1
Vraag
2
Reacties
mlouage

Level 5
  • 51Posts
  • 2Oplossingen
  • 16Likes

Ziggo GO op Apple TV geeft bij pauzeren geen voortgang meer weer

Hallo

 

Ik krijg sinds een paar weken bij het pauzeren van TV die bekijk via herstarten geen voortgangsbalk meer bij het pauzeren. Hierdoor kan ik niet doorspoelen of opties aanpassen zoals ondertiteling uitzetten.

 

Concreet, het 19u00 journaal op Eén (zender 51), als ik dit bekijk om 19u20 dan kies ik voor herstarten zodat ik het begin kan zien. Als ik dan pauzeer dan zie ik geen voortgang en kan ik ook via de opties de ondertitels niet uitzetten. Het zou handig zijn als er tevens een globale instelling in de app komt om dat standaard uit te zetten zodat je dat niet steeds per keer moet doen als je iets wilt bekijken. Vlaams hoeft echt niet standaard ondertitelt te worden 😉 

 

Is deze bug bekend?

 

Bedankt

Maarten

 

PS: De Ziggo GO app op mijn Apple TV is de meest recente. Op dit moment de versie die op 15-09 is gereleased.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
mlouage
Topicstarter
Level 5
  • 51Posts
  • 2Oplossingen
  • 16Likes

Dag @Marije 

 

Je stappenplan en meer bepaald het woord "veeggedeelte" triggerde bij mij iets om uit te proberen.

 

Ik heb de vorige generatie Apple TV 4K (ondersteund door Ziggo) maar ik heb wel laatst de nieuwe Siri remote aangeschaft omdat ik helemaal gek werd van dat "veeggedeelte". In de Instellingen kan je de nieuwe Siri remote aanpassen dat hij niet meer reageert op aanraken maar alleen op klikken. Zo heb ik dat dus momenteel ingesteld. 

 

Ik heb de instelling terug aangepast naar Aanraken en klikken en dan kom ik dus wel weer de voortgangsbalk en de drie puntjes tegen om de instellingen voor dat programma aan te passen.

 

Samengevat: zou je aan het tvOS team kunnen doorgeven dat ze:

1) de nieuwe Siri remote moeten aanschaffen (niet alleen voor de app te testen maar ook gewoon voor hun eigen gezondheid :-))

2) Wanneer de instelling van de remote staat op Alleen klikken, zou een druk op de knop "naar beneden" hetzelfde gedrag moeten vertonen als een veeg naar beneden.

3) Ofwel meteen de pauze controls en ... laten zien als je op de pauze knop drukt en de veeg naar beneden of later de druk naar beneden niet meer nodig wordt.

 

Bedankt!

 

Bekijk in context

6 Reacties 6
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes

Hi @mlouage 
Welkom op de klanten helpen klanten Community van Ziggo. 

Hmm, dat is natuurlijk lastig en waarschijnlijk niet de bedoeling. Nu is de Ziggo GO app op Apple TV nog een beta versie en kan er altijd iets mis gaan. Gelukkig dat je te moeite neem om het hier te melden, dan kunnen ze bij Ziggo uitzoeken wat het is en misschien ook zelf bekijken of ze het probleem kunnen nabootsen. Er is inmiddels een nieuwe iOS versie, misschien helpt het als je die kan installeren en dat het dan wel weer werkt? Het is maar een idee, het zal ook wel niet zo zijn, maar je weet het nooit.

Is het probleem overigens nog steeds of is het inmiddels al opgelost?

mlouage
Topicstarter
Level 5
  • 51Posts
  • 2Oplossingen
  • 16Likes

Hi @EnergieBoy 

 

Bedankt voor je reactie. Het probleem is er nog steeds. Ik update vooralsnog niet naar tvOS 15, ik zie op dit forum dat er al melding wordt gemaakt dat de app het dan al helemaal niet meer doet.

