Zandvoort 42

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Ziggo GO app op iPad Pro sluit willekeurig af (crasht)

Sinds Juni dit jaar heb ik wekelijks contact met de helpdesk/klantenservice van Ziggo over een probleem dat ik ervaar met de Ziggo go app op de Ipad (Ipad Pro).

Wanneer ik 's avonds via de tv-gids een programma terugkijk, springt hij zonder enige reden terug naar het bureaublad van de Ipad.  Als ik het programma opnieuw selecteer is het heel soms mogelijk om door te spoelen of verder te kijken. 

Heb alle standaard oplossingen in overleg met Ziggo gedaan (Modem & Ipad opnieuw opstarten,

app verwijderen/opnieuw installeren, kijken via de browser, de laatste update app installeren).

De software van de Ipad is up-to-date.

 

Niets maar dan ook niets helpt!!! 

 

Aangezien Ziggo helpdesk het zelf nu ook niet meer weet is de community de "oplossing". Persoonlijk vind ik dit een blamage!

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

Goedemiddag allemaal,

Inmiddels is er een nieuwe Ziggo GO (TV) app versie beschikbaar met daarin de nodige verbeteringen. Enkele scenario's waarbij de app crasht op iOS-apparaten zijn opgelost. Kijk dus snel of je op dit moment de meest recente versie 5.01.6512 op je apparaat geïnstalleerd hebt.  We zijn benieuwd naar jullie bevindingen!

Bekijk in context

148 Reacties 148
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Zoals je boven an het topic kijkt zijn er issue's met de Ziggo Go App, deze melding kan je beste in onderstaande topic vermelden, dan kunnen ze hier mee aan de slag en doorzetten naar de juiste afdeling.

 

Over de update!!! van Ziggo Go
Voor vragen, opmerkingen, storingen of andere informatie, verwijs ik u graag door naar het topic

Over de update van Ziggo GO
Hier worden alle issue's, update's en problemen die spelen bij gehouden.

Zandvoort 42
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

wil je mij helpen met het verplaatsen van mijn "topic".

bij voorbaat dank.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

@Zandvoort 42 

Denk dat je beter een Copy/Paste van je tekst in ander topic zet, dan sluiten de Moderators nameliijk dit topic en gaat het naar het Archief toe. Dat is voor hun handiger. Maar er komen elke werkdag wel moderators langs en die zien wat er speelt en springen er op in. Geen. probleem, ik zelf kan het niet verplaatsen, ben geen Ziggo Medewerker. Ik ben een Klant die klant helpt.

 

Ik heb hem voorgelegd aan een Ziggo Moderator en die komt vanzelf langs in het topic.

Zandvoort 42
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Dank je wel....

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Zandvoort 42, welkom op de Ziggo Community!

 

Irritant dat je dit constant ervaart, goed dat je hier je melding doet. We hopen de performance bij diverse apps te blijven verbeteren, maar spontane crashes bij iOS is niet specifiek in onderzoek. Kun je aangeven welk type iPad Pro je hebt en welke iOS-versie daar op staat?

Zandvoort 42
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Hallo Alex, het is type Ipad Pro 2022 - modelnr A1670 FCC. De iPadOS-versie is 15.6 (de automatische update-functie staat aan).

Onder het topic Ziggo go heb ik wel over hetzelfde euvel ("valt na 45 minuten uit") gelezen.

Hoop dat Ziggo en/of de Community snel voor beide met een ultieme oplossing komt!

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Dank voor je informatie, @Zandvoort 42 ! Ik zie dat @shk.rock soortgelijke issues ervaart. Ik heb dit alvast verzameld en doorgezet. Als ik meer weet, laat ik het weten! Mocht jullie nog iets opvallen, hoor ik het ook graag!

Zandvoort 42
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Fijn.....

Karin2

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Heb ook het probleem dat de app niet meer te bedienen is na in stand by vallen iPad. Ook na stoppen van een gekeken programma kan ik vaak niet meer uit het scherm op de tv komen, terwijl de app op de iPad iets anders af gaat spelen. Kan dat dan niet casten. Een harde reset (stekker eruit) van de Chrome cast is het enige wat dan helpt.

hebeen iPad Air 2 met softwareversie IPadOS 15.6.1.

Ferdy Bossy

Level 9
  • 330Posts
  • 16Oplossingen
  • 51Likes

Beste helaas (Heb geen iPad) kan ik alleen theoretisch beantwoorden.

Maar Apple veranderd soms instellingen tijdens/na de update.

Ga (iPad) naar instellingen<>Wifi<>klik op de 'i' 

Verbind automatisch AAN 

Prive wifi-adres UIT 

Beperk IP-adrestracking AAN

 

 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Zandvoort 42 en @Karin2,

 

Vandaag is er een nieuwe update verschenen voor ZIggo GO, versie 4.42.5018 4.42.5016. Controleer of deze al voor je klaar staat in de app store. Ik hoor graag jullie bevindingen met deze nieuwe update!

Ajs62

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Sinds een week of twee sluit de ZiggoGo app bij mij ook programma’s die je aan het terugkijken bent zo’n 10 minuten voor het einde van het programma af. Als je het dan opnieuw opstart krijg je niet de keuze om verder te kijken, maar kun je alleen opnieuw van voren af aan beginnen. En doorspoelen kan niet. Erg irritant. Dit probleem heeft een paar jaar geleden ook gespeeld, maar had er nu al lange tijd geen last van. Ik kijk op een Ipad Air. 

Zandvoort 42
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 7Likes

Hallo Ajs62,

Allereerst ik je bedanken dat je op mijn post hebt gereageerd. Zou je mij misschien kunnen vertellen  wanneer dit was en of dit euvel lang heeft geduurd. Mijn tweede vraag is of Ziggo dit zelf heeft opgelost of dit alles op zijn beloop heeft gelaten. Aangezien ik al sinds Juni van dit jaar bezig ben met het krijgen van een oplossing kan ik mij niet aan deze indruk onttrekken.

Ook de laatste Ziggo go update heeft hierin geen verbetering opgeleverd!!!!

sjoerd001

Level 6
  • 112Posts
  • 5Oplossingen
  • 20Likes

zelfde hier app sluit na een onbepaalde tijd uit en moet weer opnieuw opgestart worden.

Build: 4.42.5016+1795
Device: iPad 8
OS: iPadOS 15.7
Conviva: 4.0.13

Ajs62

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hai, dit probleem heeft bij mij voor het eerst zo’n 3 a 4 jaar geleden gespeeld, weet het helaas niet precies meer. Ik weet dat er toen ook meerdere klachten over waren, maar dat men het niet opgelost kreeg. Heeft toen paar maanden geduurd. Weet niet precies hoe lang omdat ik toen een tijd uit frustratie de app niet gebruikt heb. Op een gegeven moment heb ik de app nog eens geprobeerd en had er geen last meer van. App heeft toen tijd redelijk probleemloos gewerkt. Af en toe wat meldingen, maar die waren dan snel weer opgelost. Maar nu in 2 weken tijd al weer 3x net aan het einde van een programma dat ik terugkijk eruit gegooid. Dus voorzie dat dit weer tijdgaat duren…..

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Voor iPad bezitters die nog op 15.7.1 zitten, IOS 16.0.1 is nu uitgerold en te downloaden via > Instellingen > Software dan downloaden.

 

Hoe download en installeer je iOS 16?
  1. Open de app Instellingen.
  2. Tik op 'Algemeen'.
  3. Tik op Software-update. Als er een update voor je klaarstaat, dan zie je die hier. Anders staat er dat je systeem up-to-date is.
  4. Tik onderaan in het scherm op 'Werk bij naar iOS 16' en doorloop de afsluitende stappen in het scherm.
Ajs62

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
  • Dank je wel. Ik zit op IOS 15.7 en er staat alleen dat het systeem up-to-date is, onderaan is geen mogelijkheid om bij te werken naar iOS 16. Wellicht de komende dagen, dan zal ik dat zeker proberen. 
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7506Likes

Kijk even bij automatische updates als je die aanklikt of de vinkjes groen zijn. 16.0 is net uit en ligt er aan welke iPad generatie je hebt. 

8CACD4D8-34B5-4CFF-94B5-19BE63E426B4.png

Ajs62

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb een Ipad Air 3e generatie, en de vinkjes zijn groen bij automatische update. Maar er is nu geen update beschikbaar na 15.7. Zojuist wel weer uit de app gegooid overigens. Hoop dat ik de update snel kan downloaden en dat dat het probleem oplost. 

Uitgelicht topic