Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes

Ziggo SmartWifi app: krijg meer controle over je eigen thuisnetwerk

De nieuwe Ziggo SmartWifi app helpt onze klanten. De app loodst je handig door het installatieproces van het internetmodem, mediabox, wifi-booster en wifispots. Ook geeft de app controle over het thuisnetwerk, optimaliseert hij de wifi-verbinding en zet hij makkelijk een gastnetwerk op voor vrienden en familie. Kortom de nieuwe app verbetert de ervaring.

 

Wat kun je allemaal met de Ziggo SmartWifi app?

 

  • Met één druk op de knop je wifi optimaliseren
  • Zien welke apparaten met je wifi verbonden zijn
  • Een speciaal afgeschermd gasten-wifi-netwerk maken
  • Internet en televisie installeren met slimme installatiegidsen
  • De veilige Ziggo Wifispots buiten de deur gebruiken
  • De netwerknaam van je wifi aanpassen

 

Wat zijn de minimale systeemvereisten om de SmartWifi app te kunnen gebruiken?

  • Android 8.0 of hoger
  • iOS 13 of hoger

 

Download de Ziggo SmartWifi app en ontdek alle mogelijkheden
Google Play Store 

App Store - Apple 

 

Lees hier alle antwoorden op de meest gestelde vragen 

Lees meer

Welke Ziggo producten worden in de app ondersteund?

Dit zijn momenteel de producten die ondersteund worden in de SmartWifi app:

Internet

  • Ziggo SmartWifi modem (Connectbox)
  • Ziggo Connectbox Giga
  • Ziggo Wifibooster via stopcontact
  • Ziggo Wifibooster via Internetkabel
  • Ziggo Wifispots

 

Televisie

  • Ziggo Mediabox (Humax)
  • Ziggo Mediabox Next
  • Ziggo Mediabox XL
  • Ziggo CI+ module
  •  Ziggo CI+ module


Hoe werkt het inloggen van de Ziggo SmartWifi app?

Inloggen doe je met je Mijn Ziggo gegevens. Heb je nog nog géén Mijn-Ziggo-account of ben je het wachtwoord kwijt? Klik dan hier.

 

Waarom kan ik mijn TP Link SmartWifi boosters niet in de app vinden?
De SmartWifi boosters van TP-Link Deco bedien je met de TP Link Deco app. Dit komt omdat deze boosters speciaal op de app zijn afgestemd.

Klik hier voor meer informatie over onze Wifiboosters.

 

Wat is een gastnetwerk en hoe maak ik het aan?
Met een Connectbox van Ziggo kun je een wifi-gastnetwerk aanmaken. Dat is een apart wifi-netwerk met een eigen netwerknaam (SSID). Het is gescheiden van je eigen wifi-verkeer en speciaal voor bijvoorbeeld je vrienden, klanten, familie, noem het maar op.

Zo stel je een wifi-gastnetwerk in:

  • Ga naar 'Apparaten'
  • Klik op de drie puntjes
  • Je kunt nu een gastnetwerk activeren of deactiveren


Hoe pas ik mijn netwerknaam en wachtwoord aan?

Het aanpassen van je wifinetwerknaam of wachtwoord gaat gemakkelijk via de SmartWifi app:

  • Ga allereerst naar 'Apparaten' en druk op de puntjes rechtsbovenin.
  • Ga dan naar 'Mijn Wifi-netwerken'.
  • Selecteer vervolgens het wifinetwerk waarvan je de naam of het wachtwoord wilt wijzigen.
  • Hier kun je de namen en wachtwoorden van je thuisnetwerken en gastnetwerken instellen.

 

Wat kan ik met een Thuisscan?

Doe in elke ruimte van je huis een thuisscan om de signaalsterkte te testen. De scan geeft aan of jouw signaalsterkte voldoende is. Dat doen we niet met uitgebreide statistieken maar wel met een indicatie. Heb je een geweldig ontvangst, dan spreekt dat voor zich.

Tóch de behoefte aan een exacte downloadsnelheid? Dan adviseren we je de Ziggo Wifi Assistant app te gebruiken. Download deze via de Apple of Google store.

 

 

Welke Wifiboosters worden herkend in de app?

Ziggo heeft meerdere soorten extra wifi-punten. Een Wifibooster via een internetkabel (access point) en een Wifibooster via het stopcontact (powerline-adapter). We hebben ook een uitbreidingsset van de Wifibooster via het stopcontact. Je kunt de boosters allemaal beheren met de SmartWifi app. Dat wil zeggen dat je bijvoorbeeld de netwerknamen kunt aanpassen en de locatie van de booster.

 

Klik hier voor meer informatie over onze Wifiboosters.

