Bendut

Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 24Likes

Ziggo GO app hapert op Chromecast (met name Replay TV)

Sinds enkele weken kan ik geen replay meer terug kijken via de ziggo go app iPhone op de Chromecast v3.

Om de paar minuten blijft het beeld stil staan en gaat de Chromecast bufferen.

Ook na de update van 21 juli 4.41.4621 is het niet veranderd.

Wat mij erg bevreemd...

Dit was een goed werkend systeem, waarom wil je dat met updates om zeep helpen?

 

En wat ook opvalt..

Sinds dat probleem zich voordoet is het altijd op de avond.

Als ik in de ochtend of begin van de middag replay via de Chromecast, dan gaat het altijd goed.

Het lijkt alsof er 's avonds niet genoeg bandbreedte is op de server.

 

Het is nu al gewoon standaard eigenlijk..

Als ik 's avonds thuis kom van werk en ik wil wat replay kijken, dan weet ik al dat het mis gaat...

 

Ziggo..

Jullie hebben de prijs verhoogd, daar staat wel een goed werkend systeem tegenover.........

Als niet, dan compensatie......

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8988Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi allen,

 

De problemen die speelden met het casten van Replay TV zijn opgelost. Je kunt alleen nog issues ervaren als je zowel gesproken ondertiteling als normale ondertiteling aan hebt staan en in specifieke situaties als je voor- of achteruit spoelt. 

 

Dat betekent dat als je nog steeds problemen ervaart, we dit individueel nader moeten onderzoeken. Bufferproblemen bij Chromecast kunnen uiteraard ook nog steeds voorkomen als je verbinding niet optimaal is, dus het is goed dit te controleren. Bij de eerste versies van Chromecast, raden we aan om de USB-stekker in het stopcontact te stoppen en niet via je TV te laten lopen.

Bekijk in context

93 Reacties 93
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @Bendut 

Je zit blijkbaar met een lullig probleem. Om mogelijke oorzaken uit te sluiten; deze problemen heb je niet als je met andere apps cast zoals bijvoorbeeld Netflix?

Bendut
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 24Likes

Ik stream veel, netflix, NPO start, Viaplay, Youtube, Ziggo Go. 
werkt altijd goed. 

de chromecast v3 zit vlakbij een Unifi Uap Pro Access point, dus vol bereik in de 5 Ghz band. 
snelheid en stabiliteit van het Unifi accesspoint is gewoon top!

 

en zoals gezegd..

ik had deze problemen met Ziggo Go niet. 
ik kon savonds na werk op m’n gemakkie ff alles terug kijken. 
nu is het een drama met Ziggo Go

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Hi @Bendut,

Sorry dat je problemen ervaart als je Replay TV streamt via de Chromecast. Helaas is dit een bekend probleem waar gelukkig wel aan wordt gewerkt.

Helaas zijn niet alle problemen met de laatste update verholpen, maar het sterven is er natuurlijk wel om dat zo snel mogelijk te doen. De rebuffering problemen op Replay voor Chromecast kunnen in de tussentijd helaas nog wel voorkomen en zullen naar verwachting met de .50 versie in augustus gefikst worden.

Waarom werkt de oude Ziggo Go app versie’  en ‘sideloaded’  niet meer?
 

  • Omdat we de  oude app versie hebben uitgezet. Dat heeft te maken met platform licenties die zijn verlopen voor ondersteuningselementen in het netwerk voor de oude apps.
  • We hebben steeds meer Ziggo GO-apps op verschillende platformen met verschillende gebruikerservaringen, waardoor doorontwikkeling steeds uitdagender en tijdrovender is geworden. De oplossing hiervoor was onze klanten overbrengen naar één systeem. 
frankholland

Level 4
  • 46Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Ik had hetzelfde probleem en als volgt opgelost ( al is t in feite een lapmiddel maar t werkt bij mij)

Ik heb op mijn AccessPoint het "Gastnetwerk" geactiveerd en de naam " {achternaam}-chromecast " gegeven, en daarbij de 5Ghz uitgezet en dus alleen 2.4Ghz actief.

Ik gebruik mijn tablet altijd om te streamen en die heeft om wat te surfen geen 5Ghz nodig.

Vervolgens dus verbinding maken met tablet met het Gastnetwerk; het knopje vd Cromecast ingedrukt houden tot het tv-scherm uitgaat en vervolgens dus vanuit je tablet een nieuwe koppeling maken.

Sindsdien geen problemen meer hier.

