Takwan

Level 3
  • 1023Posts
  • 50Oplossingen
  • 51Likes

Inloggen op de Mediabox XL verschillende manieren

Beste Community,


Hierbij de verschillende manieren om in te loggen op de Horizon-Box

(voor door Ziggo geleverde boxen zie hiervoor het tweede deel en/of derde deel)

*DEEL 1*

UPC-Boxen dus geleverd door UPC contract voor de fusie afgesloten

• Stap 1: Open uw internetbrowser.
• Stap 2: Vul in het browservenster het volgende adres in: 192.168.192.1* en druk op enter.
• Stap 3: Log in op de Horizon Mediabox met uw gebruikersnaam (admin) en wachtwoord (admin)

*DEEL 2*

Inloggen op de Horizon-Box Ziggo en of indien deze is aangesloten bestaand netwerk

*indien uw Horizon-Box verbonden is met uw eigen netwerk of een aparte modem (bij Ziggo is dit altijd het geval)
achterhaal dan het video IP adres als volgt

• Menu
• Opties
• Mijn thuisnetwerk
• Status thuisnetwerk
• U ziet nu een video IP adres
• uw login IP is dit adres -1 op het laatst dus :

Video IP = 192.168.100 login IP is dan 192.168.99

of bijvoorbeeld :

Video IP = 20.1.2.12 login IP is dan 20.1.2.11

• Stap 1: Open uw internetbrowser.
• Stap 2: Vul in het browservenster het gevonden IP adres in en druk op enter.(video IP -1)
• Stap 3: Log in op de Horizon Media box met uw gebruikersnaam (admin) en wachtwoord (admin)

*DEEL3*

Het is ook mogelijk rechtsreeks een kabel aan te sluiten op de Horizon-Box echter wanneer deze is verbonden met een bestaand netwerk werken de standaard Logins niet meer dus ook dan gelden de stappen zoals hierboven
Als de Horizon-Box nog niet verbonden is met een bestaand netwerk werken de volgende IP adressen als u een pc of laptop rechtsreeks met een kabel verbind met de Horizon Box

• 192.168.192.1
• Losse modem en HB van UPC 192.168.100.1
• Gwlogin.net



Groet Takwan
48 Reacties 48
Dorus

Level 1
  • 161Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
Hey Takwan, ik ken je als zeer gewaardeerd lid van de UPC community.
Fijn dat je hier ook weer inzet voor de gebruikers.

Ik heb een vraagje.
Als ik in m'n browser in probeer te loggen met gwlogin.net dan word ik doorverwezen naar http://www-01.inode.at
Ook na het verwijderen van de cookies kom ik alleen in m'n Horizon box met het ipadres van de box.
Op zich geen probleem dus maar gwlogin.net werkt hier niet.
Takwan
Topicstarter
Level 3
  • 1023Posts
  • 50Oplossingen
  • 51Likes
Dorus wrote:
Ik heb een vraagje.
Als ik in m'n browser in probeer te loggen met gwlogin.net dan word ik doorverwezen naar http://www-01.inode.at


Beste Dorus ,

Dank voor uw waardering , Gwlogin.net staat met die reden ook onderop de lijst wat de reden van de reden is van http://www-01.inode.at is vooralsnog onbekend mogelijk wordt dit nog aangepast het is in elk geval een door UPC gereserveerde pagina mogelijk moet dit nu een door Ziggo pagina worden

er staat ook :
Your requested domain is either in installation process, or parked on this site.


groet Takwan

p.s. aan dit Topic wordt gewerkt en nog geupdate
abc

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Wat fijn zo een duidelijke uitleg voor een leek 😄

Nou ik heb inderdaad het ip gedaan min 1. Alleen als ik mij moet inloggen pakken beide inloggegevens die onder de box staan niet (WIFI 2.4 en 5 GHz).

