BoogieDisco

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Google Chromecast: U bent niet verbonden met het Ziggo netwerk

Goedemiddag,

 

Op de Google Chrome Cast heb ik de ziggo go app geinstalleerd. Dat werkt prima als ik thuis op mijn eigen netwerk zit. Echter zit ik op een ander netwerk, dan krijg ik na het inloggen de melding: U bent niet verbonden met het Ziggo netwerk. Op de smartphone werkt wel gewoon, als ik op een ander netwerk zit. Ik heb Ziggo hierover gebeld, zij hebben op dit moment hier geen oplossing voor.

 

Met een VPN verbinding lukt het wel, echter dan is de verbinding te traag.

 

Iemand een oplossing?

 

Hoor het graag.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

De Google chromecast met afstandsbediening heeft een andrioidTV versie. De ZiggoGoTV app is bedoeld voor Android TV met androidTV als besturingsysteem. En die werkt alleen op een Ziggo internet aansluiting. Dit is geen mobiele android versie. Eventueel mobiel/tablet aansluiten met een HDMI kabel werkt trouwens ook niet altijd volledig, zelfs niet op een Ziggo Internet aansluiting.

 

De chromecast versies zonder afstandsbediening en waar je geen apps op kunt installeren kan je wel gebruiken door te casten vanaf een mobiel/tablet. En eventueel een laptop met HDMI werkt ook.

 

Bekijk in context

8 Reacties 8
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Dag @BoogieDisco 

Hartelijk welkom op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf trouwens (net als u) ook gewoon klant ben. 
De ZiggoGo TV app is bedoeld als thuisgebruik voor een tweede en derde TV in huis en werkt dus alleen via uw thuis-netwerk van Ziggo.

Het gebruik van Ziggo Go TV geïnstalleerd op bijvoorbeeld een Apple TV en op een Smart TV vallen niet onder de Content Portabiliteit wetgeving van online diensten en is daarom geen open internetdienst. Ziggo houdt zich hiermee blijkbaar aan de gemaakte afspraken met de contentpartijen.

Een alternatief is casten met de ZiggoGo app op een mobiel apparaat of de app van NLZiet installeren.

BoogieDisco
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hallo Wim,

 

Dankje wel voor je terugkoppeling.

 

Het werkt werkt op je smartphone en op de laptop. Kun je beide ook via HDMI aansluiten op de TV. Dat werkt ook binnen Europa. En heb je prima beeld kwaliteit. Volgens de europese wet die sinds een aantal jaar geleden is ingegaan moet je dit dit binnen europa kunnen gebruiken. Het is dus niet alleen voor thuisgebruik. Vroeger moest je altijd een VPN verbinding maken met je router thuis. Dat is sinds die nieuwe wet niet meer nodig. Je kan dus prima in Griekeland op je smart phone of laptop via de ziggo go app kijken. Echter niet via de Google Chrome cast.  Netflix en NPO app en F1 Pro werken wel gewoon zonder dat ik een VPN verbinding met mijn router thuis moet maken.

 

Zowel Google Chrome Cast en mijn Samsung smartphone zijn beide android devices en kun je allebij met hdmi aansluiten op je TV. Het zou dus eigenlijk niet uit moeten maken.

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

De Google chromecast met afstandsbediening heeft een andrioidTV versie. De ZiggoGoTV app is bedoeld voor Android TV met androidTV als besturingsysteem. En die werkt alleen op een Ziggo internet aansluiting. Dit is geen mobiele android versie. Eventueel mobiel/tablet aansluiten met een HDMI kabel werkt trouwens ook niet altijd volledig, zelfs niet op een Ziggo Internet aansluiting.

 

De chromecast versies zonder afstandsbediening en waar je geen apps op kunt installeren kan je wel gebruiken door te casten vanaf een mobiel/tablet. En eventueel een laptop met HDMI werkt ook.

 

BoogieDisco
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Goedemiddag Karel,

 

Dankjewel voor je terugkoppeling.

 

Dat wis ik niet. Duidelijk. Dan toch maar weer de laptop mee op vakantie.

 

Mvg,

 

Eric

Hans Eh

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ik heb exact dezelfde vraag. 
alles werkt op de Chromecast net als op m’n iPad en iPhone. Alleen zo gauw ik iets echt wil bekijken krijg ik ook de bovenstaande melding. 
mij wil graag met de app ziggo go normaal tv kunnen kijken net als thuis en als op m’n Apple apparaten. 
weet iemand hoe ik dat voor elkaar krijg. 
Hans 👍

Steefb

Level 20
  • 15864Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7263Likes

Dan moet je wat anders verzinnen, op je Chromecast gaat 't niet werken.

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

@Hans Eh 

De meest eenvoudige oplossing is een (tijdelijk) abonnement op NLZiet, die is wel netwerk onafhankelijk. Die van CanalDigitaal is trouwens ook netwerk onafhankelijk. 

 

Je zou thuis een VPN server kunnen maken, je kan dan vanaf je externe lokatie via de VPN thuis verbinding maken maar dat is ingewikkeld. En mogelijk kan dat traagheid en instabiliteit veroorzaken afhankelijk van de verbindings mogelijkheden (4G/5G, hotel/camping/gast Wifi etc.)

 

Er is vanuit de commerciële zenders en Ziggo geen oplossing verwachtbaar om de ZiggoGO TV app ook op andere netwerken te laten werken. Het zijn de commerciele zenders die dit afdwingen om de programma’s zo goedkoop mogelijk in de gehele EU te kunnen distribueren. 

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Ter info de regelgeving betreffende copyright protected materiaal is toch iets complexer dan wat hier wordt gesteld in de reactie van BoogieDisco.

 

Het vergelijk van onafhankelijke diensten is ook onjuist. Het zijn niet alleen de zenders ook de film en TV producenten. De diverse zender groepen zijn geen eigenaar van al het materiaal ook deze kopen veel weer in.

 

Of het niet buitenshuis mogen kijken via de AndroidTV of TVOS versie vanuit de zender groepen komt of puur vanuit de providers zelf blijft een vaag verhaal. 

 

Voor de commerciële zenders wordt de distributie niet goedkoper, hooguit dat Ziggo lagere distributie licenties afdraagt.

 

Waar het om draait we kopen het TV pakket bij Ziggo in uiteindelijk blijft die de eigenaar van de ingekochte distributie rechten en daarmee mogen ze zelf bepalen wat wel en wat niet mag.

 

Er zit wezenlijk geen verschil of er nu wordt gekeken via de cast methode of via een app, het verschil is puur technisch. Voor distributie vergoedingren of goedkoper distribueren maakt het weinig verschil.

 

Aanvulling

Ziggo is niet per definitie een leverancier van online content zoals Netflix en andere streamdiensten het is een extra service.

Hier nog wat leesvoer bron

 

 

 

Uitgelicht topic