robbertzalm

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ondertiteling DS via Ziggogotv onmogelijk (Windows Surface Go 3)

Wanneer ik tv kijk via mijn chrome webbrowser en ziggogo tv kan ik geen ondertiteling voor doven en slechthorenden inschakelen. 
De optie via het tekstballontje boven in beeld staat er wel maar er gebeurt niks als je via het dropdown menu dit probeert in te schakelen.

Ook via microsoft edge als webbrowser lukt dit niet.

Bij het downloaden van de ziggo go web app verandert er niets.

Dat is logisch want dat is alleen een link naar de browser.

Op mijn android telefoon heb ik geen problemen via de ziggo go app uit de app store.

Daar is zonder moeite via de tekstballon de ondertiteling in te schakelen.

Ik lees het graag

 

Uitgelicht
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Reacties
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

De nieuwe versie van ZIggo GO heeft helaas wat vertraging opgelopen, de verwachting is nu half juni. Zie ook dit topic: Ziggo GO krijgt een update! - Ziggo Community

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8988Reacties
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @robbertzalm,

 

Dit topic staat al enige tijd stil, maar zijn we niet vergeten. De fix verwachten we op dit moment in mei.

12 Reacties 12
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23611Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes

Ik heb net even getest in Chrome www.Ziggogo.tv

En daar werkt het wel, zie je in de browser dit pictogram zie afbeelding

 

Schermafbeelding 2022-01-16 om 12.52.23.png

 

Daar kan je de ondertiteling en de Audio taal mee instellen en duurt even voor het werkt.

 

Je kan ook Installeer nu de nieuwe feature van Ziggogo.tv via Chrome 

 

Of dit topic voor info Ziggo is gestopt met het aanbieden van de Ziggo GO app voor Windows 10 

 

robbertzalm
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste Dave,

 

Dit is ook wat ik geprobeerd heb maar mijn vraag is dus waarom het bij mij niet werkt.

Ook zie ik in het door u geplaatste screenshot geen ondertiteling.

Via het ballonetje krijg ik een dropdown menu met opties maar de opties wijzigen hier niet.

Komt dit wellicht door instellingen van de webbrowser ?

 

robbertzalm_0-1642335468580.png

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19160Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7270Likes

Goedemorgen @robbertzalm en een warm welkom op de Community,

Ontzettend vervelend dat je problemen ervaart met de onderiteling via www.ziggogo.tv via de browser (Chrome)! Ik zie dat expert @Dave al een aantal goed tips gegeven heeft, maar ik begrijp dat dit nog niet geholpen heeft. Ik heb zelf ook even getest in mijn eigen Chrome browser maar ik kan het probleem niet reproduceren. Bij mij werkt de ondertiteling zonder problemen. Zou je anders de internetbrowser eens kunnen resetten en daarna testen of het probleem zich nog voordoet? Door de browser te resetten wordt de browser weer naar de standaardinstellingen teruggezet. Zo sluiten we gelijk een probleem in de instellingen v.d. browser uit. Kijk ook of je een pop-up blokkering, firewall of antivirusscanner actief hebt die mogelijk roet in het eten gooit. 

robbertzalm
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste Paul en Dave,

Bedankt voor jullie suggesties en hulp. 

Ik heb op een kantoor met Chrome ook geen problemen.

Het lijkt dus iets te zijn met de tablet die ik gebruik en het driodown menu.

Ik probeer het verder uit te zoeken en bij het vinden van een oplossing Al ik het hier posten zodat we de topic kunnen sluiten.

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19160Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7270Likes

@robbertzalm We hebben jou  hier graag geholpen! Laat maar weten of je eruitgekomen bent voor wat betreft het probleem met de instelling v.d. tablet. 

robbertzalm
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb nog eens flink zitten speuren maar blijf het probleem houden.

Ik kan de ondertiteling bij tv of films en series niet controleren.

Het menu komt tevoorschijn wanneer ik op het tekst ballonnetje druk maar als ik een van de opties wil kiezen door op het scherm te drukken verdwijnt het menuutje weer.

Op de telefoon en labtop werkt het allemaal wel goed.

Het is dus een specifiek probleem voor de tablet (windows surface go 3) die ik gebruik.

Ik heb ook nog even firefox geprobeerd als browser.

Ook heb ik in alle browsers geprobeerd pop ups toe te laten via de instellingen.

Maar het probleem blijft met het kiezen van de opties voor ondertiteling.

De andere opties zoals het geluid harder zetten en full screen gaan werken goed en zitten dus rondom de ondertiteling optie in het menu.

Waarom werkt het menu voor de instelling van de ondertiteling dan niet op mijn surface go ?

Ik weet het niet meer......iemand nog suggesties of een oplossing voor dit probleem ?

Ik hoor het graag.

 

Jiri
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2539Posts
  • 346Oplossingen
  • 1002Likes

Hey @robbertzalm

Wat raar dat eigenlijk alle opties werken behalve de ondertiteling aan/uitzetten. Hij reageert gewoon niet op de optie die jij aangeeft begrijp ik. Heb je toevallig ook geprobeerd om dit met een muis/toetsenbord met muispad aan te klikken? Vaak kun je dan iets specifieker klikken. Daarnaast kun je zien of iets "clickable is omdat de muis dan in een handje veranderd als je over de optie heen gaat.

Ik hoor graag van je.

robbertzalm
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Beste Jiri,

 

Bedankt voor de goede suggestie.

Ik heb echter nog geen manier gevonden om een muis aan de surface go te hangen.

Er zit een usb-c uitgang op maar dan zou ik een usb-c naar usb converter moeten hebben. Of een draadloze muis. Ik ga naar zoiets op zoek om te proberen en laat het weten.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8988Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @robbertzalm,

 

We hebben dit probleem inmiddels weten te reproduceren en hebben het doorgezet naar de ontwikkelaars. De verwachting is dat inderdaad een extern apparaat wel helpt, maar weet in ieder geval dat we hier nu ook mee bezig zijn 🙂

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8988Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @robbertzalm,

 

Dit topic staat al enige tijd stil, maar zijn we niet vergeten. De fix verwachten we op dit moment in mei.

robbertzalm
Topicstarter
Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi Alex,

Bedankt hiervoor.

Ik heb zelf vandaag de mogelijkheid gehad om te testen of een muis een oplossing brengt.

Ik heb inmiddels een usb-c  naar USB connector. Met de muis ben ik in staat ondertiteling in te stellen.

Het ligt dus aan het touch gebeuren want met de vingers en touch screen gaat het niet.

Wellicht in het script de het driodown menu groter maken en de tough areas kleiner.

 

Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

De nieuwe versie van ZIggo GO heeft helaas wat vertraging opgelopen, de verwachting is nu half juni. Zie ook dit topic: Ziggo GO krijgt een update! - Ziggo Community

Uitgelicht topic