1
Vraag
2
Reacties
Harrie57

Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

NPO 1-2-3 bij Apple TV: Ondertiteling staat standaard aan

Hallo

 

Wij kijken tv middels de Ziggo go app op de Apple TV HD. 

Sinds gisteren krijgen we standaard ondertiteling bij ALLEEN NPO 1-2-3. Alle andere zenders doen dit niet. Als ik de ondertiteling uit zet en ik switch tussen de NPO zenders dan komt de ondertiteling weer terug. 

Iemand een oplossing of is dit een bug in een update?

 

groet

Harrie

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@KvH65 @MacQ Willen jullie eens kijken of het probleem met de ondertiteling bij jullie is opgelost door de volgende instellingen op de Apple TV te controleren?

 

Instellingen -> Video en Audio -> Audio -> Ondertiteltaal > pas de taal aan naar "Automatisch".

Bekijk in context

KvH65

Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Goh @Paul dat zou het toch wel eens kunnen zijn! Klinkt logisch en de eerste check geeft meteen een goed resultaat. Ik denk dat het dit is. Klasse. Als het euvel met deze nieuwe instelling toch terug komt meld ik me weer, maar voor nu denk ik dat het goed is. 

 

Bekijk in context

22 Reacties 22
Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Hi @Harrie57!

Erg balen dat de ondertiteling standaard aan blijft staan 😞 Goed dat je hier even een nieuw topic voor hebt geopend. 
Dit is niet een bekend probleem bij ons in ieder geval. Heb je dit ook op andere apparaten? En als je de app verwijderd en opnieuw download, is het dan nog steeds het geval?

KvH65

Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb precies hetzelfde als ik de Ziggo app gebruik via de nieuwste Apple TV 4K (2021). Met de vorige versie van de Apple TV 4K had ik dit niet. Het beperkt zich niet tot NPO 1-2-3. Ook bij RTL, SBS, Veronica doet zich het soms voor. En soms niet. 

Lijkt een bug te zijn. Valt voor zover ik zie nergens te wijzigen in de instellingen. 

De ondertiteling wordt niet hardop nagesproken, trouwens. Dat dan weer niet. 

Het is behoorlijk irritant. Zou het iets te maken kunnen hebben met de codering van de audio (Dolby Atmos) die deze ATV 4K   gebruikt? Dat de app daarmee niet goed overweg kan? 

Hatolex

Level 16
  • 1376Posts
  • 47Oplossingen
  • 889Likes

 Wij hebben ook een Apple TV  4K  maar heb hier geen last van, dus een bug lijkt het me niet.  Er staat de laatste versie van IOS op onze Apple TV. 

KvH65

Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Hmmm. Klopt. Bij de “oude” Apple TV 4K doet het zich ook niet voor. Alleen wel bij de nieuwe (model 2021) voorzien van de laatste versie IOS. Lijkt me een Ziggo Go Apple TV app - bug. 

Hatolex

Level 16
  • 1376Posts
  • 47Oplossingen
  • 889Likes

@KvH65 , ik heb het nieuwste model Apple TV met de meest actuele versie van de software en ik heb er geen last van. 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @KvH65

Zeker irritant dat de ondertiteling nu niet goed werkt bij je. Ervaar jij ook wat @Harrie57 aangaf, dat het wel beschikbaar komt als je switcht van zender?

KvH65

Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Alle Nederlandstalige zenders hebben ondertiteling in het Nederlands. Van NPO1 tot en met VRT en Ketnet. Ook tijdens reclameblokken @Rikst 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Harrie57 en @KvH65,

 

Is het mogelijk dat  de Apple TV zelf ook een update heeft gehad? Via de instellingen van Apple TV zelf heb je vaak ook audio-opties, die je bijvoorbeeld op Nederlands kunt instellen. Het is mogelijk dat het Ziggo GO forceert de ondertiteling elke keer aan te zetten. We kunnen het vanaf onze kant nog niet pinpointen. Ik hoor het graag!

KvH65

Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

@Alex  ik kan het ook niet pinpoiten en heb alles proberen uit te zoeken. Ik gebruik deze Apple TV 4K met deze TV pas sinds 1 week en heb er sinds het begin last van. Ik heb steeds de nieuwste updates van TV OS gedownload. 
Ik kan in de instellingen van Apple niets zien dat te maken heeft met het Nederlands ondertitelen van Nederlandse taal. Er is wel een instelling voor het laten uitspreken van ondertitels (voor slechtzienden), maar dat is het issue hier niet. Ik heb geen last van gesproken ondertitels. 

Harrie57
Topicstarter
Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Dag Alex

 

Wij zorgen dat alle software zo snel mogelijk geüpdatet wordt. De apps op de Apple TV worden automatisch geüpdatet. 
Op de Apple TV staat de taal op Nederlands. 
Nu is het zo dat bij ons het probleem zich niet meer voordoet. 
Waarom is me niet duidelijk. Ik sluit niet uit dat het weer terugkomt. 

Bedankt voor de inbreng. 

Groet

Harrie

KvH65

Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

@Alex @Harrie57 @Rikst ,

vanaf vandaag lijkt het bij ons nu ook opgelost…..Fingers crossed! Misschien toch tvOS 15.1.1? 

Erik S
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2262Posts
  • 356Oplossingen
  • 545Likes

Nog bedankt voor de terugkoppeling hier @Harrie57 @KvH65! Ik begrijp dat het is opgelost maar dat het niet duidelijk is wat de oplossing is geweest. Ik moet jullie daar het antwoord ook op schuldig blijven. We houden het in de gaten en horen graag van jullie als er onverhoopt toch weer een probleem mee is 😉

KvH65

Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

@Erik S @Alex @Rikst  helaas…..is het probleem niet opgelost. Nederlandse spraak wordt Nederlands ondertiteld. Mijn vorige bericht komt te vervallen en ik ben nog steeds benieuwd naar een oplossing. 

MacQ

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb hetzelfde probleem: binnen de Ziggo Go app op de Apple TV 4k worden de Nederlandse zenders standaard ondertiteld. Die ondertiteling gebeurt live en lijkt bedoeld voor doven/slechthorenden. De defaultwaarde daarvoor lijkt nu "aan" te staan en moet steeds handmatig uitgezet worden. Ik zit met smart te wachten op een oplossing 🙂

KvH65

Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

@MacQ zo is het precies. In de systeeminstellingen van de Apple TV 4K staat het ondertitelen voor slechthorenden echter “uit”, netzoals het uitspreken van de ondertiteling voor slechtzienden. Het opmerkelijke is verder dat óók reclames soms worden ondertiteld (en soms niet). 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@KvH65 @MacQ Willen jullie eens kijken of het probleem met de ondertiteling bij jullie is opgelost door de volgende instellingen op de Apple TV te controleren?

 

Instellingen -> Video en Audio -> Audio -> Ondertiteltaal > pas de taal aan naar "Automatisch".

KvH65

Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Goh @Paul dat zou het toch wel eens kunnen zijn! Klinkt logisch en de eerste check geeft meteen een goed resultaat. Ik denk dat het dit is. Klasse. Als het euvel met deze nieuwe instelling toch terug komt meld ik me weer, maar voor nu denk ik dat het goed is. 

 

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7279Likes

@KvH65 Top! Laat anders maar met een paar dagen weten of het probleem zich nog voordoet na het aanpassen van deze instelling. 

MacQ

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dit lijkt opgelost hiermee! Mocht het weer opduiken dan meld ik het hier. Dank!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic