1
Vraag
2
Reacties
Casmon

Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Live TV werkt niet Ziggo GO App + browser

Na telefonisch contact met Ziggo is mij gevraagd het op deze manier te proberen.

Ik kan niet meer live tv kijken met de app en browser op mijn iPad, wel terugkijken. Op mijn macbook werkt het prima, via de browser en de app. Dit probleem speelt al vanaf de zomervakantie. Foutmelding 1102. Graag hulp bij een oplossing.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Casmon
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

De vpn configuraties staat nu aan en de persoonlijke vpn staat uit. Het verbinden op aanvraag staat van beide uit. Als de vpn zo voldoende beschermt is dit de oplossing.

Bekijk in context

9 Reacties 9
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

Hoi, 
Welkom op dit klanten helpen klanten forum van Ziggo.

 

Doe je de ipad wel eens echt uit ? , heb je dit al lang niet meer gedaan zou ik dat even proberen , dus echt de uitknop ingedrukt houden en dan slide zet uit.

Wacht ff 1 minuut en zet hem weer aan , kijken of dat helpt. ( reboot ) 

Casmon
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Dank je wel voor je tip. 🙏🏼
Even een aanvulling. Laatste ios is geïnstalleerd, ziggo go verwijderd en er weer opgezet, paar keer iPad helemaal uitgedaan en opnieuw opgestart. Het probleem loopt al vanaf juli/augustus. Bij partner precies hetzelfde. 😬

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

@Casmon  schreef:

Dank je wel voor je tip. 🙏🏼
Even een aanvulling. Laatste ios is geïnstalleerd, ziggo go verwijderd en er weer opgezet, paar keer iPad helemaal uitgedaan en opnieuw opgestart. Het probleem loopt al vanaf juli/augustus. Bij partner precies hetzelfde. 😬


Werkte wel als je het b.v via de browser op de laptop/dekstop computer probeert ? 

Casmon
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Ja, dat staat in de post 😉

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

Hallo @Casmon, welkom op de Community!

Wat gek dat zowel je partner als jij tegen dit probleem aanlopen. Staat Private Relay of een andere VPN wellicht actief? Werkt het op andere wifi netwerken wel? Heb je de mogelijkheid om je mobiele 4/5G verbinding van je telefoon als Hotspot in te stellen en daarmee te verbinden en te testen? Welke iOS versie + Ziggo GO App is geïnstalleerd?

Casmon
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Hi Vincent,

bedankt voor je reactie.

VPN staat aan, (net als op de macbook, waar alles wel goed werkt met Ziggo Go.)

Op andere wifinetwerken of hotspots werkt het live kijken ook niet.

Laatste ios en ziggo app geïnstalleerd.

Casmon
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb het nu voor elkaar gekregen de vpn van AVG uit te zetten, moest op 2 punten bij instellingen vpn. Nu deze uit is werkt alles weer. Dus je doorvragen heeft resultaat opgeleverd.

Ik heb nu wel vervolgvragen 😂?

Nu staat mijn vpn dus uit, dat kan toch niet de bedoeling zijn?

Zal ik hem weer proberen aan te zetten?

Zet ik hem alleen uit uit iklive wil kijken?

Wat zijn de consequenties van je vpn uit hebben staan?

Casmon
Topicstarter
Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

De vpn configuraties staat nu aan en de persoonlijke vpn staat uit. Het verbinden op aanvraag staat van beide uit. Als de vpn zo voldoende beschermt is dit de oplossing.

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

@Casmon  schreef:

Ik heb het nu voor elkaar gekregen de vpn van AVG uit te zetten

<…>

<…>

Wat zijn de consequenties van je vpn uit hebben staan?


AVG kan dan geen informatie over je surfgedrag meer verzamelen. In plaats van dat je met een AVG IP adres het internet op gaat ga je nu direct met je Ziggo of van je mobiele provider IP adres het internet adres op. Anoniem ben je niet met een VPN. Gebruikers informatie kan ook verzameld worden door cookies, inloggen, gebruik van sociale netwerken, informatie van gebruikte computer, telefoon, tablet, beeldresolutie, besturingsysteem, plaatsbepaling instellingen en combinaties daarvan. Virussen en malware houd je er niet mee tegen. VPN is een schijnveiligheid.

 

VPN kan wel handig zijn als je regio blokkering wil omzeilen. VPN kan verstandig zijn als je gebruik maakt van een openbare (malafide) wifi. VPN uitzetten kan internet problemen voorkomen zoals in dit geval met live kijken. Gebruik VPN dan ook selectief en niet continue.

 

O ja en VPN maakt vaak je verbinding trager. En op mobiele apparaten kan het je batterij leeg trekken doordat continue een data verbinding, de VPN tunnel, actief kan zijn.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic