Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2711Posts
  • 287Oplossingen
  • 1864Likes

Mediabox XL: alles wat jij moet weten over de nieuwe upgrade

Let op: na het uitvoeren van de upgrade zijn alle gemaakte opnames verdwenen. Kijk dus eerst je opnames voordat je de upgrade uitvoert! 

Wat zijn de voordelen van de upgrade?

• Neem tot 400 uur van je favoriete programma’s op
  • Bekijk je opnames overal via de Ziggo GO app
  • Neem moeiteloos meerdere programma’s tegelijk op
  • Supersnel zoeken
  • Nieuwe interface

Ik heb na de upgrade een foutcode. Wat moet ik doen?

Vul de foutcode hier in en volg de stappen voor een snelle oplossing.

Wanneer krijg ik de upgrade?
In de aankomende maanden ontvang je ruim van tevoren bericht wanneer jouw Mediabox XL aan de beurt is. Vanaf november starten we met de eerste mediaboxen.

Kan ik mijn bestaande opnames ook veiligstellen?
Nee, de opnames kun je niet overzetten naar een andere harde schijf. Bekijk jouw opnames dus voordat je de upgrade uitvoert. Na de upgrade zijn de opnames namelijk verdwenen.

Kan ik de upgrade ook uitstellen zodat ik mijn opnames nog kan bekijken?
Ja hoor, dat kan! Je kunt de upgrade maximaal vier weken uitstellen. Daarna voert de Mediabox XL de upgrade automatisch uit.

Hoe lang duurt de upgrade?
Zodra je de upgrade start, duurt het maximaal 15 minuten voordat deze is voltooid. Let op! Tijdens de installatie gaat het beeld op zwart. Haal de box tijdens de installatie niet van de stroom en wacht totdat de Mediabox XL weer vanzelf is opgestart.

Waar moet ik nog meer rekening mee houden?
Wat gebeurt er met mijn geplande opnames, bestelde dagpas en voorkeursinstellingen? Deze komen te vervallen na de upgrade. Bekijk de opnames dus vóórdat je de upgrade uitvoert. En heb je een dagpas besteld, stel dan de upgrade nog eventjes uit.

Hoe kan ik controleren of ik de upgrade al heb geïnstalleerd? 
Dat zie je het eenvoudigst aan de nieuwe menustructuur. Bekijk hier de verschillen.

Kan ik dan nu ook de afstandsbediening met stembesturing kopen?
Jazeker! Zo kan je via een spraakopdracht je opname 5 minuten verder spoelen of supersnel een zoekopdracht doen naar je favoriete acteur. Met deze afstandsbediening kom je echt nóóit meer van de bank. Haal de afstandsbediening nu gratis op in één van onze winkels. Maak daarvoor een ophaalafspraak.  Je kunt hem ook bestellen, voor maar € 6,95 (dat zijn de verzend- en verwerkingskosten).
Let op: deze afstandsbediening werkt alleen i.c.m. de nieuwe upgrade.

Verbruikt de Mediabox XL ook minder stroom na de upgrade?
Het stroomverbruik is nagenoeg hetzelfde na de upgrade.

Waar zijn mijn favoriete zenders gebleven?
Na de upgrade is de favoriete zenderlijst leeg. Maar met deze video is jouw lijst zo weer gereed.

Verandert mijn pincode ook?
Nee, de pincode blijft gewoon hetzelfde. Deze wordt namelijk niet gereset.

Heb ik na de upgrade ook weer toegang tot YouTube?
Nee, de YouTube app is géén onderdeel van deze upgrade.

Kan ik na de upgrade nog video bestanden streamen naar de mediabox XL?
Nee, deze functie komt te vervallen.

Mijn Mediabox XL werkt als accesspoint. Moet ik deze opnieuw instellen na de upgrade?
De instelling van accesspoint blijft gewoon intact. Let wel, na de upgrade kun je de Mediabox XL niet meer via het menu instellen als accesspoint. Dit doe je dan door in te loggen via het modemgedeelte.

Heb ik na de upgrade ook een apart modem nodig?
Nee hoor, het internet blijft op dezelfde manier werken. Ook na de upgrade.

Heb jij nog andere vragen? Laat dan gerust een reactie achter!

246 Reacties

Altijd op de hoogte

• Tips van Ziggo
  • Software updates
  • Tech nieuws
Elke maand in je inbox

Altijd op de hoogte

• Tips van Ziggo
  • Software updates
  • Tech nieuws

Uitgelicht topic