Weet je wat het probleem kan zijn?
Horizon afgelopen week ontvangen
Dorus

Level 1
  • 161Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes
De wifi codes zijn natuurlijk voor het inloggen op het wifi netwerk.
Om in het modem te komen is de standaard login: admin en paswoord: admin
Het is verstandig het paswoord aan te passen want zo is het wel heel makkelijk voor buitenstaanders om in je modem te komen.
rightdevil

Level 4
  • 61Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
als ik de login: admin en wachtwoord: admin gebruik krijg ik een foutmelding hoe kan ik dan inloggen of eventueel de horizonbox resetten zodat ik de wachtwoord kan veranderen??
rightdevil

Level 4
  • 61Posts
  • 1Oplossingen
  • 2Likes
Nog een aanvulling als ik een ethernetkabel aansluit op de horizonbox geeft mijn laptop aan dat hij via de ziggo router is verbonden
rightdevil wrote:
als ik de login: admin en wachtwoord: admin gebruik krijg ik een foutmelding hoe kan ik dan inloggen of eventueel de horizonbox resetten zodat ik de wachtwoord kan veranderen??
math58

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
sinds kort gebruiker van de horizonbox,het lukt me op geen enkele manier om in te loggen op de horizonbox
via ip adres en dan een lager zelfs verder omlaag gegaan geen resultaat
Als ik probeer met gwlogin.net dan word ik doorverwezen naar http://www-01.inode.at
allemaal heel vervelend omdat ik de wifi wil uitschakelen,deze heeft veel invloed op mijn eigen wifi zodra de mediabox aangezet wordt ( ze staan kort bij elkaar)
VFR peter

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
math58 wrote:
sinds kort gebruiker van de horizonbox,het lukt me op geen enkele manier om in te loggen op de horizonbox
via ip adres en dan een lager zelfs verder omlaag gegaan geen resultaat
Als ik probeer met gwlogin.net dan word ik doorverwezen naar http://www-01.inode.at
allemaal heel vervelend omdat ik de wifi wil uitschakelen,deze heeft veel invloed op mijn eigen wifi zodra de mediabox aangezet wordt ( zoe staan kort bij elkaar)


ook ik heb, na een factory reset, dit probleem!
Als ik de wwfi wil gebruiken van de mediabox dan zegt ie toegangspunt in gebruik. trage wifi verbinding
Rellum

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Beste... Sinds vorige week de Horizon box in huis. Noodgedwongen, want wilde mijn oude abbonnement wijzigen, en dat kon niet meer. Mezelf maar direct een upgrade gegunt; van Internet Z1 naar Connect & Play Complete.

Installeren is gelukt; televisie werkt prima en internet doet het ook nog steeds, via de modem die ik al had. Maar inmiddels ook het probleem dat mijn internet signaal stoort en soms wegvalt. En zéker nog niet sneller is.

Ik krijg het wifi van de Horizonbox niet uitgeschakeld. Inloggen via Ip-adressen (-1 t/m -9 al geprobeerd) werkt niet (Gateway time out). Aansluiten op de laptop via de netwerkkabel en via gwlogin.net werk niet. Inloggen via Ip-adressen met aansluiting op de kabel werkt niet. Resetten etc. en opnieuw proberen werkt niet.

Inmiddels drie keer gebeld met de Ziggo helpdesk van totaal ca 2.5 uur, en hun weten het ook niet. Het laatste advies luidt: koop een externe router, om je signaal te versterken.

Wie kan mij helpen?? Alvast dank.
Sgoed

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Rellum wrote:
Beste... Sinds vorige week de Horizon box in huis. Noodgedwongen, want wilde mijn oude abbonnement wijzigen, en dat kon niet meer. Mezelf maar direct een upgrade gegunt; van Internet Z1 naar Connect & Play Complete.

Installeren is gelukt; televisie werkt prima en internet doet het ook nog steeds, via de modem die ik al had. Maar inmiddels ook het probleem dat mijn internet signaal stoort en soms wegvalt. En zéker nog niet sneller is.

Ik krijg het wifi van de Horizonbox niet uitgeschakeld. Inloggen via Ip-adressen (-1 t/m -9 al geprobeerd) werkt niet (Gateway time out). Aansluiten op de laptop via de netwerkkabel en via gwlogin.net werk niet. Inloggen via Ip-adressen met aansluiting op de kabel werkt niet. Resetten etc. en opnieuw proberen werkt niet.

Inmiddels drie keer gebeld met de Ziggo helpdesk van totaal ca 2.5 uur, en hun weten het ook niet. Het laatste advies luidt: koop een externe router, om je signaal te versterken.

Wie kan mij helpen?? Alvast dank.


