Thijs Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3070Posts
  • 318Oplossingen
  • 230Likes

Valt je wifi weg? Lees dit topic!

 

Slechte wifi verbinding? Die wil je verbeteren.
Wifi is niet meer weg te denken uit ons dagelijks leven. Overal in huis maken we gebruik van wifi op draadloze apparaten. We verwachten dat het dan ook stabiel werkt. Niets is irritanter dan een haperende of langzame verbinding!

Wifi een vloek of een zegen?
Door die stijgende verwachting gaat het op de Community steeds vaker over wifi. De wifi techniek is nog hetzelfde als een aantal jaren terug. Terwijl het aantal apparaten wat we per huishouden draadloos gebruiken in korte tijd flink is gegroeid. De hoeveelheid data die we verbruiken loopt ook op door de toename in de beeldkwaliteit. Al met al komt er dus steeds meer druk te staan op het functioneren van wifi.

Omdat het signaal door de lucht gaat, is het vatbaar voor vele factoren die een storing kunnen veroorzaken. Je verbinding wordt dan traag of valt zelfs helemaal weg. De twee grootste problemen met wifi komen door demping en stoorbronnen.
Demping is een verzwakking van het draadloze signaal. Hoe verder je van je modem af bent, hoe zwakker het signaal wordt. Elk obstakel zoals een muur, raam, etc. zorgen voor extra demping. Naast de demping kunnen andere draadloze signalen roet in het eten gooien. Denk daarbij aan draadloze apparaten in je eigen woning en drukte door wifi-netwerken om je heen. Voor een uitleg over drukte en de verschillen tussen 2.4 en 5 GHz signaal, zie deze pagina.

 

Zie deze pagina voor een filmpje met een korte uitleg over wifi.

Een 'hardcore' gebruiker van internet maakt dan ook gebruik van bekabeld internet om de invloed van deze factoren uit te sluiten en daarmee stabiel het volle pond binnen te halen. Via een kabel werken is op sommige apparaten gewoonweg geen optie en een kabel trekken is ook niet altijd haalbaar of makkelijk. Gelukkig hebben we daarvoor ook oplossingen, maar daarover later meer!

De wifi checklist
Om jullie te helpen bij problemen met wifi is er een handige checklist door Ziggo opgesteld. Hieronder zie je stapsgewijs wat je kunt doen om weer volop van je wifi te genieten. Wil je zo gauw mogelijk weer een stabiele verbinding of heb je geen tijd voor al deze stappen? Lees dan deze tijdelijke oplossingen.

  • Is er een storing?

 

 

Voordat je met van alles aan de gang gaat, is het wel goed om te weten of er geen bekende storing is. Via deze pagina kun je dat makkelijk controleren.

  • Check je modem

Je modem is de basis van je internet. Als eerste maar eens kijken of deze wel goed werkt dus! Hoe je dat doet, lees je hier.

  • Modem verouderd?

Onze nieuwere modems ondersteunen simultaan 2.4 en 5 GHz signaal. Heb je een ouder modem die alleen op 2.4 GHz
of 5 GHz kan werken maar niet tegelijk? Dan vervangen we deze kosteloos voor één van onze nieuwste modems. Neem daarvoor contact op met de klantenservice of laat het ons hier weten.

  • Reset je modem

Om meerdere redenen is het goed om je modem eens te resetten. Je modem meldt zich dan opnieuw aan bij de wijkcentrale en daarnaast gaat de interne chip, die op andere draadloze signalen scant je wifi op het meest gunstige kanaal plaatsen. Dit is alleen het geval wanneer je modem op de automatische kanaalkeuze staat. Je kunt de reset simpelweg doen door de stekker van je modem 1 minuut uit het stopcontact te halen. Wanneer je de stroom er weer opzet, duurt het ongeveer vijf minuten voordat het modem weer volledig is opgestart. Wacht dus even met testen!

  • Maak verbinding met het juiste netwerk

Het kan zijn dat je onbewust verbinding maakt met een ander netwerk, misschien een Wifispot of een netwerk van de buren. Controleer daarom goed of je met je eigen netwerk verbonden bent! Heb je geen eigen netwerknaam ingesteld dan kun je de gegevens op de sticker aan de onderkant van je modem vinden. Wil je een opgeslagen wifi-netwerk vergeten en vervolgens opnieuw verbinding maken? Zie dan deze handige stappen.

  • Spoor stoorbronnen op

Zoals in het begin al besproken kunnen andere draadloze signalen storing geven op je eigen netwerk, bijvoorbeeld elektronische apparaten binnen je eigen woning. Hoe je deze opspoort lees je hier.

  • Check je verbinding binnen vijf meter van het modem

Heeft al het bovenstaande niet geholpen? Test dan je verbinding binnen vijf meter van je modem om te zien of dat wel goed werkt. Is dat niet het geval, controleer dan of je wel op 5 GHz bent verbonden. Op deze frequentie is meer ruimte vrij, hierdoor haal je hogere snelheden en heb je minder last van stoorbronnen. Enige nadeel is dat het bereik van 5 GHz minder ver gaat dan op 2.4 GHz. Hoe je verbindt op 5 GHz lees je hier. Let wel dat het apparaat waarmee je test wel ondersteuning heeft voor 5 Ghz! Hebben je apparaten geen 5 GHz ondersteuning dan kun je overwegen om zelf een ander kanaal in te stellen voor het 2.4 GHz netwerk. We raden dit echter af omdat in de regel de automatische kanaalkeuze de beste optie voor jou kiest. Wil je het kanaal toch zelf aanpassen, zie dan deze stappen. Je moet dan wel regelmatig een ander kanaal instellen om je verbinding optimaal te houden.

 


Je netwerk uitbreiden
Om overal in huis een optimale wifiverbinding te hebben, kan het zijn dat alleen het modem van Ziggo niet genoeg is. Dit verschilt natuurlijk van geval tot geval, soms moet je dan een extra apparaat aansluiten. Je kunt er voor kiezen om zelf een eigen router of acces point aan te sluiten. Hoe je je eigen apparatuur het beste kan installeren en controleren lees je hier. Ziggo biedt zelf ook oplossingen aan om je bereik te vergroten, namelijk de Wifibooster via de kabel en het stopcontact. Alle informatie daarover lees je hier, bestellen kan ook op deze pagina. Wanneer het mogelijk is om een kabel te trekken, dan heeft de Wifibooster via de internetkabel altijd de voorkeur. Beide opties kun je vrijblijvend 30 dagen uitgebreid testen. Wil je hem toch retourneren dan kun je contact opnemen met de klantenservice. Het gebruik van een repeater (range extender) raden we af. Deze apparaten ontvangen het signaal draadloos waarbij al het nodige verlies en storing kan optreden. In de praktijk halveren deze ook de internetsnelheid, omdat een repeater niet tegelijkertijd kan zenden en ontvangen. Hieronder staan een drietal topics met ervaringen en reviews over onze Wifiboosters.

 


Stel 5 Ghz in
Voor een goede verbinding is het niet alleen zaak dat de 'zender' van wifi goed functioneert, ook de ontvanger van wifi is van groot belang. Je kan nog zo'n goed signaal over 5 GHz hebben, maar als jouw laptop dat niet ondersteunt dan schiet je daar niets mee op. De grootste winst valt te behalen door gebruik te maken van 5 GHz. Voor je laptop is dat makkelijk te regelen via bijvoorbeeld een USB-stick. Let bij de aanschaf van andere apparatuur goed op de aanwezigheid van 5 GHz ondersteuning. Wees er van bewust dat elke ontvanger zelf natuurlijk ook nog verschilt. Sommige ontvangers hebben bijvoorbeeld antennes om beter signaal te kunnen ontvangen. Het is dus niet zo dat je met twee verschillende apparaten op dezelfde plek via 5 GHz allebei dezelfde snelheid haalt.

De Power Promise
Een goede draadloze verbinding hangt samen met onze Power Promise. Daarmee maken we ons sterk om samen met jou aan de slag te gaan om in jouw huis een optimale wifiverbinding te verzorgen. Alles over de Power Promise lees je hier

We zijn erg benieuwd wat jullie ervaringen en tips over wifi zijn. Deel ze daarom hieronder! Samen zorgen we voor een optimale wifi beleving.

Gerelateerde onderwerpen:
Alles over Ziggo Wifispots
Bekabeld internet bij Ziggo: alle voordelen op een rij
Waar vind ik de up- en downstreamwaardes van mijn modem?

