Yannis

Level 4
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Ziggo GO werkt niet meer overal in het buitenland

1Sinds gisteren ( 21-06 ) werkt de ziggo go app niet meer op mijn iPads en iPhones van mij en mijn vrouw. Ik bevind mij in Griekenland. De laatste 5 jaren had ik geen problemen. Nu wel en op alle 4 devices.

Na het aanklikken van de app opent deze: wel tekst, geen beeld. Na zenderkeuze komt er een zwart beeld.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi allen,

 

We zien op dit moment geen problemen meer aan onze kant en we krijgen ook geen nieuwe voorbeelden meer binnen. Ziggo GO zou overal binnen de EU weer moeten werken. 

 

Een uitzondering daarop is het gebruik van een VPN, op welke locatie dit ook staat ingesteld, dit kan resulteren in een foutcode. Dit ondersteunen we helaas niet. Een andere uitzondering die hier al aan bod is gekomen is de Ziggo GO TV App, deze is bedoeld als oplossing voor een extra tv in huis en heeft een Ziggo internetverbinding nodig. Daarover kun je hier meer lezen.

 

Mochten er toch nog problemen zijn, horen we het graag!

Bekijk in context

127 Reacties 127
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

Hoi, 
Welkom op dit klanten helpen klanten forum van Ziggo.

 

Is het zo dat direct na aankomst het niet meer werkt in Griekenland ? of heeft het na aankomst wel gewerkt ? 

 

Is je WIFI verbinding goed genoeg ? 

 

En als je https://watismijnip.nl/  doet in welk land bevind je je dan ?   

 

Ronihd_0-1655882614791.png

 

Yannis
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes
  • Dank voor je reactie. Wat is mijn IP geeft aan dat ik idd in Griekenland ben > provider: otenet.gr

  • @Ronihd  schreef:

    Hoi, 
    Welkom op dit klanten helpen klanten forum van Ziggo.

     

    Is het zo dat direct na aankomst het niet meer werkt in Griekenland ? of heeft het na aankomst wel gewerkt ? 

     

    Is je WIFI verbinding goed genoeg ? 

     

    En als je https://watismijnip.nl/  doet in welk land bevind je je dan ?   

     

    Ronihd_0-1655882614791.png

 

Yannis
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

mijn WiFi verbinding is goed. Ik ben vanaf eind maart in Griekenland en vanaf dat moment werkt ziggo go goed op  alle vier de onderdelen. Vanaf gisteren begon het probleem

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

EDIT 

Ja dan zou het moeten werken..........mogelijk dat er een update is geweest ? ik zal het even melden bij het Ziggo moderatieteam ze komen er dan hier wel even op terug ,

 

Toen ik dit wilde doen schoot me te binnen dat het kan dat er een limiet op verblijf in buitenland zit ik dacht 3 maanden en daarna doet hij het niet meer maar dat weet ik niet zeker ik meld het alsnog.

Yannis
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

In de afgelopen jaren ben ik telkens langer dan 5 maanden n Griekenland geweest ( soms 7 maanden ) maar de app heeft altijd gewerkt.

Na de update van iOS in mei en de update van de app vorige week heeft de app goed gewerkt.

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Goedemorgen @Yannis! Welkom hier op de Ziggo Community allereerst. Het is vast en zeker prima vertoeven daar in Griekenland. Stiekem ben ik heel erg jaloers 😉

Ik begrijp dat Ziggo GO het ineens niet meer doet en dat je continu zwart beeld krijgt na het selecteren van een zender. Ziggo GO zou het moeten doen in Griekenland en het is natuurlijk vreemd dat dit ineens aan de orde is. Goed dat je samen met @Ronihd al enkele zaken hebt uitgesloten. Soms is het zo simpel als even je toestel uit- en inschakelen dus probeer dat vooral ook nog eens als dat nog niet geprobeerd is!

Kun je daarnaast aangeven welke types iPhones en iPads je zoal hebt en welke versies van iOS erop staan? Tevens hoop ik dat je eens een ander (evt. mobiel) netwerk kunt testen om te checken of je dan wél beeld hebt. Let wel: met het gebruik van een mobiel netwerk verbruik je mobiele data.

 

Ik hoor graag van je!

