneer-je-cast-naar-chromecast-op-tv/amp...

Helaas lukt dat niet meer op mijn S21, ander menu, en hapert alles weer als vanouds. Nogmaals, Netflix en zelfs Viaplay werken perfect. Alleen de Ziggo app blijft heel vaak bufferen.

Bedankt voor de aandacht.

PS rechtstreeks kijken op mijn S21 werkt prima. XL kijken we niet...

De chromecast zit in een Philips Android TV en er wordt gewerkt met een redelijk stabiele mifi-verbinding.

Erik S
Community Moderator
Community Moderator
  • 2225Posts
  • 330Oplossingen
  • 530Likes

Helder @Limbo1963! Heb je de mogelijkheid helemaal niet meer op je nieuwe toestel om batterijoptimalisatie uit te schakelen? Mogelijk zit deze instelling nu ergens anders verstopt en is de informatie op de pagina die je hebt gedeeld niet meer actueel. Zelf kan ik dit helaas niet voor je controleren omdat ik niet beschik over een Samsung/Android toestel. 

Limbo1963
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 24Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Nog maar beperkt. Zie sceenshot. Helaas lijkt geen van de 3 opties te werken.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 12104Posts
  • 984Oplossingen
  • 3352Likes

@Limbo1963 Afgelopen nacht is er een update verschenen voor Ziggo Go. Wil je deze eens downloaden op je Samsung S21 en het nog eens opnieuw proberen?

Limbo1963
topicstarter
Gedreven Raadgever
  • 24Posts
  • 2Oplossingen
  • 3Likes

Doen we. Over 2 weken naar Italië en dan zal ik het resultaat wel melden. Tot die tijd topic svp niet sluiten!

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 12104Posts
  • 984Oplossingen
  • 3352Likes

@Limbo1963 Top, afgesproken! We wachten jouw berichtgeving dan even af. 

Roell

Ontdekker
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste Lotte, ik heb dit probleem ook en mijn zoon ook dus het lijkt meer een centraal probleem dan iets lokaals bij mij of ergens anders.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic

Ziggo GO krijgt een update!

Laatst bijgewerkt op 24-06-2022: Na de verschenen update van 8 juni ontvangen we zeer bruikbare feedback. Uiteraard zitten we er bovenop en zetten we alles door naar onze ontwikkelaars. Wil je aan ons...

Geplaatst in Ziggo Updates