Dag Rellum,

Daar je een losse modem gebruikt is je Horizon Box gedeconsolideerd. Dit wil zeggen dat de Horizon Box in 'bridge mode' staat en van het modem een IP adres krijgt/zou moeten krijgen.
a) Is je Horizon box verbonden met het thuisnetwerk? (Menu--> opties--> instellen thuis netwerk --> op losse modem)
b) Als je Horizon Box verbonden is met je modem krijgt deze dus zijn IP adressen van de DHCP server in de modem. Als je inlogt in de modem: 192.168.0.1 admin, admin en kijkt naar de DHCP server client lijst dan zie je de Horizon box met een aantal ip adressen staan. Een van deze ip adressen is de juiste om in het inlogscherm van de modem te komen.
c) In het draadloze gedeelte zou je er ook voor kunnen kiezen om je 2.4ghz netwerk uit te zetten en je 5 ghz aan te zetten/te laten. Dit stoort namelijk niet met je bestaande wifi netwerk en geeft je een extra optie om een breder bereik qua Wifi te krijgen. Let wel op dat (nog) niet alle apparaten 5ghz kunnen gebruiken.

Hopelijk lukt het zo, succes!
MrWoldo

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Geen enkele methode hierboven genoemd werkt bij mij.
Rechtstreeks via kabel geprobeerd, via de Ziggo Cisco modem.. Niks..
De Horizon box is verbonden met mijn thuisnetwerk, dat IP adres -1 werkt niet, ik zie de Horizon Box ook niet terug in mijn DHCP lijst, daar staan maar 3 adressen in, allemaal getest zonder resultaat.

En ondertussen wordt ik door de Horizon Box weggedrukt via Wifi en gaat mijn verbinding sterkte duidelijk achteruit.

Waarom is dit zo lastig, dit zou toch gewoon een instelling moet zijn via de menu opties op de Horizon Box?
Wat een gedoe.
Sgoed

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
MrWoldo wrote:
Geen enkele methode hierboven genoemd werkt bij mij.
Rechtstreeks via kabel geprobeerd, via de Ziggo Cisco modem.. Niks..
De Horizon box is verbonden met mijn thuisnetwerk, dat IP adres -1 werkt niet, ik zie de Horizon Box ook niet terug in mijn DHCP lijst, daar staan maar 3 adressen in, allemaal getest zonder resultaat.

En ondertussen wordt ik door de Horizon Box weggedrukt via Wifi en gaat mijn verbinding sterkte duidelijk achteruit.


Waarom is dit zo lastig, dit zou toch gewoon een instelling moet zijn via de menu opties op de Horizon Box?
Wat een gedoe.


De menu opties zijn voor het mediabox gedeelte, niet voor het modem gedeelte.
Als de je het ip adres van de horizon box niet in je DHCP client list tegen komt is er geen verbinding tussen de box en de modem. Dan zou je eens opnieuw het thuisnetwerk in moeten stellen via het menu van het mediabox gedeelte en kiezen voor thuisnetwerk via modem of kijken of je het draadloos wel voor elkaar krijgt om een verbinding te maken.
Rellum

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Sgoed, dank voor je reactie!
Ik heb het idee dat ik al een stuk verder kom dan voorheen. Het lukt me nu om in te loggen op de Horizonbox. Maar....
- Als ik de Horizonbox draadloos heb verbonden met mijn thuisnetwerk, en ik schakel de 2.4 / 5 ghz wifi uit, dan kan ik de instellingen niet opslaan (omdat ik draadloos ben verbonden....)
- Als ik de Horizonbox middels een kabel aansluit op de modem en ik schakel de wifi uit, dan schakelt deze automatisch weer in wanneer ik de kabels loshaal en opnieuw een draadloze verbinding instel....

Heb jij nog meer tips voor mij?
Jeffrey B

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ook ik heb vandaag mijn horizon mediabox binnen, en de problemen beginnen ook bij mij
Mijn oude Humax 5200c werkte goed ook met delen van de media bestanden ( in combinatie met VLC player ) over het netwerk en benaderen via FTP ( Filezilla )

De horizon mediabox gaat weer terug in de doos, en ga weer gewoon verder met de Humax 5200c

Ik wacht wel tot alle problemen zijn opgelost, of dat ziggo met een goede handleiding komt, zodat de horizon mediabox op een normale manier aangesloten kan worden op het thuisnetwerk
Timmyt

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik zit hier ook mee en heb al wel het e.e.a vreemds ontdekt.

1 mijn HB krijgt een 172 IPadres van mijn UPC cisco modem terwijl deze op bridge staat (de DNS server zijn namelijk wel de juiste die ook op mijn upc modem staan)!!??? Dit terwijl de HB bekabeld is aan mijn asus router, en zou hij dus een ander ip adres moeten krijgen. Vreemd dus. Ik kan de HB ook niet meer benaderen via gwlogin.net, Via het ip adres benaderen gaat ook niet omdat hij logisch niet in mij 'router' netwerk zit

2 Ik heb wifi uitgezet op de cisco modem. En toch heb ik internet op de HB. Vreemdddddd..

3 als ik in de logbestanden kijken van mijn router. Dan zie ik wel dat de HB contact probeert te maken maar dat is niet toegestaan. Melding; wrong server id en wrong network.

Op een of andere wazige manier krijgt de HB toch ergens een ipadres van en kan hij verbinding maken met internet. Erg vreemd. Ik heb alles ook terug gezet naar fabrieksinstellingen maar dat werkt ook niet.
Sgoed

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Rellum wrote:
Hoi Sgoed, dank voor je reactie!
Ik heb het idee dat ik al een stuk verder kom dan voorheen. Het lukt me nu om in te loggen op de Horizonbox. Maar....
- Als ik de Horizonbox draadloos heb verbonden met mijn thuisnetwerk, en ik schakel de 2.4 / 5 ghz wifi uit, dan kan ik de instellingen niet opslaan (omdat ik draadloos ben verbonden....)
- Als ik de Horizonbox middels een kabel aansluit op de modem en ik schakel de wifi uit, dan schakelt deze automatisch weer in wanneer ik de kabels loshaal en opnieuw een draadloze verbinding instel....

Heb jij nog meer tips voor mij?


Dag Rellum,

Late reactie, even heerlijk met vakantie geweest 🙂
Ik kan uit hetgeen je schrijft niet precies opmaken wat je nu wilt...dus doe ik een gok naar hetgeen het beste voor je werkt.
Modem=wifi-->2.4ghz
HB =wifi-->5.0ghz
In de ideale situatie loopt er nu permanent een kabel van je modem naar je HB(Horizon Box)
Dan heb je 2 wifi netwerken die niet met elkaar storen.
Mocht ik er naast zitten en je iets anders bedoelen, laat maar weten!

Grts
Sgoed

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Timmyt wrote:
Ik zit hier ook mee en heb al wel het e.e.a vreemds ontdekt.

1 mijn HB krijgt een 172 IPadres van mijn UPC cisco modem terwijl deze op bridge staat (de DNS server zijn namelijk wel de juiste die ook op mijn upc modem staan)!!??? Dit terwijl de HB bekabeld is aan mijn asus router, en zou hij dus een ander ip adres moeten krijgen. Vreemd dus. Ik kan de HB ook niet meer benaderen via gwlogin.net, Via het ip adres benaderen gaat ook niet omdat hij logisch niet in mij 'router' netwerk zit

2 Ik heb wifi uitgezet op de cisco modem. En toch heb ik internet op de HB. Vreemdddddd..

3 als ik in de logbestanden kijken van mijn router. Dan zie ik wel dat de HB contact probeert te maken maar dat is niet toegestaan. Melding; wrong server id en wrong network.

Op een of andere wazige manier krijgt de HB toch ergens een ipadres van en kan hij verbinding maken met internet. Erg vreemd. Ik heb alles ook terug gezet naar fabrieksinstellingen maar dat werkt ook niet.


Is dat 172 adres niet gewoon een ip wat de router door geeft?
Timmyt

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@ssgoed, ik denk eigenlijk van niet. Dit omdat ik het mac adres vd HB niet gekoppeld zien aan het 172 ipadres in mijn overzicht van verbindingen.

Daarom lijkt het dat hij een IP adres krijgt van de HB zelf, of via een netwerk in mijn omgeving. Maar hoe dan ook ik krijg het niet veranderd...
Sgoed

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Timmyt wrote:
@ssgoed, ik denk eigenlijk van niet. Dit omdat ik het mac adres vd HB niet gekoppeld zien aan het 172 ipadres in mijn overzicht van verbindingen.

Daarom lijkt het dat hij een IP adres krijgt van de HB zelf, of via een netwerk in mijn omgeving. Maar hoe dan ook ik krijg het niet veranderd...


Als een apparaat (maakt niet uit welke) geen IP adres krijgt kan het idd zijn dat deze een IP aan zichzelf geeft als DHCP aan staat. Dit kan er op duiden dat of het kabeltje tussen HB en router stuk is of er iets mis is met de router.
Had je alle stappen gevolgd zoals ik ze reeds eerder uitgelegd heb? Juiste instellingen via mediabox gedeelte HB enzo?

Uitgelicht topic