1
Vraag
2
Reageer en help mee
Norbert32

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Zendervolgorde Ziggo GO

Zender volgorde wijzigen  het staat nu door mekaar  

is al een hele poos dat het zo staat, op de next box is er geen probleem mee 

 

28 Reacties 28
Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hi @Norbert32,

Dit is een beetje een rommeltje zo in de gids! Gelukkig kun je de volgorde wel weer aanpassen hoor. Als je gaat naar “Instellingen” → “Mijn TV-zenders”. Hier kun je de volgorde naar wens aanpassen!

**Aanvulling: Dit geldt alleen voor gebruikers zónder Mediabox Next in hun abonnement**

Norbert32
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Dan wel een profiel voor aan moeten maken  dan 

 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Ah scherp @Norbert32 ! Die optie is voor Next-gebruikers iets anders. In dit geval dus ook niet echt een oplossing, maar meer een workaround. Dan moeten we hier verder in duiken!

Als ik het goed begrijp heb je in ieder geval (nog) geen eigen profiel en werk je alleen vanaf de ‘shared profile’ ? Wil je eens naar het tabje ‘tv-kijken’ gaan? Maakt het dan nog uit als je wisselt tussen “zendervolgorde” en “meest bekeken”? 

DennisdB

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hier ook min of meer hetzelfde probleem. In gedeeld profiel, sinds een aantal weken Ziggo sport select en love nature bovenaan staan. Niet nodig maar prima. De rest stond nog mooi op volgorde.

Maar sinds een week of 2 is alles door elkaar gegaan. 

Ziggo sport, love nature, Alle lokale omroepen eerst, RTLZ, rtl 4, en dan pas NPO 1, 2, 3 en alle overige zenders.

Ook hier een Next. Work around is inderdaad een profiel aan te maken en die aan te passen. 

Op de vraag of er verschil zit tussen "meest bekeken" en "zendervolgorde" ... Er wisselt 1 zender.

En dit zijn niet de zenders die ik het meest bekeken heb.

Enig idee? 

JV1976

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

@Alex Ziggo Dit probleem is al heel lang bekend en zou bij een nieuwe update van de App opgelost worden (zie andere forum discussies) Helaas, ook na de next update, nog steeds niet opgelost. Er is ook totaal geen logica te ontdekken in de volgorde.App de-installeren, af en aanmelden, helpt allemaal niet.

The Fons

Level 10
  • 391Posts
  • 15Oplossingen
  • 359Likes

Bij mij hetzelfde euvel. Zelfs als je de zenders weer naar standaard zet blijven deze zenders bovenaan staan in de zender lijst. Het begon 4 weken geleden met één,  love nature en Ziggo sport. Nu staan deze er nog steeds dan ned.1 en dan 7 regionale zenders waarna de rest in de goede volgorde volgt. Zou fijn zijn als dit wordt opgelost naar de oude lijst beginnend met Ned.1 enz.

Heb zojuist nog even gekeken en de zenders staan nog door elkaar bij de eerste 10 die op de lijst staan van de epg . Maak nu mijn eigen favorieten lijst waardoor ze weer goed staan. Start ik echter morgen de app weer op dan staan ze weer als voorheen, oftewel de 1e 10 zenders die niet in goede volgorde staan. Dit moet op te lossen zijn lijkt me.

PS. Heb ook al geprobeerd opnieuw in te loggen of de app in zijn geheel te verwijderen en opnieuw te downloaden maar probleem blijft.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Zeker waar @JV1976 - Naar wat ik heb begrepen was dit in een eerder stadium opgelost, maar dat is dus helaas niet het geval. Ik zie dat de storing ook weer is heropend. Er is helaas nog geen oorzaak gevonden en de enige workaround is vooralsnog een profiel aanmaken en favorieten selecteren. Als ik nieuws heb te melden, laat ik uiteraard weten!

The Fons

Level 10
  • 391Posts
  • 15Oplossingen
  • 359Likes

Ik heb zojuist bij mijn ouders op de Ziggo go app gekeken en daar staan de zenders wel in de goede volgorde.  Zij hebben een Humax 5300 en geen profielen en misschien is dat de reden dat het wel goed staat. De Next in combinatie met de Go app is waarschijnlijk waar het verkeerd gaat.....

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes
The Fons wrote:

Ik heb zojuist bij mijn ouders op de Ziggo go app gekeken en daar staan de zenders wel in de goede volgorde.  Zij hebben een Humax 5300 en geen profielen en misschien is dat de reden dat het wel goed staat. De Next in combinatie met de Go app is waarschijnlijk waar het verkeerd gaat.....

Scherp opgemerkt @The Fons - Het antwoord is gedeeltelijk waar; Als je een Mediabox Next hebt, maak je inderdaad gebruik van andere data. Onder andere de profielen. Gebruikers zonder Next hebben tevens de optie bij [instellingen] om de zendervolgorde terug te zetten naar de standaardvolgorde, ook die is er niet bij Next-gebruikers.

Het komt inderdaad alleen voor bij Next-gebruikers, maar slechts in hele specifieke gevallen, dat maakt het probleem heel lastig.

wewanl

Level 16
  • 2307Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Ik heb ook een Mediabox Next en bij mij staan alle zenders in de Ziggo Go app met profiel “gedeeld”  gewoon goed. 

JoJ

Level 5
  • 70Posts
  • 4Oplossingen
  • 15Likes

Hetzelfde probleem hier.

Hoe kan het dat dit probleem dan niet bij alle Next gebruikers optreedt?

wewanl

Level 16
  • 2307Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Helpt het als je de Ziggo Go app de-installeert en dan opnieuw installeert op je apparaat?

JoJ

Level 5
  • 70Posts
  • 4Oplossingen
  • 15Likes

@wewanl Ook al geprobeerd, maar helaas.

In je account staat, dat je een Next box hebt.

Als ik met de account inlog van mijn zoon ( die een Mediabox XL heeft),

staan alle zenders gewoon in de goede volgorde.

wewanl

Level 16
  • 2307Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Gelukkig neemt Ziggo alle problemen serieus … uche, dus het zal binnenkort verholpen zijn. 

Apr

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik kan het probleem reproduceren, ik gebruik ook het gedeelde profiel en heb geen andere in gebruik of aangemaakt. Het lijkt er op dat het toch mogelijk is om favorieten op te slaan in het gedeelde profiel, je kunt er alleen niets aan veranderden.

Vanuit het hoofdscherm van de Ziggo go app zodra ik een kanaal selecteer uit het rijtje "Meest bekeken" én deze heb ik nog niet eerder gekozen krijg ik een melding om deze eerst toe te voegen aan de favorieten lijst. Vervolgens staat dit kanaal bovenaan mijn zender lijst. 

Ik kan vanuit het gedeelde profiel geen favorieten lijst beheren

 

Hoop dat dit helpt.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Apr,

Dat is zeker waardevolle informatie! Alleen ik kan het zelf nog niet reproduceren. Als je de melding krijgt zoals in je screenshot, zou dat betekenen dat al gebruik maakt van een favoriete zenderlijst (ik begrijp dat dat niet het geval is overigens). Bij een gedeeld profiel krijg je alle zenders te zien.

Als ik een profiel kies en vervolgens een zender uit ‘meest bekeken’ die er niet instaat, krijg ik deze melding helaas ook niet.

Het kan in ieder geval duiden op een probleem bij het account, wat ook de andere volgorde-problemen veroorzaakt.

maikelvanmeurs

Level 2
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

Hier hetzelfde probleem: Gedeeld profiel en volgorde van zenders klopt niet.

bij mij begint het met:

sSs6
Ziggo sport

RTV Noord

Omrop Fryslan

RTV Oost

Omroep Flevoland

Omroep Brabant

L1 TV

Ziggo Tv

 

en daarna pas nederland 1,2,3, enz

Sinergie

Level 3
  • 25Posts
  • 0Oplossingen
  • 13Likes
Alex Ziggo wrote:

Hi @Apr,

Dat is zeker waardevolle informatie! Alleen ik kan het zelf nog niet reproduceren. Als je de melding krijgt zoals in je screenshot, zou dat betekenen dat al gebruik maakt van een favoriete zenderlijst (ik begrijp dat dat niet het geval is overigens). Bij een gedeeld profiel krijg je alle zenders te zien.

Als ik een profiel kies en vervolgens een zender uit ‘meest bekeken’ die er niet instaat, krijg ik deze melding helaas ook niet.

Het kan in ieder geval duiden op een probleem bij het account, wat ook de andere volgorde-problemen veroorzaakt.

@Alex Ziggo het klopt wel degelijk wat @Apr hier beschrijft en voor mij is dit ook eenvoudig te reproduceren. Je moet juist geen profiel kiezen, dit issue treedt alleen op bij het gedeeld profiel. Zodra je vervolgens een zender selecteert vanuit de home pagina bij meest bekeken, dan krijg je een pop-up met de tekst: "Deze zender is uitgeschakeld in je Favoriete zenderlijst".

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Sinergie, dank voor je aanvulling!

Klopt het dat je dit probleem dan daarvoor ook al ervoer? Als ik vanuit mijn hoofdpagina (gedeeld profiel) naar een ‘meest bekeken zender’ ga, start hij altijd deze zender, zonder melding.

Als ik het goed begrijp is het dus meer een gevolg van het originele probleem dat er iets misgaat bij de volgorde/het account.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic