Rellum wrote:
Beste... Sinds vorige week de Horizon box in huis. Noodgedwongen, want wilde mijn oude abbonnement wijzigen, en dat kon niet meer. Mezelf maar direct een upgrade gegunt; van Internet Z1 naar Connect & Play Complete.
Installeren is gelukt; televisie werkt prima en internet doet het ook nog steeds, via de modem die ik al had. Maar inmiddels ook het probleem dat mijn internet signaal stoort en soms wegvalt. En zéker nog niet sneller is.
Ik krijg het wifi van de Horizonbox niet uitgeschakeld. Inloggen via Ip-adressen (-1 t/m -9 al geprobeerd) werkt niet (Gateway time out). Aansluiten op de laptop via de netwerkkabel en via gwlogin.net werk niet. Inloggen via Ip-adressen met aansluiting op de kabel werkt niet. Resetten etc. en opnieuw proberen werkt niet.
Inmiddels drie keer gebeld met de Ziggo helpdesk van totaal ca 2.5 uur, en hun weten het ook niet. Het laatste advies luidt: koop een externe router, om je signaal te versterken.
Wie kan mij helpen?? Alvast dank.
Dag Rellum,
Daar je een losse modem gebruikt is je Horizon Box gedeconsolideerd. Dit wil zeggen dat de Horizon Box in 'bridge mode' staat en van het modem een IP adres krijgt/zou moeten krijgen.
a) Is je Horizon box verbonden met het thuisnetwerk? (Menu--> opties--> instellen thuis netwerk --> op losse modem)
b) Als je Horizon Box verbonden is met je modem krijgt deze dus zijn IP adressen van de DHCP server in de modem. Als je inlogt in de modem: 192.168.0.1 admin, admin en kijkt naar de DHCP server client lijst dan zie je de Horizon box met een aantal ip adressen staan. Een van deze ip adressen is de juiste om in het inlogscherm van de modem te komen.
c) In het draadloze gedeelte zou je er ook voor kunnen kiezen om je 2.4ghz netwerk uit te zetten en je 5 ghz aan te zetten/te laten. Dit stoort namelijk niet met je bestaande wifi netwerk en geeft je een extra optie om een breder bereik qua Wifi te krijgen. Let wel op dat (nog) niet alle apparaten 5ghz kunnen gebruiken.
Hopelijk lukt het zo, succes!