 

 

219 Reacties
ruudsmaling

Level 1
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Tot nu toe werkt mijn Wifi fantastisch.
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Hi Thijs Ziggo, wat een mooi verhaal heb je toch weer geschreven en erg duidelijk. Met deze informatie kom je zeker een eind weg, mocht het allemaal niet zo lekker gaan in huis. Handige tips en goede links heb je aangegeven, echt TOP!

Zelf heb ik ook nog een tip om echt optimaal Wifi verbinding te hebben via Ziggo. Dit kosten me wel geld voor de aanschaf van een router, maar dat heb ik er wel voor over. Mijn Modem/Router van Ziggo in bridge laten zetten en zelf een Apple Airport Extreme gekocht en aangesloten. Met mijn iPhone haal ik nu met gemak 400 Mbit/s en dat is best lekker. Daarnaast heb ik nog een Apple Airport Express gekocht en kan ik nu binnen in huis overal op Wifi zonder wegvallen.

Nu had ik alleen buiten nog een probleem, achter in de tuin ontving ik dus echt geen Wifi meer en daarom nu in de schuur, via een kabel aangesloten Ziggo Wifibooster en ook nu daar perfect internet en super snelheid. Kan niets anders zeggen dan dat ik daar nu erg tevreden over ben, al kosten het dan wel wat extra.

Waarom een eigen router gekocht? Omdat mijn ervaring met de huidige Ziggo Router/Modem Wifi niet echt best is en ik zelf graag wel wil profiteren van Wifi :sunglasses: :yum: (ben nu wel jaloers dat De Power Promise bestaat, als dat in mijn aanschaf tijd er was geweest dan had ik er zeker gebruik van gemaakt, nu heb ik het zelf opgelost.)
hadeha

Level 10
  • 436Posts
  • 10Oplossingen
  • 73Likes
ik heb nu een tc 7200 en deze switch niet automatisch tussen 2 Ghz en 5 Ghz dit moet ik handmatig veranderen in het modem kon ik dan in aanmerking om deze te vervangen voor een ander
ruudsmaling

Level 1
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
EnergieBoy wrote:
Hi Thijs Ziggo, wat een mooi verhaal heb je toch weer geschreven en erg duidelijk. Met deze informatie kom je zeker een eind weg, mocht het allemaal niet zo lekker gaan in huis. Handige tips en goede links heb je aangegeven, echt TOP!

Zelf heb ik ook nog een tip om echt optimaal Wifi verbinding te hebben via Ziggo. Dit kosten me wel geld voor de aanschaf van een router, maar dat heb ik er wel voor over. Mijn Modem/Router van Ziggo in bridge laten zetten en zelf een Apple Airport Extreme gekocht en aangesloten. Met mijn iPhone haal ik nu met gemak 400 Mbit/s en dat is best lekker. Daarnaast heb ik nog een Apple Airport Express gekocht en kan ik nu binnen in huis overal op Wifi zonder wegvallen.

Nu had ik alleen buiten nog een probleem, achter in de tuin ontving ik dus echt geen Wifi meer en daarom nu in de schuur, via een kabel aangesloten Ziggo Wifibooster en ook nu daar perfect internet en super snelheid. Kan niets anders zeggen dan dat ik daar nu erg tevreden over ben, al kosten het dan wel wat extra.

Waarom een eigen router gekocht? Omdat mijn ervaring met de huidige Ziggo Router/Modem Wifi niet echt best is en ik zelf graag wel wil profiteren van Wifi :sunglasses: :yum: (ben nu wel jaloers dat De Power Promise bestaat, als dat in mijn aanschaf tijd er was geweest dan had ik er zeker gebruik van gemaakt, nu heb ik het zelf opgelost.)


Je betaalt wel de hoofdprijs voor de Power Promise.
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
ruudsmaling wrote:
Je betaalt wel de hoofdprijs voor de Power Promise.

Dat ligt eraan. Als je het zelf kan doen is het misschien slimmer om het zelf te doen. Maar als je dit nu niet lukt dan kan het goedkoper zijn om de diensten van De Power Promise te gebruiken. Ligt er denk ik maar net aan wat je zelf ook wil. Ik kan het nu ook zelf, maar toen had ik best wel wat hulp kunnen gebruiken.
Thijs Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3070Posts
  • 318Oplossingen
  • 230Likes
hadeha wrote:
ik heb nu een tc 7200 en deze switch niet automatisch tussen 2 Ghz en 5 Ghz dit moet ik handmatig veranderen in het modem kon ik dan in aanmerking om deze te vervangen voor een ander

Natuurlijk! Ga ik regelen voor je. 🙂 Ik kan helaas niet je klantgegevens vanuit je forumprofiel achterhalen. Wil je mij daarom je klantnummer en adres in een PM sturen?
ruudsmaling

Level 1
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Komt er nou wel of geen nieuwe modem uit ????
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
ruudsmaling wrote:
Komt er nou wel of geen nieuwe modem uit ????

