1
Vraag
2
Reacties
MW2501

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Via Ziggo GO geen contact met Mediabox XL

Opeens kan ik via de Ziggo Go app niet meer opnemen en ook niet de eerder opgenomen programma's meer bekijken. De Mediabox staat wel in de app maar kan op een of andere manier geen contact krijgen. Aan onze instellingen is niets veranderd. Als ik via de website van Ziggo Go ga staat er dat de opnames niet online beschikbaar zijn bij dit abonnement. Via de Mijn Ziggo app krijg ik het antwoord dat het wel in het abonnement moet zitten. Weet iemand wat er bij Ziggo veranderd is en heeft iemand anders hier ook last van? En nog belangrijker: heeft iemand de oplossing hiervoor? 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

Dank voor de bevestiging! Administratief loopt er iets niet helemaal goed. Dit zou in een uitzonderlijk geval kunnen betekenen dat de Mediabox XL de kluts kwijt is en ook niet naar behoren functioneert. We hebben alles zojuist doorgezet naar een andere afdeling die het onder de loep neemt. Duizendmaal sorry voor de problematiek! We komen erop terug. 

Bekijk in context

18 Reacties 18
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

De oplossing is aan de technische dienst de koppeling is verdwenen op het TV platform. 

De Mediabox XL had blijkbaar al de nieuwe software.

 

Wat te proberen is uit en inloggen in de Ziggo Go app, verwijderen en opnieuw installeren is een andere optie maar zou niet nodig moeten zijn. Dit gaat fout binnen de Ziggo systemen.

MW2501
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Heb al tig keer app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar helpt niet.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dan is het aan een moderator om de juiste techneuten aan te sturen.

 

Wat nog mee kan spelen is de eigen apparatuur, heeft dat een update gekregen? Beta versie's van iOS kunnen voor vreemde problemen zorgen, dat is al getest door via Ziggogo.tv te kijken wat ook niet goed lijkt te werken.

MW2501
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hebben Android toestellen hier.

MW2501
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Niemand die n oplossing heeft???

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Dag @MW2501! Welkom allereerst hier op de Ziggo Community 🙂 Erg jammer dat je sinds kort problemen ervaart met je opnames en het inplannen van opnames vanuit Ziggo GO. Ik begrijp dat eerder contact met onze klantenservice via de Mijn Ziggo app helaas niet heeft mogen baten. Hopelijk komen we via deze weg snel tot een oplossing!

Allereerst ben ik erg benieuwd of je via de Mediabox XL nog wel opnames kunt inplannen en bekijken. Gaat dat probleemloos, of ervaar je daar misschien ook de nodige hinder? Kun je daarnaast checken of het wel lukt om opnames te plannen via Ziggo GO in een webbrowser op een computer of laptop?

 

Verder valt me op dat je nog niet zo lang geleden een vervangende Mediabox XL van ons hebt vervangen. Ervaar je sinds je deze mediabox ontvangen en geïnstalleerd hebt deze problemen? Of heeft het plannen en kijken van opnames vanuit Ziggo GO eerder nog wel gewerkt met deze vervangende mediabox in huis?

We horen graag!

MW2501
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Via de mediabox xl kan ik gewoon instellen en opnames afspelen. 

Via de website van Ziggo Go krijg ik zowel op de computer als op de telefoon het volgende te zien als ik naar Bewaard ga: Opnames zijn online niet beschikbaar met dit abonnement. 

Het heeft wel gewerkt, in ieder geval vorige week zondag nog. 

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Alright, vreemd en vervelend dat het dan ineens toch niet meer werkt. Zelf zie ik toevallig dat je een paar weken geleden een nieuwe mediabox ontvangen. Mogelijk is er iets mis met de koppeling tussen deze mediabox en Ziggo Go. Komt bijvoorbeeld het CA-ID nummer overeen met wat op de sticker staat op de mediabox als je dat vergelijkt met Ziggo Go ( dat vind je bij ''instellingen'' en dan ''mediabox''? 

En kun je ook checken of je toevallig dit ervaart met een eigen profiel binnen Ziggo Go? Of dat dit ook zo is met een gedeeld profiel?

MW2501
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nummer komt overeen en met de profielen hebben we niets gedaan.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Alright, dus jullie hebben een gedeeld profiel? En de energieinstelling staat op hoog?

Administratief gezien zie ik hier ook geen gekke dingen. Wat we anders kunnen doen is de koppeling tussen de box en Ziggo Go opnieuw maken door je huidige Ziggo Go ( en Mijn Ziggo-) account te verwijderen. Als we dat hebben gedaan, kun je via deze pagina dan weer een nieuw account maken die dan opnieuw de koppeling tussen de mediabox en Ziggo Go zoekt. 

Laat maar weten of we dit in gang mogen zetten. 

MW2501
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Probeer maar.

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Helemaal goed, fijn. Dan zetten we dat in gang 🙂 

Houd ons op de hoogte!

MW-2501

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nieuw aangemeld met nieuw wachtwoord, maar blijft hetzelfde.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

@MW-2501 Hmm, wat gek. Er is me nog wel 1 ding opgevallen wat administratief eventueel roet in het eten kan gooien. Dat sluit ik graag uit. Je Mediabox XL staat namelijk administratief niet geregistreerd als een Mediabox XL met de nieuwste software. Voor de duidelijkheid: heb jij menustructuur A of B? Dat is goed om te weten en hoor het dan ook graag van je. 

MW-2501

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Menustructuur B

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

Dank voor de bevestiging! Administratief loopt er iets niet helemaal goed. Dit zou in een uitzonderlijk geval kunnen betekenen dat de Mediabox XL de kluts kwijt is en ook niet naar behoren functioneert. We hebben alles zojuist doorgezet naar een andere afdeling die het onder de loep neemt. Duizendmaal sorry voor de problematiek! We komen erop terug. 

MW-2501

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Op dit moment werkt het via de Ziggo app weer. Opnames zie ik weer en ik kan ook weer opnames instellen via de app. 

Erik P
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3232Posts
  • 585Oplossingen
  • 769Likes

Kijk eens aan, super! Heel fijn dat dit weer kan, thnx voor je update! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic