Bendut

Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 24Likes

Ziggo GO app hapert op Chromecast (met name Replay TV)

Sinds enkele weken kan ik geen replay meer terug kijken via de ziggo go app iPhone op de Chromecast v3.

Om de paar minuten blijft het beeld stil staan en gaat de Chromecast bufferen.

Ook na de update van 21 juli 4.41.4621 is het niet veranderd.

Wat mij erg bevreemd...

Dit was een goed werkend systeem, waarom wil je dat met updates om zeep helpen?

 

En wat ook opvalt..

Sinds dat probleem zich voordoet is het altijd op de avond.

Als ik in de ochtend of begin van de middag replay via de Chromecast, dan gaat het altijd goed.

Het lijkt alsof er 's avonds niet genoeg bandbreedte is op de server.

 

Het is nu al gewoon standaard eigenlijk..

Als ik 's avonds thuis kom van werk en ik wil wat replay kijken, dan weet ik al dat het mis gaat...

 

Ziggo..

Jullie hebben de prijs verhoogd, daar staat wel een goed werkend systeem tegenover.........

Als niet, dan compensatie......

 

 

93 Reacties 93
dennis1985

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ook hier hapert de ziggo go app bij het streamen naar de chromecast. Uitermate irritant en ik gebruik de app ook niet meer voor het bekijken van opname. Voor mij is de opname service hiermee doelloos geworden en dus een betaalde service zonder tegenprestatie van ziggo. Heb het volledige pakket aan andere streamingdiensten en geen enkele hiervan hapert. 

 

Firmware chromecast: 1.56.275994

 

Ziggo App:

Build: 4.42.5016+1795
Device: iPhone 11 Pro
OS: iOS 16.0
Conviva: 4.0.13
Connection Type: WiFi - (N/A)
Customer HH: 8049550_nl
Mqtt Broker Status: CONNECTED
Device IP: 192.168.178.77
CPE ID: 3C36E4-EOSSTB-003844489801
Mqtt Cpe Status: Unknown
Last MQTT status check: No Attempt
OV: 3.15.15.5
OV Engine State: AUTH_FAILURE
OV Device Name: CFC9F26E-8CE7-4104-BE35-6A7D05B380FA
OV Power Status: OK
OV Network Status: OK
OV Disk Status: OK
OV Download Enabled: true

Bendut
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 24Likes

Ondertussen heb ik -topic starter- ook weer een aantal ochtenden/avonden getest.

en helaas is het probleem niet opgelost!

In de ochtend/vroege middag is er geen probleem, savonds blijft het beeld bufferen.

Soms valt het mee, soms is het heel erg.

 

let op!

Dit heeft altijd goed gewerkt! waarom nu niet meer????

 

Niet om te zeuren, maar Viaplay streamt beter op de chromecast dan ziggo.

En dat wil wat zeggen.......

luukmlgn

Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Hier hetzelfde.

Alleen Replay TV hapert (m.n. in de avond). Als je bijvoorbeeld in de reclame weer bij bent en live verder kijkt werkt het weer prima. On demand aanbod van Movies & Series werkt ook prima.

Wilma10

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hier ook hetzelfde en gek genoeg meestal niet op NPO1 maar wel bij de commerciëlen, hoe later hoe slechter, alleen tijdens de reclames werkt het gek genoeg wel. Ik zit ook al met een mediabox die niet wil werken dus ik baal er behoorlijk van. Delta gaat glasvezel aanleggen bij ons in t dorp en zo snel als het kan ga ik overstappen, baal hier zo erg van. 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi allen,

 

Dank voor al jullie informatie en ervaringen, dit is zeer waardevol. Zoals ook in de vorige reactie aangegeven zijn er verbeteringen doorgevoerd voor het casten van Live TV, maar spelen er helaas nog steeds issues met het casten van Replay TV. Het is mogelijk dat dit op de ene zender meer is dan de ander. We hopen dit spoedig te verbeteren. Als ik een concrete update heb, laat ik het uiteraard weten!

Wilma10

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb het trouwens alleen met uitgesteld kijken op de avond zelf. Kijk ik een dag later dan werkt alles prima, op de dag zelf alleen maar elke minuut bufferen en problemen. 

Heel vreemd

Rakkertic

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi @Alex ,

 

Heel graag! Replay TV is nu niet te gebruiken voor mij, aangezien dit probleem bij velen speelt (zo niet bij iedereen) hoop ik dat dit prioriteit heeft bij jullie.

 

We wachten het af... Bedankt voor je reactie.

Ozzy1

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ook hier exact hetzelfde probleem, Replay TV is onbruikbaar zolang je start tijdens het lopende programma. Vlak na het einde van het programma is de opname zonder problemen terug te kijken.

 

Ziggo go is op deze manier onbruikbaar, wanneer kunnen wij de oplossing hiervoor en/of een compensatie van de niet geleverde diensten verwachten? 

Gallie

Level 3
  • 18Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Precies hier ook, wordt er niet goed van...en net wat je zegt....wat goed is moet blijven, dus alles terug draaien van voor de up dates. 

Het zou Ziggo sieren als er iets van compensatie tegenover zou staan want hier is het 1 grote irritatiebron..

kwp001

Level 3
  • 20Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Sinds de laatste update van de app (versie 4.42.5016) heb ik geen last meer gehad van het casten van replay TV. Het lijkt dus opgelost... Lijkt omdat ik het nog te vroeg vind om te juichen, met name omdat de problemen ogenschijnlijk 'at random' optraden. Ik kijk ongeveer elke 2 á 3 dagen via Replay TV, sinds de update dus al ca. 6 á 7 keer probleemloos.

@Ziggo : zijn er in de laatste versie verbeteringen doorgevoerd m.b.t. dit probleem? Ik heb daar niks over gelezen en dus ben ik ook voorzichtig om te zeggen dat het nu definitief is opgelost.

Kilroy

Level 7
  • 187Posts
  • 2Oplossingen
  • 48Likes

Zojuist geprobeerd om IkVertrekXL van gisteravond terug te kijken, maar is weer niet te doen!

Al sinds juni is de app regelmatig onbruikbaar : app start niet op, tijdens het kijken ineens de mededeling dat er geen abonnement is voor deze zender, een vreemde foutcode, slechte verbinding en dus stopt de app, heel onduidelijk beeld. En dan niet te vergeten dat ik zo goed als iedere dag opnieuw moet inloggen.

Ziggo houd er schijnbaar van om de klachten vanaf juni niet samen te voegen tot een topic, maar lekker te verspreiden, zodat het misschien iets minder erg lijkt.

In andere topics heb ik wel eens gelezen dat het kan helpen om de app af en toe opnieuw te laten opstarten, bij de instellingen de app geforceerd te laten stoppen of zelfs opnieuw te installeren. Ondertussen ben ik langer bezig om de app werkend te krijgen dan de duur van het desbetreffende programma.

Gebeld met de klantenservice, maar die verwijzen je doodleuk door naar de community alwaar dus al vanaf juni dezelfde klachten worden gemeld en ziggo heel af en toe eens meld dat ze op de hoogte zijn van de problemen en bezig zijn met de oplossing. En dat al vanaf juni !!!

De connectbox staat op anderhalve meter van mijn Google Chromecast met TV. Vanmiddag via de F1 Pro app storingvrij kunnen kijken en omdat we nu weer geen gebruik kunnen maken van replay tv, gaan we maar weer iets storingvrij op netflix kijken via het 4K abonnement. Beide zonder haperingen of slecht beeld, dus aan de verbinding ligt het niet. Het is dus gewoon de bijzonder slecht ziggogo app.

Wanneer lossen jullie het nu eens op ziggo?

Wilma10

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Op dezelfde avond onmogelijk, gisteravond de nieuwe serie van Linda de Mol op Sbs6 proberen terug te kijken maar elke 30 sec bufferen. npo kijk ik altijd via de NPO0plus app, helemaal geen problemen.  Helaas kan je bij de  commercielen niet alles terugkijken via hun eigen apps. Jammer is dat. 

Wilma10

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Nog steeds geen oplossing voor dit probleem? Ik heb versie 5016 vd app maar hij blijft het slecht doen. Het gekke is als je de volgende dag hetzelfde programma probeert te streamen er niets aan de hand is, alleen op de dag zelf lukt het niet. Netflix, Npo1, Disney werken allemaal prima dus het is zeker geen wifiprobleem.  Gisteravond nog geprobeerd Five live terug te kijken op Sbs 6 een uur nadat het programma was afgelopen maar niet te doen. Ik ben maar naar bed gegaan en heb het opgegeven. 

Wilma10

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

A) helpt dit ook niet en B) Netflix, Videoland, Npo1 en Disney+ werken allemaal prima op dat zelfde tijdstip dus hoezo is dit een wifi-probleem?  Voor de update van dit voorjaar had ik nooit dit probleem. Het zit in de app, niet in de kwaliteit vd wifi. 

J. Blom

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

het is echt een ramp om zo te moeten kijken. Een oplossing moet heel snel gevonden worden.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Dank voor alle aanvullingen en nieuwe meldingen. Dit probleem heeft nog steeds onze aandacht, maar helaas is er verder nog geen concrete update te melden. Zodra die er is, laten we het uiteraard weten!

HansV3

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Mooi dat het aandacht heeft, maar daarmee kom je er niet. Het ligt redelijk voor de hand maar is er al eens nagegaan wat er sinds de versie die het nog wel deed, gewijzigd is ? In de app, maar ook eventueel op de server. Het kan toch niet waar zijn dat een professionele club maar een beetje werkt in de trant van "o, dat zou ook misschien niet goed zijn, laten we dat eens proberen; o jee de klanten klagen nog steeds, dat was het verkeerde knopje". Huur eens een professionele analist in die echt goed kijkt wat er echt mis is.

MKnegt

Level 2
  • 4Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Slecht beeld, bufferen. Aandacht is fijn maar liever concrete acties/oplossing. Vanwege verbouwing kan ik momenteel alleen streamen maar de app maakt tvkijken onmogelijk nu. 

Vos5327

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hier hetzelfde probleem: zodra je een programma wat al bezig is opnieuw start, hapert deze elke minuut wel een keer.

Live TV en programma wat al voorbij is terug kijken is geen probleem.

janvv

Level 5
  • 95Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes

Dit is echt heel irritant. Het was altijd zo lekker om om 5 over 8 nog het journaal te kunnen starten. Maar dat is tegenwoordig echt niet leuk meer. En hoe later op de avond, des te groter het aantal hiccups lijkt te worden.

Uitgelicht topic