Daar gaat dit bericht ook helemaal niet over. Het is alleen uitleg over Wifi gebruik, geen nieuwe modem info.

**aangepast**
Zal er even een :rofl: :joy: :blush: :yum: bij zetten, dan ziet iedereen dat ik niet kwaad ben :relaxed: :wink:
ruudsmaling

Level 1
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
EnergieBoy wrote:
ruudsmaling wrote:
Komt er nou wel of geen nieuwe modem uit ????

Daar gaat dit bericht ook helemaal niet over. Het is alleen uitleg over Wifi gebruik, geen nieuwe modem info.


Neem aan dat daar ook wifi opzit en misschien betere antennes, wist niet dat je kwaad werd ???
Thijs Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3070Posts
  • 318Oplossingen
  • 230Likes
EnergieBoy Bedankt voor je compliment! 😄 Ik snap dat het achteraf natuurlijk balen is. De Power Promise (zie de voorwaarden) is ook voor bestaande klanten maar jij hebt gelukkig inmiddels alles al mooi op orde!

ruudsmaling wrote:
Je betaalt wel de hoofdprijs voor de Power Promise.

Kun je toelichten wat je hier precies mee bedoeld? In de meeste gevallen is het kosteloos en plaatsen we zelfs een eerste wifipunt zonder kosten. In andere gevallen kunnen we een korting bieden binnen de Power Promise. Zie ook de voorwaarden.

Qua nieuw modem zijn er momenteel geen concrete plannen bij mij bekend. We leveren momenteel twee varianten van de Connect Box uit. Een gemaakt door Compal en een door Arris, qua specificaties zijn deze gelijk aan elkaar.
ruudsmaling

Level 1
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Thijs Ziggo wrote:
EnergieBoy Bedankt voor je compliment! 😄 Ik snap dat het achteraf natuurlijk balen is. De Power Promise (zie de voorwaarden) is ook voor bestaande klanten maar jij hebt gelukkig inmiddels alles al mooi op orde!

ruudsmaling wrote:
Je betaalt wel de hoofdprijs voor de Power Promise.

Kun je toelichten wat je hier precies mee bedoeld? In de meeste gevallen is het kosteloos en plaatsen we zelfs een eerste wifipunt zonder kosten. In andere gevallen kunnen we een korting bieden binnen de Power Promise. Zie ook de voorwaarden.

Qua nieuw modem zijn er momenteel geen concrete plannen bij mij bekend. We leveren momenteel twee varianten van de Connect Box uit. Een gemaakt door Compal en een door Arris, qua specificaties zijn deze gelijk aan elkaar.


Op de site staat toch echt dat je betalen moet voor de 2 verschillende powerboosters, moest ik ook voor het AP.


Zie voorwaarde bestaande klanten:

Voor de bestaande klanten die niet onder de in (A)
genoemde categorieën vallen, houdt de Power Promise
als onderdeel van de installatiegarantie het volgende in:
- Overal in huis perfecte wifi. Gegarandeerd.
- Kom je er met het stappenplan op de website niet
uit? Neem dan contact op. Onze engineer komt tegen
kostprijs bij je langs voor een complete wifiscan.
- Heb je toch een Wifibooster nodig om ook in die ene
kamer perfecte wifi te hebben? Dan kan je deze direct
met korting regelen.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Ik vind persoonlijk het beste om een externe router aan te sluiten op het modem van Ziggo en het modem in Bridge te laten zetten.

Mijn situatie :
Modem in de meterkast > 15 mtr Utp cat 6 naar mijn asus RT-AC3200 die op de 3 e verdieping hangt.
(daar zit ik ook het meest 😉 ) vanuit de router een utp cat 6 naar een 2e asus router RT-AC68U op de begane grond die als accespoint staat ingesteld.