PS: ik heb het TP-Link M4 mesh systeem, maar elke router/accesspoint heeft deze optie wel

 

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Goedemorgen All, inmiddels moet het probleem opgelost zijn! Werkt het weer? 

frankholland

Level 4
  • 46Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Mijn “ oplossing” met dat ander netwerk heeft naar eventjes gewerkt. Helaas

Ik heb nu op mijn iphone en ipad de browser BRAVE geïnstalleerd en kijk nu via de browser bij ziggogo.tv

Nagenoeg geen haperingen
App verwijderd

Benieuwd hoelang dit goed gaat

Nu nog het opneemprobleem bij ESPN oplossen ……..

Bendut
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 24Likes

bij mij waren de buffer problemen in de avond.

ik zal de komende dagen even testen

Mark15

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nou zeker niet opgelost bij mij. 

Idem als bendut, alleen heb ik Android ziggo go &chromecast.

Probleem alleen bij terugkijken via go op chromecast

,

Jesco

Level 6
  • 125Posts
  • 4Oplossingen
  • 47Likes

Wij hebben hetzelfde probleem met casten van ZiggoGO vanaf android smartphone naar chromecast.

 

Zojuist vond ik deze info: https://www.icttipsandtricks.nl/2021/05/21/ziggo-go-hapert-wanneer-je-cast-naar-chromecast-op-tv/amp...

 

Betreft uitschakelen van batterijoptimalisatie voor de ZiggoGO app op je telefoon. Bij mij lijkt dit tot nu te werken, al 15 minuten geen buffering gezien.

Rixk

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb dit probleem op iPhone Ziggo Go naar Chromecast. Treedt voornamelijk op bij vertraagd kijken.

Mark15

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Inderdaad, alleen bij niet live (terugkijken of terugkijken vanaf begin) kijken. Live is prima en dan ontstaat t nauwelijks

Bendut
Topicstarter
Level 3
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 24Likes

ik heb de afgelopen 3 avonden de ziggo go app gebruikt met de chromecast.

probleem is niet verholpen, het lijkt wel minder te zijn.

deze middag echter had ik ook buffer problemen, en dat had ik hiervoor niet.

er is dus nog werk aan de winkel voor ziggo, hopelijk snel, want dit wordt/is erg vervelend,

Hoxeflox

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Exact hetzelfde probleem bij uitgesteld kijken op Chromecast. Uitschakelen van de batterijoptimalisatie is niet de oplossing. Erg irritant, hoop op een snelle fix van Ziggo.

Ook al wordt het aangeduid als bekend probleem, het staat niet op de lijst met issues die in onderzoek zijn. Heeft Ziggo het echt in onderzoek?

Karelka

Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 7Likes

Nee werkt nog steeds niet!

Rakkertic

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Bij mij speelt dit probleem ook nog steeds, ook sinds enkele weken. Vermoedelijk sinds de laatste update. Daarvoor nooit problemen gehad.

 

Ik stream vanaf een Samsung Galaxy S20 naar een Chromecast. Met andere apps geen enkel probleem.

 

Bovengenoemde oplossingen werken helaas niet. Ik hoop dat hier snel wat aan gedaan wordt, want ik gebruik de stream optie regelmatig. Elke minuut / om de minuut buffering is geen doen...

 

Als er op korte termijn geen update komt die dit probleem verhelpt, kan Ziggo ons (de klanten die dit probleem ervaren) ook een CI+ module beschikbaar stellen.

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Bedankt voor jullie reacties allemaal. Er zijn inmiddels diverse verbeteringen doorgevoerd, maar uit jullie reacties kan ik wel concluderen dat het bij in ieder geval terugkijken nog steeds voorkomt. We hebben het op dit moment in onderzoek.

Kunnen jullie laten weten welke versie Chromecast jullie hebben?
Daarnaast ben ik benieuwd of jullie het probleem ook ervaren bij het streamen van bijvoorbeeld content van Movies & Series (XL)?

vaatdoek

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hier hetzelfde probleem. Al weken.

Chromecast model NC2-6A5.

Mark15

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Chromecast 1e generatie. Gebruik geen movies&series 

Hoxeflox

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb een Chromecast 3. Heb gisteren een half uurtje Movies & Series gestreamd zonder problemen. Dat is niet lang, maar bij uitgesteld kijken lukt dat niet zonder te bufferen dus dit geeft wel een aardige indicatie.

 

Het lijkt trouwens wel of het bufferen sinds twee dagen wat minder lang duurt. Hij gaat sneller door met streamen. Voorheen duurde het al gauw vier tot vijf seconden nu nog maar een seconde ongeveer.

Uitgelicht topic