Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes

In welke landen werkt Ziggo GO?

Let op: Omdat het Verenigd Koninkrijk de Europese Unie per 1 januari 2021 heeft verlaten, staan onze content-overeenkomsten ons niet langer toe om via de Ziggo GO app content te streamen in het Verenigd Koninkrijk.

Neem Ziggo GO mee op vakantie!
Door een beslissing van de Europese Commissie zijn alle online diensten overal zonder blokkades in de EU & EER te gebruiken. Dat brengt voordelen voor alle Ziggo-klanten met zich mee.
Vanaf 1 april 2018 gebruik je Ziggo GO daarom tijdens een tijdelijk verblijf in de EU op dezelfde manier als in Nederland.

Welke landen zijn het ook alweer?
Ziggo GO werkt in de volgende landen: België, Bulgarije, de Canarische Eilanden, Cyprus, Denemarken, Duitsland, Estland, Finland, Frankrijk, Frans-Guyana en Réunion, Griekenland, Guadeloupe, Hongarije, Ierland, Italië, Kroatië, Letland, Litouwen, Luxemburg, Madeira en de Azoren, Malta, Martinique, Mayotte, Nederland, Oostenrijk, Polen, Portugal, Roemenië, Saint-Martin, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Zweden, Noorwegen, IJsland en Liechtenstein.

Hoe kijk ik Ziggo GO in het buitenland?
Installeer de laatste versie van de Ziggo GO app op je toestel. Kijk je via ziggogo.tv? Dan hoef je niets extra’s te doen.

Wat kan ik allemaal in de EU & EER met Ziggo GO?
Alle zenders die je buitenshuis kunt kijken (en dus ook in de EU & EER) herken je aan het 3/4G icoontje in ons zenderoverzicht. Terugkijken via Ziggo GO werkt ook. Heb je een Movies & Series (XL) abonnement? Dan kan je ook alle films en series kijken in de EU & EER. Je hebt alleen een internetverbinding nodig (wifi, 3G of 4G).

Let op:
- Kijken via 3G of 4G kost je veel MB’s uit je mobiele databundel. Je mobiele aanbieder kan extra kosten berekenen als je door je databundel heen bent. Zet de stream kwaliteit eventueel op laag.
- Houd er rekening mee dat de kwaliteit van de verbinding van deze services per lidstaat kan verschillen. Hierdoor kan het voorkomen dat je een andere beeldkwaliteit ervaart dan je in Nederland gewend bent.

Tijdelijk verblijf in het buitenland. Wat zijn de regels?
Je mag Ziggo GO in het buitenland alleen gebruiken voor een tijdelijke periode. Je moet woonachtig zijn in Nederland en deze regelgeving geldt alleen voor de EU & EER lidstaten. Hierdoor kan het voorkomen dat je in bepaalde landen, bijvoorbeeld Zwitserland, wel vanuit je bundel kan bellen en internetten maar geen TV kan kijken.

Gebruik je Ziggo GO in vier maanden meer in het buitenland dan in Nederland? Dan nemen we contact met je op en kunnen we vragen om je duurzame band met Nederland aan te tonen en het gebruik in het buitenland aan te passen.


Gerelateerde onderwerpen:
Laatste kans series Ziggo On Demand

70 Reacties
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Hoewel ea bekend was, goed nieuws!
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Ik zal het eens testen in België, dat is hier 8 km vandaan.:joy:
En ze hebben lekker :beers:
robbo

Level 20
T.E.A.M.
  • 17423Posts
  • 727Oplossingen
  • 4145Likes
Dat is veel belangrijker ...:kissing_smiling_eyes: Be rt

ik verlang best nog wel terug naar jou omgeving.( ff off topic sorrie all) tot mijn 18 jaar elk weekend, vakantie , naar de camping met die grote speeltuin:wink: stappen in België... Biertje biertje. En dan weer in de Gloria naar Holland. Mooie omgeving . Kijken naar de green barets die oefende op de die rut... Hei. Ja mooi man.
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23616Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes
Hopelijk geen goede 1 april grap van Ziggo :rofl: :joy:

Zou wel lekker wezen dan kunnen we in Juni ook in Luxemburg kijken :blush:
peerbrok

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het zou toch eens tijd worden!!! De grenzen zijn al heel lang weg. Zelfs bij mobiele telefonie/ mobiel internet was deze stap al gezet. Alleen in de UK zullen we straks weer niet kunnen kijken, maar dat ligt aan die lui over de plas zelf.
RobertKoopman

Level 7
  • 915Posts
  • 86Oplossingen
  • 253Likes
De Belgische zender ÉÉN is alleen te bekijken via een Ziggo verbinding.
De twee andere Belgische zenders mogen nu wel buiten Ziggo om bekeken worden, was voorheen niet zo.
Waarom alleen deze ene niet?
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Goed nieuws Ziggo 🙂
Echt top! Kunnen we nu ook eens normaal naar Nederlandse zenders kijken als we in het buitenland zitten 🙂
Megapaul

Level 7
  • 179Posts
  • 0Oplossingen
  • 25Likes
Hoe zit het met Ziggo Go in bijvoorbeeld Zwitserland en Turkije? Aangezien je met je mobiele abonnement van Vodafone daar wel van EU roaming gebruik mag maken?

Zou vreemd zijn als je binnen VodafoneZiggo verschillende voorwaarden zijn mbt content / roaming.
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Megapaul wrote:
Zou vreemd zijn als je binnen VodafoneZiggo verschillende voorwaarden zijn mbt content / roaming.
Het zou zeker vreemd zijn als VodafoneZiggo verschillende voorwaarden gaan hanteren maar Mobiel en TV Content zijn natuurlijk twee verschillende dingen. Het kan dus zijn dat daar verschillende voorwaarden voor zijn.