Yannis
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Goedendag Erik. In antwoord op je vragen het volgende: op de iPads en de iPhones heb ik de app verwijderd en weer geïnstalleerd + gebruikersnaam en wachtwoord ingevuld. Alle vier keer geen verbetering.

De beide iPads Air ( 2de en 4de generatie )hebben alle beide iPadOS 15.5 en de beide iPhones SE ( 2016 en 2020 ) hebben beiden iOS 15.5.

Ik heb bij de vier apparaten binnen Safari niets veranderd qua instellingen.

 

teeuwijk

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Wij in Griekenland hetzelfde probleem! Altijd prima tv gehad via Ziggo Go. Sinds eergisteren krijgen we de melding:”Niet beschikbaar. Deze vido kan niet worden afgespeeld. 1008” . NPO Start en Netflix werken prima.

Yannis
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Ik heb ook via een mobiel netwerk de app geprobeerd te laten werken.Helaas lukt dit ook niet.

Yannis
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Dank voor je reactie. Wellicht zijn er meerdere mensen met het zelfde probleem. Volgens mij ligt het aan de app en niet aan het t wordt gebruikt.

 Hopelijk volgt er een oplossing. 

Yannis
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Krijg net een mail van “teeuwijk” ; heeft sinds eergisteren het zelfde probleem als ik ervaar; ook in Griekenland.

teeuwijk

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Uitgebreid gechat met Ziggo. Zij weten het ook niet en verwijzen mij naar de Community,

Net geprobeerd op mobiel netwerk Ziggo Go te starten en dat werkt dus wel!

Weer terug naar vaste netwerk krijgen we de melding: “Trage verbinding. Het lijkt erop dat je netwerk momentel te druk is. Probeer het later opnieuw”.  “Trage verbinding”? Netflix en NPO Start werken perfect!

teeuwijk

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Vaste netwerk is via griekse Cosmote. Mobiele die wel werkte was via Wind.

Yannis
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Ik heb het net via het mobiele netwerk geprobeerd en. ……… het lukte. Daarna weer via WiFi. Werkt niet. Waarom niet is een vraag.

Mobiele via Cosmote.

 

 

Yannis
Topicstarter
Level 4
  • 22Posts
  • 0Oplossingen
  • 15Likes

Ik heb het net via het mobiele netwerk geprobeerd en dit lukt. Prima ontvangst. Daarna weer via WiFi, echter dit werkt niet.

Zal het vanmiddag via een ander Wi-Fi-netwerkvoorziening ( met wachtwoord ) proberen

Raki

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Wij hebben dezelfde problemen.  Zijn ook in Griekenland. Een dikke week zonder toestanden kunnen kijken. Als eerste kon er plots niet meer op de Ipad gekeken worden. Nog wel op een a

ndroid telefoon. Nu op geen enkel toestel. Dezelfde meldingen als anderen hebben beschreven.  Een foutcode of een melding dat het mogelijk druk is op het netwerk. Dan geeft mijn telefoon aan 144 mbps wifi. 

We moesten ook via mijnziggo erin ipv het altijd aanwezige inlog.  Dat is gewijzigd beleid en was aangekondigd. Nu kennelijk doorgevoerd.

Irritant hoor. Je rekent erop dat je binnen Europa probleemloos kan kijken. Was een reden om bij Ziggo te blijven. 

 

broodnat

Level 4
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

ik heb exact hetzelfde. Wij zitten op Kreta. Heb nog wel iets ontdekt. Als ik op mijn iPhone vpn inschakel kan ik wel op die telefoon kijken, maar kan niet casten naar de tv. Het lijkt wel of we uit de EU gezet zijn. Heb al gebeld met een medewerker, maar die kan het niet oplossen en stuurt me naar de community. Hoop dat een moderator wat voor ons Griekse Nederlanders kan doen. Τι να κάνουμε

broodnat

Level 4
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Zie nu net alle Griekse reacties. Hier idem. Heb wel ontdekt dat ik op mij iPhone 13 met vpn inschakelen wel kan kijken, casten niet.zet ik vpn uit dan lukt het weer niet, vpn aan weer beeld. We zijn uit de EU gegooid lijkt het.

broodnat

Level 4
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

En ter verduidelijking wij hebben ook COSMOTE.

Uitgelicht topic