1
Vraag
2
Reacties
Installvision

Stamgast
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dataverbruik Ziggo GO App reduceren

Als ik een Ziggo-Go  TV verbinding via de Mi-Fi router opzet op mijn Ipad in de camper dan kan ik het dataverbruik van de TV uitzendingen niet instellen en wordt er een slordige 2Gb per uur doorheen gejaagd.

Dat is met mijn onbeperkte databundel in Nederland niet zo'n probleem maar in het buitenland heeft ook mijn databundel een datalimiet van 25 Gb per maand.

Op welke manier is het dataverbruik van de Ziggo-Go App te reduceren als hij via een Mi-Fi router verbonden is ?

Groet.

Jos

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 18799Posts
  • 855Oplossingen
  • 5202Likes

@Installvision 

Je data kan je wel instellen in de Ziggo Go App als volgt.

 

1 Ga naar je foto icoontje in de linker bovenhoek

1.jpg

 

 

2 als je er op hebt geklikt dan kies je voor instellingen

 

2.jpg

 

 

 

3 Ga naar App Voorkeuren

 

3.jpg

 

 

 

4 Klik op Gebruik je mobiele netwerk om te streamen Zet het Schuifje op aan

 

4.jpg

 

5 Nu kan je bepalen welke data je wilt gebruiken - Automatisch/Hoog/Medium/Laag

 

6.PNG

 

Bekijk in context

10 Reacties 10
Bert
Super Expert
Super Expert
  • 59591Posts
  • 4011Oplossingen
  • 14908Likes

@Installvision Ga in de instellingen naar App voorkeuren => onder Mobiel streamen zet Gebruik je mobiele netwerk om te streamen op AAN, nu krijg je de keuze Stream kwaliteit, kies daar Hoog / Medium / Laag.

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 59591Posts
  • 4011Oplossingen
  • 14908Likes

Ik zie nu ook Ziggo Go TV staan, waarmee kijk je TV?

Installvision
topicstarter
Stamgast
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Goede morgen Bert,

Ik kijk in de camper TV op een Ipad die via Wi-Fi verbonden is met een Mi-Fi router en heel soms buiten de camper via de Wi-Fi hotspot op mijn Iphone.

Als ik op mijn Ipad via instellingen naar app voorkeuren ga kan ik mobile verbinding wel in/uit schakelen maar ik kan daaronder alleen "video kwaliteit" instellen laag/hoog, die stond al op laag maar dat heeft dus kennelijk niets met de hoeveelheid data die overgedragen wordt te maken.

Jos

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 59591Posts
  • 4011Oplossingen
  • 14908Likes

Ik kan het niet uitproberen, hopelijk komt er iemand langs die dit kan testen en kan bevestigen, want laag zou wel minder Gb moeten opleveren, anders is er iets goed fout.

RoWi.
Expert
Expert
  • 13859Posts
  • 607Oplossingen
  • 3910Likes

@Installvision 

Met deze setup wordt nergens rekening mee gehouden. Niet zoals wanneer je op je smartphone zelf kijkt. Voor de Ziggo Go app is een wifi verbinding via een hotspot hetzelfde als een wifi verbinding thuis.

 

Dave!
Super Expert
Super Expert
  • 18799Posts
  • 855Oplossingen
  • 5202Likes

@Installvision 

Je data kan je wel instellen in de Ziggo Go App als volgt.

 

1 Ga naar je foto icoontje in de linker bovenhoek

1.jpg

 

 

2 als je er op hebt geklikt dan kies je voor instellingen

 

2.jpg

 

 

 

3 Ga naar App Voorkeuren

 

3.jpg

 

 

 

4 Klik op Gebruik je mobiele netwerk om te streamen Zet het Schuifje op aan

 

4.jpg

 

5 Nu kan je bepalen welke data je wilt gebruiken - Automatisch/Hoog/Medium/Laag

 

6.PNG

 

RoWi.
Expert
Expert
  • 13859Posts
  • 607Oplossingen
  • 3910Likes

Nogmaal dat werkt alleen als je op het apparaat zelf kijkt via een mobiele data verbinding. Met een mifi router werkt dat niet!!! Dat wordt behandeld als een normale wifi verbinding.

Bert
Super Expert
Super Expert
  • 59591Posts
  • 4011Oplossingen
  • 14908Likes

@RoWi. Met dank voor deze info, logisch, hier niet goed en ver genoeg over nagedacht 🤔

RoWi.
Expert
Expert
  • 13859Posts
  • 607Oplossingen
  • 3910Likes

@Bert  schreef:

@RoWi. Met dank voor deze info, logisch, hier niet goed en ver genoeg over nagedacht 🤔


Het is alleen jammer dat een moderator een goed bedoeld  maar onjuist bericht heeft gemarkeerd als antwoord.

Wat ook jammer is dat Ziggo zelf nergens heeft gepubliceerd wat het verbruik of de bitrate is met de diverse instellingen. Het enige vindbare is al wat ouder en staat op tweakers daar was de Ziggo uitleg dat de scherm formaat mede bepalend was.

 

 

Lotte
Community Moderator
Community Moderator
  • 2514Posts
  • 337Oplossingen
  • 837Likes

Hi @RoWi.,

 

Beide terechte punten. Het antwoord is in dit geval het best mogelijk antwoord voor datareductie, maar snap volledig dat het niet het antwoord is bij gebruik van een mifi-router, je apparaat zal dit altijd als wifi zien. We zijn hiervan op de hoogte, maar vooralsnog is er helaas geen optie voor.

 

Je tweede punt snap ik ook en ik heb doorgezet. Het is inderdaad van meerdere factoren afhankelijk, maar een richtlijn zou toch handig zijn

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic

Over de update van Ziggo GO

Update: 14 september 2022 13:58 door Ziggo Laatste versie 4.42.5016 beschikbaar in de bekende app stores Deze bevat onder andere: Performance van de apps is verbeterd Geen onterechte kalibratiemelding...

Geplaatst in Ziggo Updates