 

Let op: heb jij de Smart Wifiboosters geïnstalleerd? Deze zijn niet te bedienen via de SmartWifi app. Gebruik hiervoor de TP Link Deco app.

 

21 Reacties
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Waarom moeten we hiervoor met de Mijn Ziggo gegevens inloggen??

En wat heeft een wifi app te maken met een Humax, blijkbaar dekt de gekozen app naam de lading niet helemaal.

Ps het lijkt mij verstandig de oude Ziggo Wifi assistant app uit de shop te halen.

Ra

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Als ik de Smart Wifi app download en probeer in te loggen krijg ik de melding “alleen privegebruikers”. Reset van het wachtwoord van mijn ziggo heeft geen resultaat. Iemand een idee hoe dit op te lossen?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Ra heb je een zakelijk abonnement, of is Ziggo niet je internet internet provider?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19176Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

Goedemorgen @Ra en welkom op de Community,

Vreemd dat je deze melding te zien krijgt! Ik zie dat je een particulier abonnement van ons afneemt. Log je wel in met de juiste Mijn Ziggo gegevens? En lukt het inloggen op Mijn Ziggo & Ziggo Go op dit moment wel?

Ra

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@RoWi. @Paul , 

 

bedankt voor jullie reactie.

ik heb inderdaad een particulier contract. 
Mijn Ziggo en Ziggo Go werken zonder probleem. Omdat de SmartWifi app deze melding gaf, heb ik het ww gereset maar ook dan kom ik niet in de SmartWifi app.

Na tel. Contact met ziggo werd ik gewezen op deze community...

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Staat de locatie service aan? En actief voor deze app, ook een reden dat ik deze app niet wil gebruiken.

Ra

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Staat aan. Alleen komt de app niet zover omdat deze niet doorstart.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Duidelijk, ik heb als test de app nog even geinstalleerd en kon gewoon via de Mijn Ziggo gegevens aanmelden. Andere mogelijkheid, is er sprake van een koppeling tussen Mijn Ziggo en My Vodafone?

Ra

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Niet dat ik weet. (Ik heb toevallig wel vanmorgen een prepaid bij Vodafone besteld om de dekking te kunnen testen...)

hoe kom ik erachter of er een koppeling actief is?

 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Als je geen Vodafone abonnement hebt zal dat niet mee spelen.

Ra

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

In mijnziggo staat vermeld dat er geen Vodafone contract is. Samenvoegen lijkt me dan ook geen optie 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8991Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Ra,

 

Wat gek maar vooral irritant dat het nog niet is gelukt. Met je abonnement en contract lijkt niets mis. Krijg je ook nog meer te zien dan alleen de melding 'alleen privegebruikers' ? Een screenshot ervan delen mag ook 🙂

Ra

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

SmartWifi.PNG

 

Dit scherm krijg ik te zien als ik inlog.

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8991Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Yes, dank je! Ik heb contact gehad met de ontwikkelaars en deze melding is bekend. We werken op dit moment aan een oplossing. Het is helaas even afwachten op dit moment.

Ra

Level 2
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt voor het navragen. 
wacht ik gewoon rustig af!

 

janali102

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

krijg ik ook te zien. oneplus 8 android11

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8991Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @janali102, dank voor je melding!

 

We zijn bekend met dit probleem en verwachten dat dit de eerstvolgende update is opgelost. We moeten helaas nog even afwachten.

Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes

 

@Sander 

Allemaal leuk en aardig, maar de app werkt niet op Android 7. Dus gaat de pod lekker retour Ziggo.

Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes

@Sparco1955 Je hebt helemaal gelijk! De standaard voor iOS en Android zijn inmiddels allebei verhoogd. Maar daar ben je op een vervelende manier achter gekomen. Mijn excuus. De informatie in dit artikel heb ik inmiddels bijgewerkt. 

Mo_bo

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Eens in de zoveel tijd dwingt de app mij om een 'optimalisatie' uit te voeren waardoor mijn 2.4 en 5 GHz netwerken worden samengevoegd tot 1. Ik wil dat niet. Maar ik kan de melding niet wegklikken. Kan dat aangepast worden? De app is verder wel heel handig namelijk.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5180Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hi @Mo_bo,

Fijn dat je app met plezier gebruikt. Deze melding kun je niet uitschakelen, het advies is namelijk om deze optimalisatie uit te voeren. Mocht je hier nog vragen over hebben, dan kun je hierover het beste een eigen topic starten

Altijd op de hoogte

  • Tips van Ziggo
  • Software updates
  • Tech nieuws
Elke maand in je inbox

Altijd op de hoogte

  • Tips van Ziggo
  • Software updates
  • Tech nieuws

Uitgelicht topic