Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2179Likes

Kan ik ook tv kijken zonder coaxkabel op mijn tweede tv?

Heb jij een abonnement van Ziggo? Dan heb je 6 mogelijkheden om zonder een coaxkabel tv te kijken. Dit zijn ze:


1. Ziggo GO TV app
2. Ziggo GO app
3. Ziggogo.tv via je browser
4. Streamen via de Google Chromecast
5. Streamen via AirPlay
6. Download & GO 

7. Next Mini
 

Ziggo GO TV app voor Apple TV, Android TV en Amazon Fire TV
Gebruik de Ziggo GO TV app. Naast je vaste tv-aansluiting kun je maximaal op drie apparaten Ziggo GO tegelijk kijken. Daaronder valt dus ook Ziggo GO TV voor Apple TV, Android TV en Amazon Fire TV.
In deze video alle ins & outs over de app met installatietips!
 

 

< Lees hier alles over de Ziggo GO TV app >

 

Ziggo GO app voor mobiel en tablet
Gebruik onze Ziggo GO app en kijk tv waar je maar wilt. Wat heb je nodig? 


Ziggogo.tv 
Ziggo GO kijk je natuurlijk ook online op www.ziggogo.tv. Heb je een Mac of een laptop/computer met Windows? Je kijkt ziggogo.tv in de meest gebruikte browsers met onze nieuwe HTML5-player:

  • Chrome
  • Firefox (vanaf versie 52)
  • Microsoft Edge
  • Internet Explorer 11 (alleen met Windows 10)

 

Streamen via de Chromecast
Met de Ziggo GO app op je smartphone of tablet kun je streamen naar je Google Chromecast. Ideaal dus voor de ruimtes in huis zonder coax-aansluiting waar je wel een goede wifi-verbinding hebt. Let er wel op dat niet alle programma’s beschikbaar zijn om te casten. Dit heeft met uitzendrechten te maken. Wil je dus beschikken over alle programma’s uit je abonnement? Kijk dan via je digitale ontvanger, rechtstreeks via de app of via www.ziggogo.tv.

 

Het cast-icoon geeft aan dat je direct naar je Chromecast kan streamen. Zie je dit icoon niet? Dan zit je Chromecast en je apparaat niet in hetzelfde wifi-netwerk of is de Chromecast niet volledig geïnstalleerd. 


 

Streamen via AirPlay
Je kunt vanaf Safari op je iMac of Macbook ziggogo.tv streamen naar je Apple TV.

1. Klik in de afspeelregelaar op het AirPlay icoon
2. Kies vervolgens Apple TV


Systeemvereisten:

  • Safari op OS X El Capitan
  • Apple TV: 2e generatie of hoger

 

Download & GO
Download je favoriete programma in de Ziggo GO app zodat je ook offline kan kijken. Dit heb je nodig:

  • Mijn Ziggo account (Nog geen account? Klik hier)
  • Een tablet of smartphone (vanaf Apple iOS 10.0 of Android 4.4)
  • De Ziggo GO versie 2.3.32 (16105) en hoger (Google Play & Apple Store)
  • Een tijdelijke internetverbinding (wifi wordt aangeraden) om het downloaden mogelijk te maken

 

6 handige weetjes over Download & GO

  1. Downloaden doe je zo! Ga direct naar dit handige stappenplan.
  2. Je kan de downloads niet overzetten naar een apparaat of opslagruimte.
  3. Download & GO gebruik je op maximaal 3 apparaten.
  4. Je hebt minimaal 500 MB beschikbare opslagruimte nodig.
  5. De download blijft maximaal 30 dagen beschikbaar.
  6. Na het starten van de gedownloade video heb je 48 uur om de video af te kijken. 

 

De Next Mini

Met de Next Mini kijk je tv via het internet. ideaal voor de kamer zonder coaxaansluiting. Lees er hier alles over.

 

Als Ziggo klant zijn er dus tal van mogelijkheden om van al je zenderpakketten te genieten! Welke heeft jouw voorkeur?

42 Reacties
ptrv

Level 5
  • 70Posts
  • 0Oplossingen
  • 23Likes
Sander Ziggo wrote:

 

Streamen via AirPlay

Je kunt vanaf Safari op je iMac of Macbook ziggogo.tv streamen naar je Apple TV.

1. Klik in de afspeelregelaar op het AirPlay icoon
2. Kies vervolgens Apple TV

Systeemvereisten:

  • Safari op OS X El Capitan
  • Apple TV: 2e generatie of hoger

 

 

@Sander Ziggo: Dank voor de informatie, een vraagje: Wanneer je vanaf de computer streamt (Airplay-ed) naar de Apple TV, neemt de Apple TV dan het signaal over en kun je dan de computer uitzetten? Dat zou natuurlijk het mooiste zijn, en het zou nog fijner zijn wanneer dit eventueel ook vanaf de iPhone of iPad Ziggo app zou kunnen.

