Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes

Formule 1 in 2024: veelgestelde vragen over Viaplay bij Ziggo

Update: 25 januari 12:50 uur Ziggo
Viaplay heeft besloten per 25 februari 2024 in heel Nederland te stoppen met de tijdelijke televisiezender 'Viaplay Xtra'; bij Ziggo te vinden op kanaal 200. Op dit kanaal keek je onder andere naar de Formule 1. Met de Viaplay app blijf je op al je apparaten kijken naar je favoriete sporten. Deze app is te vinden in het APP-menu op de Ziggo Mediabox Next en Next Mini en in de app store.

Viaplay is in 2022 in Nederland gelanceerd en biedt Nederlandse kijkers een unieke combinatie van premium live sports, Viaplay Originals, internationale films en series en content voor kinderen. De streamingsdienst is een meerjarige samenwerking aangegaan met VodafoneZiggo, waardoor Viaplay toegankelijk wordt voor de bijna 4 miljoen huishoudens met een Ziggo tv-abonnement.


Programma 

 

Kijk voor het actuele programma op de Formule 1 kalender van Ziggo.

 

FAQ

Lees meer

Het Viaplay Xtra kanaal bestaat niet meer. Hoe kan ik Formule 1 blijven kijken?
Formule 1 beleef je op de Viaplay app via al je favoriete apparaten. De Viaplay app werkt ook eenvoudig op de Mediabox Next en op de Next Mini. Heb je nog een oude mediabox waar de Viaplay app niet op staat? Dan kan je in de meeste gevallen je mediabox kosteloos omruilen voor de Next Mini.

Je ruilt je oude mediabox gemakkelijk om in Mijn Ziggo

Hoe kan ik tijdens de race de uitzending pauzeren, terugspoelen of starten vanaf het begin?

Dit kan via de Viaplay app op de Mediabox Next, Next Mini en via de Viaplay app op mobiele apparaten en op meerdere tv toestellen. 

 

Waar kan ik de vrije trainingen zien?

De vrije trainingen volg je via de Viaplay app. 

 

Waar vind ik de Viaplay app op de Mediabox Next Mini of op de Next?

Met de spraakopdracht "Viaplay" start de app direct op. Je vind de Viaplay app ook op kanaal 154. Via het menu kan het natuurlijk ook! Open het menu, navigeer naar TV apps en selecteer de app Viaplay.

 

Hoe kan ik Viaplay activeren bij Ziggo?

Lees meer
Je activeert Viaplay via Mijn Ziggo. Op dit moment bestellen heel veel klanten tegelijk Viaplay, daardoor zie je mogelijk een foutmelding in je browser. Via de Mijn Ziggo app activeer je Viaplay via 'Streamingdiensten beheren'. Tijdens het activeren word je doorgestuurd naar Viaplay om je aanmelding en registratie af te ronden.

Hoe kan ik Viaplay opzeggen bij Ziggo?

Lees meer
Wil je Viaplay bestellen of opzeggen? Dit kan alléén via Mijn Ziggo. 

Log in op Mijn Ziggo
Ga naar het tabblad Producten
Ga naar Televisie
Klik op [Streamingsdiensten beheren]
Selecteer Viaplay en klik op [Opzeggen]

Er wordt tijdens het activeren gevraagd om een activatiecode, waar vind ik deze?

Lees meer
Deze code wordt automatisch meegestuurd bij het bestellen via Mijn Ziggo. Lukt dat niet? Probeer het later nog een keer.

Ik heb onterecht een bericht ontvangen dat het Viaplay abonnement is geannuleerd. Wat moet ik doen?

Lees meer

Er ging iets mis waardoor sommige klanten onterecht een annulering ontvangen hebben van het Viaplay abonnement. Je kan dit bericht negeren. Het Viaplay abonnement is gewoon geactiveerd. Onze excuses voor het ongemak.

Op welke apparaten kan ik Viaplay kijken?

Lees meer
Je kunt Viaplay kijken op een pc, laptop, mobiele telefoon, tablet of Smart TV. Uiteraard wordt de Google Chromecast, Apple TV en Airplay ook ondersteund. 

Kan ik Viaplay ook via een app op de Mediabox gebruiken?

Lees meer
Ja zeker!  De app is vanaf 17 maart beschikbaar op de Mediabox Next. Met de spraakopdracht 'Viaplay' start de app automatisch op.

Hoeveel apparaten kan ik aan Viaplay koppelen?

Lees meer
Je kunt maximaal 5 apparaten koppelen aan één Viaplay account.

Hoeveel streams kun je tegelijkertijd afspelen op Viaplay?

Lees meer
Met een Viaplay-abonnement kan je twee verschillende streams tegelijk afspelen op hetzelfde account. Je kan dus de Formule 1 kijken, terwijl iemand anders een film of serie kijkt. Het kijken van kanaal 200 telt niet als stream.

Mijn vraag staat hier niet tussen, waar kan ik deze stellen?

< Start je eigen topic >

 

Meer weten? Bezoek www.ziggo.nl/viaplay 

 

< Bestel nu > 

 

 

429 Reacties

Altijd op de hoogte

  • Tips van Ziggo
  • Software updates
  • Tech nieuws
Elke maand in je inbox

Altijd op de hoogte

  • Tips van Ziggo
  • Software updates
  • Tech nieuws

Uitgelicht topic