Zowel de 2.4 ghz en de 5 ghz dezelfde naam gegeven en op de dezelfde wifi kanalen gezet paswoorden hetzelfde ( uiteraard gekeken wat in mijn omgeving de vrije kanalen zijn )

Resultaat ik heb in mijn woning en tot ruim om de woning heen en tot achterin mijn tuin perfecte wifi ontvangst en de snelheid is overal perfect .

Mijn huis is volop gewapend beton de vloeren en de muren en bestaat uit 3 etages.

Alleen als ik te ver weg ga dan zakt uiteraard de snelheid in .
hadeha

Level 10
  • 436Posts
  • 10Oplossingen
  • 73Likes
Thijs Ziggo wrote:
hadeha wrote:
ik heb nu een tc 7200 en deze switch niet automatisch tussen 2 Ghz en 5 Ghz dit moet ik handmatig veranderen in het modem kon ik dan in aanmerking om deze te vervangen voor een ander

Natuurlijk! Ga ik regelen voor je. 🙂 Ik kan helaas niet je klantgegevens vanuit je forumprofiel achterhalen. Wil je mij daarom je klantnummer en adres in een PM sturen?

bij deze gedaan
Thijs Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 3070Posts
  • 318Oplossingen
  • 230Likes
ruudsmaling wrote:
Thijs Ziggo wrote:
EnergieBoy Bedankt voor je compliment! 😄 Ik snap dat het achteraf natuurlijk balen is. De Power Promise (zie de voorwaarden) is ook voor bestaande klanten maar jij hebt gelukkig inmiddels alles al mooi op orde!

ruudsmaling wrote:
Je betaalt wel de hoofdprijs voor de Power Promise.

Kun je toelichten wat je hier precies mee bedoeld? In de meeste gevallen is het kosteloos en plaatsen we zelfs een eerste wifipunt zonder kosten. In andere gevallen kunnen we een korting bieden binnen de Power Promise. Zie ook de voorwaarden.

Qua nieuw modem zijn er momenteel geen concrete plannen bij mij bekend. We leveren momenteel twee varianten van de Connect Box uit. Een gemaakt door Compal en een door Arris, qua specificaties zijn deze gelijk aan elkaar.


Op de site staat toch echt dat je betalen moet voor de 2 verschillende powerboosters, moest ik ook voor het AP.


Zie voorwaarde bestaande klanten:

Voor de bestaande klanten die niet onder de in (A)
genoemde categorieën vallen, houdt de Power Promise
als onderdeel van de installatiegarantie het volgende in:
- Overal in huis perfecte wifi. Gegarandeerd.
- Kom je er met het stappenplan op de website niet
uit? Neem dan contact op. Onze engineer komt tegen
kostprijs bij je langs voor een complete wifiscan.
- Heb je toch een Wifibooster nodig om ook in die ene
kamer perfecte wifi te hebben? Dan kan je deze direct
met korting regelen.


Bestaande klanten vallen niet per definitie buiten groep A. Val je daarbuiten dan vragen we wel een bedrag voor de levering van apparatuur. Hier zit wel een korting op dus is het mijns inziens niet de hoofdprijs.
ruudsmaling

Level 1
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Zo kan ik er nog wel een paar.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Wat is het probleem ruudsmaling ?

Tis in mijn optiek logisch je voor extra hardware extra arbeid betaald.

Ik vind het al heel wat dat ze een power booster gratis geven en als bestaande klant in sommige gevallen nog met een korting ook .
ruudsmaling

Level 1
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ronihd wrote:
Wat is het probleem ruudsmaling ?

Tis in mijn optiek logisch je voor extra hardware extra arbeid betaald.

Ik vind het al heel wat dat ze een power booster gratis geven en als bestaande klant in sommige gevallen nog met een korting ook .


Het punt is dat ik het AP moest betalen toen Power Promise nog niet bestond. En nu lokken ze nieuwe klanten hiermee.
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
ruudsmaling

Tja dat is zuur........maar dingen veranderen en ook aanbiedingen van een bedrijf.

Normaalste zaak van de wereld maar blijft wel een beetje zuur.
ruudsmaling

Level 1
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Ronihd wrote:
ruudsmaling

Tja dat is zuur........maar dingen veranderen en ook aanbiedingen van een bedrijf.

Normaalste zaak van de wereld maar blijft wel een beetje zuur.