Is de kwaliteit van de stream dan maximaal doordat de Apple TV zelf rechtstreeks contact maakt met Ziggo en niet afhankelijk is van de stream vanuit de computer of iDevice?

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Ongenoemd gebleven: Mediabox Next zonder coax gebruiken.

Je hebt geen digitale Radio en geen Live-TV.

Je kunt wel bijna Live kijken.
Bekijk Replay of Opname van een programma vlak na de start van de Live uizending.

Als je dit ongemakje voor lief neemt is er prima mee te werken.
Voor de mooiste en soepelste werking is een coax-aansluiting het beste.
Aanbevolen voor de huiskamer.

Zonder coax kan een goede optie zijn voor een tweede resp derde Next. Bv op een slaapkamer, waar geen coax-aansluiting is.

Noot. Op moment van schrijven is het tijdelijk niet mogelijk een tweede of derde Next bij te bestellen.

 

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

@ptrv 

Wanneer je vanaf de computer streamt (Airplay-ed) naar de Apple TV, neemt de Apple TV dan het signaal over en kun je dan de computer uitzetten?

Nee, dat kan niet.

Alanya

Level 4
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Zijn er plannen om film1 via ziggogo door te geven?

BaarsJ

Level 1
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Wanneer komt eigenlijk de appleTV app van ziggo?

Milo11

Level 2
  • 8Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
BaarsJ wrote:

Wanneer komt eigenlijk de appleTV app van ziggo?

Dat zou ik ook wel willen weten

 

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hoi @BaarsJ en @Milo11 
Op dit moment is daar nog geen concrete informatie over. Alle informatie en updates over de Apple TV App zullen worden geplaatst in dit topic. Ik raad je aan om voor dit vraagstuk dit topic in de gaten te houden. Zo blijft alles overzichtelijk. 

@Alanya. Voorheen kon je altijd wel Film1 via Ziggo GO bekijken. Dit is nu om en nabij een jaartje geleden gestopt, omdat Film1 zelf een app hiervoor heeft. Ik verwacht dan ook niet dat dit weer terug gaat komen. Alles van Film1 kun je dus online bekijken via de Film1 GO app en online. 

BaarsJ

Level 1
  • 15Posts
  • 1Oplossingen
  • 6Likes

Jammer!

HarrijB

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo, ik heb de ziggo go tv op de samsung tv geinstalleerd en ik kan ook alles zien echter de video's afspelen doet hij niet, meld probleem” kan video nu niet afspelen”is al de gehele dag zo terwijl er op mijn 2 PC's geen probleem is? Als ik dan verder zoek geeft ziggo aan dat de video niet in privemodus kan worden bekeken? Geen mogelijkheid om privemodus uit te schakelen ingelogd met ww bij ziggo en tv ingelogd bij samsung met ww. Iemand een oplossing kan verder misschien een andere webbrowser downloaden (Nu Google)? ik zal Firefox eens proberen,  of enig idee.

HarrijB

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @HarrijB. Dit heeft ermee te maken dat Ziggo Go op Android TV (nog) niet beschikbaar is. 

mchello

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo,

Ik heb sinds 2 weken geleden altijd op mijn iPhone de Ziggo Go app gestreamd naar mijn Apple TV, dit heeft altijd goed gewerkt. Nu weet dit niet meer. Ik krijg de foutmelding op mijn Ziggo Go app “Sorry, the video cannot be played at this time” en op mijn Apple TV “An error occurred loading this content, try agian later”. 

Wordt niet meer ondersteund?

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

Hi @mchello. Een warm welkom op de Ziggo Community! 
Een hele terechte vraag die je stelt! Tijdens de Corona-periode wil je niets liever dan ongestoord gebruik kunnen maken van Ziggo GO. Er is op dit moment wel een issue bij ons bekend i.c.m het streamen naar Apple TV 3. Ik raad je aan om een kijkje te nemen in dit topic. Hier vind je meer informatie! 

D.Noordijk

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

VOORSTEL Streamen van ZiggoGO via de Chromecast

 

Kan hiervoor TV terugkijken/ terug- en doorspoelen misschien actief gemaakt worden op basis van abonnementskeuze?

 

Stel ik wil een extra box, kost dat €4,99 per maand.

Voor datzelfde bedrag zou ik graag TV terugkijgen actief zien worden voor de Chromecast. De techniek laat het toe, maar Ziggo niet. Beperk die functie desnoods tot gebruik binnen je thuisnetwerk (op IP-basis), zodat je niet in meerdere huizen op 1 abonnement kunt kijken (voorkomt misbruik).

 

Het gebruik van een chromecast is zoveel makkelijker dan via een Coax kabel een extra Mediabox Next aan te moeten sluiten. De functionaliteit is helaas enigszins beperkt.

 

We zijn er erg blij mee, maar hebben ook zeker €4,99 per maand over om deze functie open te stellen. Dat bedrag kan dan (deels) naar de televisiezenders die deze functie nu wellicht verbieden?

NoGuru

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo,

Ik ga een tweede televisie kopen, COAX is niet nodig.

Is Android TV als platform de slimste keuze? Dan kom je al snel bij SONY terecht.

Dit met de komst van de Ziggo Go App voor Android TV in gedachten.

Lambert326

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Graag het terug kijken via de Chroomcast activeren, alles werk bijna goed en het terug kijken niet.

iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

Het niet kunnen streamen/casten van replay via de Ziggo app is een door de rechthebbenden opgelegde beperking aan Ziggo. Als de rechthebbenden niet willen dit gebeurt dan gebeurt er voorlopig niets.

Wat ik kan aanraden is om voor het gebruik van Replay dan een laptop (met HDMI) te gebruiken en die aan te sluiten op de tv. Wel kijken via een browser. Ik ken iemand die via een 4G-router Ziggo Go replay kijkt  op de boot. De laptop is aangesloten op de tv.

Lambert326

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo,

 

Dank je voor de oplossing, maar dat is mij te veel gedoe dan maar even niet.

Het zal wel een keer goed komen neem ik aan.

 

Gr Lambert 

Alex 1

Level 2
  • 9Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes

Ik heb zo’n box next mini maar sinds week valt geluid iedere keer weg 

Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8990Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Hi @Alex 1, wat irritant dat je dit ervaart! We hebben dit al enige tijd hier in onderzoek, maar ik zie dat je inmiddels ook je eigen topic hierover bent gestart. Top. Daar komen we spoedig in de lucht.

GGroen

Level 2
  • 7Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ik heb besloten de mediabox xl maar niet meer te gebruiken. In eco-stand is-ie wel zuinig maar je zit wel een paar minuten te wachten, en soms langer voor als je programmas wilt terugkijken. Ik heb al meerdere keren steun moeten zoeken bij de helpdesk (steeds zeer vriendelijk geholpen, maar ben niet echt uit de problemen gekomen). Ik ben dus overgestapt om via Ziggo-go op mijn TV naar probramma's te kijken. Heb daarvoor mijn oude Chromecast versie 1 (2013) vervang door de nieuwste "chromecast 4k+google tv" dongle (8Gb) op mijn LG smarttv (WebOS ipv android). De app Ziggo go uit de librairy erop gezet. Met de bijgeleverde kleine afstandsbediening zet ik de tv aan, en op het scherm kies ik ziggo-go en hupsakiedee direct verbinding (werkt blijkbaar direct via de connectbox (Arris) met de zenders van mijn abbo), inclusief terugkijken. Ik gebruik nu ook geen XL stroom meer en dus alleen nog het ziggo modem i.s.m. mijn LG tv. Naast de Ziggo go app icoon heb ik ook maar metteen wat andere apps op het startscherm van de TV gezet. Alsof ik op mijn smartphone aan het werk ben. Nu alleen nog kijken of ik Chrome webbrowser app erop kan krijgen om te internetten. Die hebben ze blijkbaar bewust achterwege gelaten (evenals Firefox etc.)  zodat je met een klik het internet in duikt op zoek naar andere TV-afspeelbare content. Er zijn wel andere, wat vage, web-browser apps opgenomen binnen de Chromecast omgeving, maar die vertrouw ik (nog) niet echt, en ze hebben van die ielige manieren om browser tekst in te voeren. Er schijnen wel wat oplossingen te zijn om Chrome browser app binnen Chromecast omgeving te installeren (youtube).

lex.verwijmeren

Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Het klinkt allemaal fantastisch maar het inloggen is sinds een paar dagen niet meer mogelijk en dat op meerdere apparaten. Gelukkig werkt de televisie nog wel!!!!

Cecilia
Community Moderator
Community Moderator
  • 8055Posts
  • 2393Oplossingen
  • 3927Likes

@lex.verwijmeren Helaas speelt er nog steeds een storing met het inloggen op Ziggo GO. De oorzaak is bekend en er wordt hard gewerkt aan een oplossing. Ik raad je aan om dit centrale topic in de gaten te houden. Zodra er een update is, dan delen we dat daar. 

Hans Busschers

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Sinds een paar weken heb ik een mediabox next met wifi en coaxkabel en alles werkt prima. Nu wilde ik de coax vervangen door de bijgeleverde UTP kabel. Als ik de coax verwijder doet mij TV het niet meer. Dus de upt vervangt niet mijn coax. Klopt het dus dat ik  altijd een coax nodig heb en waar is de UTP dan voor nodig.

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3110Likes

@Hans Busschers Coax is voor live beeld. UTP voor de rest.

Bij de Mini is de coax vervangen door UTP. Dan kijk je "live" naar een internet stream. 

 

Voor meer info bekijk/lees het start topic.

Hans Busschers

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bedankt Bloemen 64.

Je zegt: Coax is voor live beeld. UTP voor de rest.

Wat is de rest dan?

Altijd op de hoogte

  • Tips van Ziggo
  • Software updates
  • Tech nieuws
Elke maand in je inbox

Altijd op de hoogte

  • Tips van Ziggo
  • Software updates
  • Tech nieuws

Uitgelicht topic