 

Ik zit dus op tvOS 14.x (laatste versie) en ook de meest recente versie van de Ziggo GO app.

 
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes

Oei, dat had ik nog niet gelezen, dat als je iOS 15 installeert dat het dan helemaal niet meer werkt. Dan is er werk aan de winkel voor Ziggo, zullen we maar zeggen. Jammer dat dit dan achter loopt en dat er niet sneller naar gekeken is. Laten we hopen dat het snel opgelost is.

Je topic is in ieder geval weer onder de aandacht bij Ziggo dus ik hoop dat ze je snel kunnen helpen.

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hey @mlouage

 

Wat goed dat jij je bevindingen met de Ziggo GO TV app hier met de Community deelt! Zeker nu er iets niet helemaal lekker verloopt, is het goed om te zien dat er met je meegedacht wordt. Daarin wil ik zeker niet achterblijven, dus ik ben hier ook aan het testen geslagen. 

 

Begrijp ik het goed dat jij het bij alle programma's ervaart die je herstart, pauzeert en daarna weer start? Als je alleen een programma herstart (en niet pauzeert) dan werkt het wel goed? En verdwijnt de voortgangsbalk gelijk als je een paar minuten gepauzeerd hebt of is het een langere periode (bijvoorbeeld 15 minuten of meer)? 

 

Het probleem dat jij ervaart kan ik zelf helaas niet reproduceren. Ik ga in de app naar de tv gids, selecteer daar een programma en kies voor "Herstarten". Daarna klik ik op het bovenste zwarte gedeelte van de Apple TV afstandsbediening (veeggedeelte wat je ook kunt indrukken). Dan komt de voortgangsbalk naar voren, waarbij ook de drie puntjes zichtbaar worden om de ondertiteling aan te passen. Bij pauzeren, maakt dit voor mij geen verschil.

 

Als jij het op die manier doet, lukt het je dan wel? Wil je de stappen die jij doorloopt plaatsen?
Zo niet en blijf je hier tegenaan lopen, laat het dan weten en stuur ook de concrete programma informatie door (zoals je eerder ook al deed). Dan kan aan deze kant dat specifiek nagelopen worden. 

mlouage
Topicstarter
Level 5
  • 51Posts
  • 2Oplossingen
  • 16Likes

Dag @Marije 

 

Je stappenplan en meer bepaald het woord "veeggedeelte" triggerde bij mij iets om uit te proberen.

 

Ik heb de vorige generatie Apple TV 4K (ondersteund door Ziggo) maar ik heb wel laatst de nieuwe Siri remote aangeschaft omdat ik helemaal gek werd van dat "veeggedeelte". In de Instellingen kan je de nieuwe Siri remote aanpassen dat hij niet meer reageert op aanraken maar alleen op klikken. Zo heb ik dat dus momenteel ingesteld. 

 

Ik heb de instelling terug aangepast naar Aanraken en klikken en dan kom ik dus wel weer de voortgangsbalk en de drie puntjes tegen om de instellingen voor dat programma aan te passen.

 

Samengevat: zou je aan het tvOS team kunnen doorgeven dat ze:

1) de nieuwe Siri remote moeten aanschaffen (niet alleen voor de app te testen maar ook gewoon voor hun eigen gezondheid :-))

2) Wanneer de instelling van de remote staat op Alleen klikken, zou een druk op de knop "naar beneden" hetzelfde gedrag moeten vertonen als een veeg naar beneden.

3) Ofwel meteen de pauze controls en ... laten zien als je op de pauze knop drukt en de veeg naar beneden of later de druk naar beneden niet meer nodig wordt.

 

Bedankt!

 
Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Kijk, dan zijn we toch weer ergens gekomen @mlouage! Super fijn dat dit nu achterhaalt is en dat het met het "veeggedeelte" wel werkt ;-). 

Ik ga je feedback doorzetten. Dankjewel!

 

 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic