Marcov020

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes

Nieuwe Ziggo GO app: Apple TV en geluid via HomePods werkt niet

Na de update van de app op Apple TV kan ik geen geluid meer afspelen via mijn HomePods omdat AirPlay niet wordt ondersteund. Heel erg jammer. Hoop dat wordt opgelost 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
JoAnd

Level 4
  • 35Posts
  • 1Oplossingen
  • 23Likes

@Alex @org @RoWi. @Dave! 

 

Ook ik kan bevestigen dat de HomePods weer werken op de AppleTV app. 

Ik heb de instelling gezet op “default output” -> HomePods. Alle apps output gaat nu altijd naar mijn twee HomePod bollekes. 

tvOS 16.3.1 (20K661)

 

Dank voor deze update!

 

Bekijk in context

172 Reacties 172
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7509Likes

Als eerste welke AppleTV versie heb je.

 

Heb je het Modem 30 seconde van de stroom gehaald en daarna HomePods al even van de stroom gehaald paar minuten, daarna weer opstarten

 

Heb je de AppleTV al even van de Stroom gehaald een minuutje.

 

Als het allemaal wel werkte dan moet dit nu ook gewoon werken, en is de AppleTV up to date 

Marcov020
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 20Likes

Apple TV 4K. Alles ge-update. Je oplossing ook als eens geprobeerd inderdaad. Thanks. Het schijnt helaas in de app te zitten. AirPlay wordt niet ondersteund…

Zie het ook staan op de site van Ziggo. Raar dat het eerst wel werkte en nu niet.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7509Likes

Ik gebruik zelf de TP-Link Deco M4 en deze in Acces Point en Beamforming ingeschakeld en Snelle Roaming ingeschakeld, misschien staat er iets tussen bij de pods.

 

Ik heb deze in het begin getest daarna ook gestopt, omdat ik door mijn ziekte niet constant de pods en modems kan herstarten. Maar ik zal het even meenemen en voorleggen aan een medewerker, misschien kan die het doorzetten.

Verwijderd account
Niet van toepassing

Heb hetzelfde probleem sinds de laatste update van 'vannacht'.

De nieuwe Ziggo Go app heeft deze functionaliteit om zeep geholpen.

 

Omschakelen naar geluid via TV-speakers zorgt ervoor dat het weer werkt.

Geluid via de HomePods wordt (onterecht) gezien als AirPlay wat blijkbaar niet mag volgens de voorwaarden.

Hopelijk wordt het snel opgelost want de ZiggoGO app is de enige met dit probleem en andere apps zoals Netflix, HBO-max, Amazon Prime, AppleTV+, enz. werken wel via het betere geluid via de HomePods.

 

Had dit vanochtend ook gemeld via dit forum op de volgende link: https://community.ziggo.nl/t5/Ziggo-GO/AppleTV-Ziggo-update-maakt-tv-kijken-stuk/td-p/984850 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Marcov020

 

De ontwikkelaars van de app zijn op de hoogte van het probleem en er wordt aan gewerkt. Vooralsnog is er helaas geen workaround, anders dan de audio via de TV te laten verlopen. Zodra er nieuws is, laat ik het weten! Dank voor jullie meldingen!

pgovers

Level 6
  • 178Posts
  • 0Oplossingen
  • 35Likes

Is er geen indicatie hoelang dit of alvast te testen via bv testpilot ? 

Joshua75

Level 4
  • 32Posts
  • 0Oplossingen
  • 23Likes

Zelfde klacht hier, hoop op een hele snelle oplossing, want vind dit echt knulligheid ten top.

(en ja; Apple TV 4K, HomePod Mini en Ziggo App allemaal voorzien van laatste software versies, stroom eraf gehaald etc etc etc)

Markrr

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Is er een mogelijkheid om de oude app te gebruiken totdat er een oplossing is? En zo ja hoe doe je dat?

pgovers

Level 6
  • 178Posts
  • 0Oplossingen
  • 35Likes

Net zeer hoopvol een nieuwe update geïnstalleerd maar uiteraard weer een te teleurgesteld zoals gewend.

nog steeds het probleem niet opgelost

 

Danny1808

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Hier hetzelfde euvel, HomePods uitgeschakeld en dan heb ik wel beeld wat een slechte zaak dit !! 

pgovers

Level 6
  • 178Posts
  • 0Oplossingen
  • 35Likes

Kreeg een melding over een oplossing maar dit is geen oplossing ! Heb je het geluid van een tv zelf we eens gehoord ? 
mensen hebben een reden dat zij bv HomePods gebruiken om tv te kijken.

 

Blij gemaakt met dode mus toen ik het mailtje kreeg met de melding dat er een oplossing is.


Als de ontwikkelaar er mee bezig is neem ik aan dat een verwachting is of een beta (sneller te pushen te testen voor live)  voor het probleem ? 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Mijn fout, @pgovers. Ik selecteerde het antwoord van mijn collega Alex, om deze bovenaan in het topic te laten zetten. Zo kunnen nieuwe lezers direct zien dat we dit probleem (h)erkennen en er aan gewerkt wordt. Ik deed dit echter op de verkeerde manier, waardoor het als oplossing werd gemarkeerd en jij dus de betreffende mail kreeg. Ik heb er nu voor gezorgd dat het bericht is uitgelicht, zonder dat het als oplossing gemarkeerd staat. Er wordt uiteraard nog gewerkt aan de oplossing! 

Danny1808

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 10Likes

Is er onderhand al een oplossing na 2 weken, ik begin het nu echt vervelend te vinden. 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7509Likes

@Danny1808  Maak je gebruik van VPN of kijk even als je op Wifi zit de Beperkt IP Tracking of die ook bij je Home Pods, sinds IP Tracking er op zit, hoor ik veel klachten, ik heb die uit staan bij sommige optie's, misschien kan dit bij Home Pods en je Wifi ook. 

JanG66

Level 3
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Is er zicht op een oplossing?

Justas

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Heb hetzelfde probleem. Wat me stom lijkt is dat ik zenders wel kan AirPlay'en van mijn iPad naar mijn Apple TV.

Gerarddvb

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 6Likes

Ik heb dit probleem ook. De update van 23 juni lost het ook niet op. Schandalig dat dit nu al meer dan 2 weken duurt.

 

In de oude app werkte het prima. Ik heb dus een TV-abonnement die ik al twee weken niet kan gebruiken omdat de leverancier de applicatie gesloopt heeft. Belachelijk.

Tokio69__

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 9Likes

Inmiddels al meer duidelijkheid op de situatie? Vrij onacceptabel dat het zo lang moet duren en we zo lang geen Ziggo kunnen kijken op tv

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7281Likes

Het is ontzettend vervelend dat het al zolang duurt! We zijn achter de schermen hard bezig om de problemen op te lossen. Zodra er meer bekend is laten wij dit uiteraard weten. Houd ook het algemene topic in de gaten, daar vind je alles overzichtelijk bij elkaar. 

Uitgelicht topic