fve

Level 5
  • 88Posts
  • 1Oplossingen
  • 16Likes

Foutmelding 1002, 1003 of 2001 - Ziggo GO (alleen bij live)

Op desktop, laptop, telefoon en tablet sinds gisteren constand alleen bij live uitzendingen krijg ik deze foutmelding.

 

Als ik in de tijd balk zeg maar 5 minuten terug ga dan werkt alles goed. Dit is alleen wanneer ik de verbinding thuis van ziggo zelf gebruik.

 

Als ik met werk verbind via vpn en dus alle verkeer over vpn doe dan werkt live wel in orde. Bij browsers krijg ik foutmelding 1002 en bij de ziggo applicatie 2001.

 

 

 

Uitgelicht
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Reacties
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Madmaus,

 

Ik heb de bevestiging dat het echt volledig is opgelost. Als jij dus nog problemen ervaart, moeten we daar verder op inzoomen. Het blijft met dergelijke software mogelijk dat er toch iets geblokkeerd wordt, wat invloed heeft op de werking. Net als dat we ook bijvoorbeeld VPN niet ondersteunen in combinatie met het gebruik van Ziggo GO. Ik ben niet heel bekend met Adguard, zijn er nog bepaalde instellingen die je zou kunnen tweaken?

53 Reacties 53
karbonade

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Heb ik ook last van. Gisteravond kon ik ineens niet meer gebruik maken van Ziggo Go op mijn apparaten. Alleen nog live TV kijken

Robobor

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

ik krijg 1002 via eigen netwerk…en vreemd genoeg 1003 als ik een vpn gebruik

bacobart

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hier hetzelfde probleem. Op een Android Shield TV 2019. Probleem speelt sinds gisteren (vrijdag 25/11), eergisteren werkte het nog. App al compleet opnieuw geinstalleerd/opnieuw ingelogd etc werkt allemaal niet. Live TV werkt niet, maar replay tv wel. Zending vanaf begin bekijken werkt ook. Gekke is dat 't vanaf een andere android tv wel werkt. Dus lijkt niet direct aan IP of netwerk te liggen aangezien ze op 't zelfde wifi netwerk zitten.

LouieS

Level 6
  • 101Posts
  • 1Oplossingen
  • 30Likes

Als voetballen begint, heb ik er ook last van, eerder op de dag werkt het gewoon. NPO start heeft geen problemen, daar kun je gewoon live kijken. Baal gewoon dat het, weer eens, niet gewoon werkt.

Wimmel

Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Bij mij is de ellende ook enkele dagen geleden begonnen. Op IOS en Android kan ik geen live-tv kijken met error code 1003. Via de browser op Windows krijg ik error 1002. Ik maak geen gebruik van VPN's of adblockers en tot vorige week heeft het altijd prima gewerkt, er is in de tussentijd niets veranderd aan mijn netwerk.

hdterhaar

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Same here, Harjan

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi allen,

 

Wat irritant dat jullie tegen deze problemen aanlopen.

 

Vooropgesteld: We ondersteunen het gebruik van een VPN niet, maak je hier gebruik van, dan is het mogelijk dat je tegen een van deze foutcodes aanloopt. Maar enkelen geven al aan dat dat niet aan de orde is. Zien jullie kans deze template in te vullen?

 

-Welke foutcode krijg je?

-Van welk apparaat maak je gebruik?

-Sinds wanneer krijg je deze foutcode?
-Werkt Replay TV wel?

-Werkt het via een ander netwerk wel? (Bijv. 4/5G of juist wifi)

-Staat het modem in bridge?

