Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Community user evenement 1 juli 2019

De Community telt al meer dan 100.000 leden. Daarvan is een selecte groep bijna dagelijks actief! Sommige mensen komen op de Community voor een antwoord op hun vraag en gaan weer weg. Maar veel van jullie zijn hier niet enkel voor zichzelf, maar vooral ook om anderen te helpen en jullie kennis te delen. Hiervoor zijn we jullie natuurlijk gigantisch dankbaar!

Meet up
Omdat we het ook wel eens leuk vinden om te weten wie er nou eigenlijk achter zo’n Community profiel schuilgaat, hebben we een aantal van jullie uitgenodigd om eens langs te komen bij VodafoneZiggo voor een gezellige dag. En dat was het zeker!

Een dag in het VodafoneZiggo kantoor
Een groep betrokken users, waaronder leden met de hoge levels en een aantal die onderdeel zijn van het T.E.A.M., kwam samen met een aantal Ziggo moderators op het hoofdkantoor van VodafoneZiggo in Utrecht. Hier maakten we kennis, babbelden we heel wat af, kregen we interessante informatie en hebben we lekker gegeten en gedronken. Hieronder een verslag van deze (wat mij betreft enorm geslaagde) dag.

De dag begon..
De dag begon zoals veel dagen beginnen. Met een wekker die veel te vroeg af ging, een trein die niet reed en veel te weinig koffie. Ondanks deze start, merk ik meteen een goede energie wanneer het moderator team aankomt op het hoofdkantoor. We hebben er zin in met z’n allen en zijn vooral benieuwd naar het verloop van de dag.

Technische termen
Tussen 09:00 en 10:00 komen alle genodigden aan. Onder het genot van koffie (eindelijk!), thee en iets te snoepen, maken we kort kennis met iedereen. De meeste van de T.E.A.M. leden kennen we al door eerdere meetings of door video-gesprekken. Maar er zijn ook een aantal nieuwe gezichten. Er wordt een hoop gekletst en de technische termen vliegen me om de oren. Het is me meteen weer duidelijk: "er zit hier gigantisch veel kennis aan tafel".

Het pand
Tijd voor een rondleiding door het pand. Dit begint met wat beeldmateriaal, een fancy presentatie met lazers en rook en heel (heel) erg veel traplopen. Jeetje, wat is het hoofdkantoor groot en wat kan 1 pand toch een hoop trappen hebben. Er wordt terecht hardop gedacht: "zouden we na deze dag ook kilo's kwijt zijn?"

Sessie: Meer over chatbot
We krijgen een presentatie te zien over de chatbot van Ziggo: TOBi. Hoe werkt zo'n systeem nou eigenlijk? Hoe leert het en is een chatbot een goede vervanger voor de klantenservice? Het is leuk om te zien dat er veel vragen vanuit de gebruikers komen en ook zelf zit ik de hele presentatie aandachtig te luisteren. Binnen no time is de tijd echter om en staat het volgende punt alweer op de agenda. En zo heel erg vinden we dat nou ook weer niet, want het volgende punt is de lunch!

Tussentijdse verrassing
Na het drinken van een sapje en het eten van een lekker broodje (afgetopt met nog meer technische discussies aan tafel), gaan we terug naar de meeting-room. Er staat een verrassing op de planning. De groep gebruikers deelt zich op in teams en worden op hun algemene kennis getest in een quiz. Veel lachen, hersens die kraken en een overduidelijk winnend team is het resultaat. Even lekker ontspannen. Wat goed is, want de volgende sessie op de planning is ook niet de minste.

Sessie: Internet
Tijdens deze sessie wordt een hoop uitgelegd over onze modems. Over de techniek, tests, hoe om wordt gegaan met bugs en wat er in de toekomst nog allemaal te wachten staat. Het onderdeel IPv6 maakte vooral een hoop tongen los. De presentator is duidelijk onder de indruk van de kennis van de aanwezigen en hij beantwoordt waar hij kan zo veel mogelijk van de vragen met plezier.

Afsluiting
Inmiddels is het half 5 en zit de dag er bijna op. Tijd voor een borrel en wat te snacken. Langzaamaan vertrekken de gebruikers weer richting hun huizen, verspreid door heel Nederland en na snel nog wat dingetjes opruimen keren de moderators ook weer terug naar het hoge noorden. In de trein raken we niet uitgepraat over deze mooie dag.

Ik ben oprecht heel erg trots op onze Community en kan niet wachten tot het volgende Community evenement:-D

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties op dit artikel.

Uitgelicht topic