Ach ja, daar staat Ziggo wel bekend om. Tot voor 3 maanden geleden had ik een zakelijk abbo en dan kreeg je alles voor elkaar. Veel betere klantenservice enzzzzz. Maar we dwalen af, het gaat om het Wifi signaal verbeteren. Heb ik nog wel een tip over, het AP van Ziggo is gewoon weg een tp-link router met eigen firmware. Ga naar de site van tp-link en download daar de laatste firmware en je kan hem nu volledig gebruiken als router. Werkt perfect, let op: Garantie vervalt wel. :rofl: :rofl:
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Thijs Ziggo

Beste Thijs,

Prima verhaal, hoor, daar niet van.
Toch dit.

Ik zie om mij heen dat veel buren bij diverse Providers op de 2.4 Ghz band
kanalen kiezen die ik voor het gemak 'asociaal' noem, omdat ze
Wireless verstoren. Ook voor henzelf, wat het al weer minder 'asociaal' maakt.
Toch hebben we er allemaal last van.

Het zijn natuurlijk heel aardige mensen, die je niets kunt kwalijk nemen.
Waarom ze dit doen, weet ik niet. Standaard staat de boel
volgens mij op Auto en dat levert -hoop ik- een sociale keuze op.

Dat je uberhaupt 'asociale' kanalen kunt kiezen, is me verder duister.
En dat je bovendien 40Mhz ipv 20Mhz als Bandwidth kunt kiezen ook.
Zelfde verhaal.

Ik vind daarom dat dit soort issues te verborgen en te weinig pregnant in je presentatie
te voorschijn komen.

Op de 5Ghz band is iets dergelijks ook van toepassing- enige studie vereist.
Bij mij begint daar ook behoorlijk wat verkeer over te lopen.

Etc.

Gr Han
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo hanh,
je kunt 99 van de 100 mensen niet kwalijk nemen dat wij, als nerds, vinden dat ze a-sociale kanalen gekozen hebben waardoor de buren een verstoord bereik zouden kunnen hebben, ze weten gewoon niet beter, ze nemen een internet abo, een monteur installeert e.e.a. volgens een vast protocol en als het werkt dan werkt het, klaar.
Bij de 5 GHz-band zie ik het probleem niet zo, dat is veel minder ver reikend en stoort de buren niet of veel minder, zeker niet als ze de kanaalbreedte op 20/40/80 hebben, het is bij de radiogolven een vast gegeven, hoe groter de bandbreedte hoe kleiner het bereik en vice versa. Verder hoe lager het kanaal (frequentie) hoe verder het bereik, kanaal 36 reikt theoretisch verder dan kanaal 140 evenals kanaal 1 verder reikt dan kanaal 13.
ruudsmaling

Level 1
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Je bepaalt toch zelf op welk kanaal je het zet.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Hallo Thijs Ziggo,
in interessant, duidelijk en leerzaam verhaal.
Zelf heb ik e.e.a. als volgt opgelost:
1 Ziggo Compal Connectbox in de huiskamer.
1 Wi-Fi booster op de 1e verdieping en
1 Wi-Fi booster in de garage
De Wi-Fi booster op de 1e verdieping bekabeld aangesloten gehad op de pc, geen succes, veel onbereikbare pagina's, DNS-errors e.d., hoogstwaarschijnlijk doordat de boosters niet geaard zijn aangesloten, nu alléén weer draadloos op de 1e verdieping.
De IP-camera bij de garage/inrit wel bekabeld op de booster aangesloten i.v.m. de veiligheid.
Alleen met de modem voldoende bereik rondom het huis, maar met de wi-fi boosters erbij veel beter bereik. Alle SSID's gelijke naam en wachtwoord, wel allemaal verschillende kanalen vastgezet, bijv. 1, 6 11 en 36, 40, 44.
ruudsmaling

Level 1
  • 34Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Blij dat ik inmiddels de Netgear Orbi in bezit heb, geen gezeik meer met wifi. 370m2 bereik rondom het huis.
Verwijderd account
Niet van toepassing
ruudsmaling wrote:
Blij dat ik inmiddels de Netgear Orbi in bezit heb, geen gezeik meer met wifi. 370m2 bereik rondom het huis.

Dus al jouw buren kunnen nu ook van je Wi-Fi gebruik maken via je gast-netwerk?:wink:

Altijd op de hoogte

  • Tips van Ziggo
  • Software updates
  • Tech nieuws
Elke maand in je inbox

Altijd op de hoogte

  • Tips van Ziggo
  • Software updates
  • Tech nieuws

Uitgelicht topic