 

**Workaround: Ik begrijp dat Replay TV wel werkt. Je kunt dus eventueel het programma vanaf het begin starten en vooruitspoelen tot je net niet live kijkt**

 

**Er lijkt een relatie te zijn met de DNS-server. Het gebruik van een alternatieve DNS (zoals Quad9) resulteert op dit moment in een foutcode**

Wimmel

Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

-Welke foutcode krijg je?
Deze video kan niet worden afgespeeld. -1003

-Van welk apparaat maak je gebruik?
Apple iPhone SE2020


-Sinds wanneer krijg je deze foutcode?
Ongeveer 3 dagen


-Werkt Replay TV wel?
Ja


-Werkt het via een ander netwerk wel? (Bijv. 4/5G of juist wifi)
Probleem via WiFi, via 4/5G geen probleem


-Staat het modem in bridge?
Sagemcom F3896 in bridgemodus


---------------


-Welke foutcode krijg je?
Deze video kan niet worden afgespeeld. 1002


-Van welk apparaat maak je gebruik?
Chrome-browser, Windows 10, via Ethernet


-Sinds wanneer krijg je deze foutcode?
Ongeveer 3 dagen


-Werkt Replay TV wel?
Ja


-Werkt het via een ander netwerk wel? (Bijv. 4/5G of juist wifi)
PC kan alleen bedraad worden gebruikt.


-Staat het modem in bridge?
Sagemcom F3896 in bridgemodus


---------------


-Welke foutcode krijg je?
Deze video kan niet worden afgespeeld. 2001


-Van welk apparaat maak je gebruik?
Google Chromecast met Google TV


-Sinds wanneer krijg je deze foutcode?
Ongeveer 3 dagen


-Werkt Replay TV wel?
Ja


-Werkt het via een ander netwerk wel? (Bijv. 4/5G of juist wifi)
Probleem treedt op zowel via Ethernet als WiFi


-Staat het modem in bridge?
Sagemcom F3896 in bridgemodus


---------------

Bijzonderheid; op de iPad via WiFi heb ik op dit moment geen probleem maar tijdens NL-Senegal werkte het ook op de ipad niet.

bacobart

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

- Foutcode: 2001

- Device: NVidia Shield TV 2019

- Sinds: Donderdag 24/11

- Alleen problemen met live tv. Replay werkt wel

- VPN: Nee

- Heb geen ander netwerk beschikbaar om  ander netwerk te testen.

- Bridge: Ja

- IPV6: nee

- Wat verder nog opvalt is dat de zender iconen logo's blijven, je ziet dus ook geen preview. 

- Op hetzelfde netwerk werkt een ander device (Android Philips TV) wel. Beide met laatste versie Ziggo go android tv app. 

hdterhaar

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Alex, dankjewel voor je snelle reactie - top workaround dankjewel!

 

Antwoord op je vragen:

- Ik gebruik geenVPN

-Welke foutcode krijg je? 1002

-Van welk apparaat maak je gebruik? laptop HP Elitebook 

-Sinds wanneer krijg je deze foutcode? Afgelopen vr 25 nov; werkte tot afgelopen vrijdag zonder problemen al sinds lange tijd
-Werkt Replay TV wel? Yess

-Werkt het via een ander netwerk wel? (Bijv. 4/5G of juist wifi) - niet op mijn laptop, op iPhone werkt het gewoon - zowel wifi/ als 4G

-Staat het modem in bridge? geen idee - zie j kans uit te leggen wat je hiermee bedoelt? Overignes heb ik hier niks aan gewijzigd - werkte dus gewoon tot afgelopen vrijdag

 

Hartelijke groeten, Harjan

Millennium

Level 8
  • 234Posts
  • 6Oplossingen
  • 38Likes

 

 

-Welke foutcode krijg je

 

2001 / cs2017

 

-Van welk apparaat maak je gebruik?

 

ZiggoGo, ZiggoGo TV en next mini

 

-Sinds wanneer krijg je deze foutcode?

Sinds vrijdag ochtend.

-Werkt Replay TV wel?

Replay tv werkt wel,opnames ook.alleen live tv niet

-Werkt het via een ander netwerk wel? (Bijv. 4/5G of juist wifi) 4g/5g van TMobile werkt ZiggoGo op mobiel wel.

 

-Staat het modem in bridge?

Sagem in bridge modes

 

Geen VPN in gebruik,wel quad9 als default de dns server

 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

-Staat het modem in bridge? geen idee - zie j kans uit te leggen wat je hiermee bedoelt?

@hdterhaar - Goede vraag! Bij een snelle scan met betrekking tot de foutcodes, lijken de meeste modems in bridge te staan. Dat betekent dat er achter het modem nog ander netwerkapparatuur aanwezig is. Mogelijk is daar een verband mee, vandaar deze vraag. Tot nu toe ben je de enige die dit echter niet heeft. Wel valt me op dat je modem al een hele lange tijd aan staat. Kun je voor de zekerheid je modem even opnieuw laten opstarten om te kijken of dat nog verschil brengt?

Millennium

Level 8
  • 234Posts
  • 6Oplossingen
  • 38Likes

@Alex zie dat de ipv6 test https://ipv6-test.com/  sinds vandaag ook niet meer werkt (mogelijk vrijdag ook al niet) zou dit nog een oorzaak kunnen zijn?

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@Millennium  Hier werkt  https://ipv6-test.com/  gewoon zoals het moet.

 

Is quad9 wat te actief gaan blokkeren? Zou ook je problemen kunnen veroorzaken.

fve
Topicstarter
Level 5
  • 88Posts
  • 1Oplossingen
  • 16Likes

-Welke foutcode krijg je?

error 1002 op dektop 2001 op mobiel

 

-Van welk apparaat maak je gebruik?

Paar desktops geprobeerd. Paar tablets geprobeerd, laptop en Telefoon geprobeerd allemaal hetzelfde

 

-Sinds wanneer krijg je deze foutcode?

Minimaal sinds afgelopen vrijdag, had het woensdag en donderdag denk niet gebruikt


-Werkt Replay TV wel?

Ja

 

-Werkt het via een ander netwerk wel? (Bijv. 4/5G of juist wifi)

Het werke niet via lan of wifi.

 

-Staat het modem in bridge?

nee

 

Als ik de laptop bij de buren over hun wifi(kpn aansluiting) probeer dan werkt live ook. Als ik op de desktop de vpn van het werk(Trinet) gebruik dan werkt het ook. Gebruik ik ziggo's eigen netwerk dan werkt live niet(rest wel).

 

De tijd wat terug zetten werkt als een tijdelijke oplossing maar hoop meer op een betere oplossing.

 

Gebruikt ziggogo voor live mogelijk gebruik een specifiek toegewezen poort voor het verkeer? Dat zou mogelijk een reden kunnen zijn als ik die toevallig gebruik.

fve
Topicstarter
Level 5
  • 88Posts
  • 1Oplossingen
  • 16Likes

Dat was ik vergeten te controleren dat was het voor mij ik gebruik ook quad9 (vooral om malware sites te blokkeren want je weet nooit of iemand perongeluk op een verkeerde link klikt en ieder beetje extra is altijd fijn)

 

Na dns op standaart te zetten werkt het weer alleen moest nog bij een paar browsers in opties dns over https aanzetten.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Goed bezig, @Millennium @Steefb en @fve! Mooi dat jullie alvast één en ander zijn gaan uittesten en de oorzaak (of één van de) gevonden hebben. Blijft natuurlijk opvallend dat dit opeens niet meer is gaan werken, we gaan dit onderzoeken.

Millennium

Level 8
  • 234Posts
  • 6Oplossingen
  • 38Likes

Ook hier na terug zetten ziggo DNS servers weer een normale werking

 

Zojuist de quad9 Android app gebruikt, worden geen request geblocked.Meest voor de hand liggend een verkeerd ip resolve. Is deze recentelijk aangepast? Welk domein wordt gebruikt voor live tv? Dtmgo.upc.biz of xxx.horizon.tv

hdterhaar

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dag Alex, wederom dank voor je adequate antwoord - heb modem opnieuw opgestart - geen verbetering.

Enige wat nog aan mijn Ziggo modem is gekoppeld is een wifi apparaatje om de zonnepanelen middels een app uit te lezen. Alleen die staat er ook al sinds begin vh jaar bij.

 

Nog andere tips/ideeen?

 

Groeten, Harjan

Uitgelicht topic