Zou in ieder geval deze lijst maar aanhouden, dan zit je altijd goed:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/europese-unie/vraag-en-antwoord/welke-landen-horen-bij-de-europese-unie-eu
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Het gaat in Turkije en Zwitserland inderdaad (nog) niet werken.
https://www.totaaltv.nl/nieuws/ziggo-go-overal-in-europa-bruikbaar/
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
Megapaul wrote:
Hoe zit het met Ziggo Go in bijvoorbeeld Zwitserland en Turkije?


Dit voorbeeld staat specifiek genoemd zelfs:
"... deze regelgeving geldt alleen voor de EU lidstaten. Hierdoor kan het voorkomen dat je in bepaalde landen, bijvoorbeeld Zwitserland, wel vanuit je bundel kan bellen en internetten maar geen TV kan kijken."
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Jammer, voorlopig gaan we niet op vakantie dit jaar en zeker niet buiten Nederland. Misschien dat we volgend jaar gaan testen dan 🙂
Megapaul

Level 7
  • 179Posts
  • 0Oplossingen
  • 25Likes
Duidelijk, dank voor de antwoorden.
Babbel

Level 6
  • 230Posts
  • 5Oplossingen
  • 141Likes
jammer dat er een beslissing van de Europese commissie voor nodig was, het had Ziggo gesierd als deze functionaliteit "vanzelf" beschikbaar was gesteld. Afijn, ik kan in Denemarken straks ziggo-go gebruiken en netflix met Nederlandse ondertitels. :thumbsup:
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Babbel wrote:
jammer dat er een beslissing van de Europese commissie voor nodig was, het had Ziggo gesierd als deze functionaliteit "vanzelf" beschikbaar was gesteld. Afijn, ik kan in Denemarken straks ziggo-go gebruiken en netflix met Nederlandse ondertitels. :thumbsup:
Weet dat Ziggo hier niet voor verantwoordelijk was maar de netbeheerders. Zoals RTL, NPO, SBS, die hebben dit altijd tegen gehouden en nu kunnen ze het niet meer tegen houden en kan Ziggo dit ook mooi doorgeven.

Of er verder afspraken zijn gemaakt met Ziggo weet ik natuurlijk niet maar de netbeheerders kunnen soms best moeilijk zijn met regels :).
Babbel

Level 6
  • 230Posts
  • 5Oplossingen
  • 141Likes
Waarvan akte, maar ik ben klant van ziggo en niet van de netbeheerders:wink:
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Babbel wrote:
Waarvan akte, maar ik ben klant van ziggo en niet van de netbeheerders:wink:
Klopt, maar Ziggo kan ook alleen doorgeven wat mag en niets anders. Dat is net zoals je extra zenders wil hebben, kan je ook zeggen dat die gratis moeten zijn maar dat willen de Netbeheerders niet en moet je er voor betalen. Kan je ook zeggen dat je klant bent van Ziggo en daar niets mee te maken hebt maar zo ligt dat toch echt niet.

Maar goed, we kunnen het nu mooi weer gebruiken en iedereen is weer blij met de EU regels :rofl: :joy: :wink:
Rene1954

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Leuk allemaal, ware het niet dat afgelopen zomer in Spanje en Frankrijk de roamingsnelheid voor buitenlanders lager was dan voor de eigen bevolking. Op een zelfde iphone7 als ik had, had mijn Spaanse buurman 4G snelheid (zelfde netwerk) en wij 3G!
Zeg het maar hoe dit kan. Bewust? Omdat NL providers geen extra kosten meer in rekening mogen brengen?
Tv kijken met 3G zal slechte kwaliteit zijn, vrees ik?
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Zou zeker niet mogen uitmaken! Ontvangst kan ook aan je toestel liggen, dat hoeft zeker niet het netwerk te zijn. Simkaartjes wissel gedaan om te testen?

Daarnaast is het natuurlijk aan te raden om gewoon via WiFi te kijken. Dat is altijd beter!!
Lochtie

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Gister vanuit Duitsland geprobeerd om F1 te kijken maar krijg de melding dat dit niet mogelijk is omdat ik niet in NL ben. Hoe kan dat?
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Lochtie
Het topic gaat over https://www.ziggogo.tv/nl.html (en de App versie).

Jij kijkt naar go.ziggosporttotaal.nl
Daar kunnen andere regels voor gelden.

Gr Han
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
hanh wrote:
Lochtie
Het topic gaat over https://www.ziggogo.tv/nl.html (en de App versie).

Jij kijkt naar go.ziggosporttotaal.nl
Daar kunnen andere regels voor gelden.

Gr Han


Helemaal correct, #LekkerBezig Han!

Wanneer go.ziggosporttotaal.nl in de EU te gebruiken is weet ik niet, daar is nog geen datum van bekendgemaakt. Maar dit zal vóór 1 mei moeten zijn, dat is de deadline gesteld door de Europese Commisie m.b.t. het opheffen van de geografische blokkades (binnen de EU).
dreetje66

Level 1
  • 9Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Werkt prima nu vanuit Spanje zonder VPN!!!
iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes
Ik heb het vorige week getest in Engeland en ik heb samen met een familielid Formule 1 gekeken op onze iPad. Hij begreep natuurlijk niets van het commentaar maar de race was live! Nog leuker wordt het wanneer je gedurende het voetbalseizoen de Premier League live kunt kijken wanneer je in Engeland bent.

Dat brengt mij tot de volgende vraag. We hebben een iPhone en een iPad met Lightning aansluiting. Weet iemand of je Ziggo Go app kunt gebruiken in combinatie met een Apple Lightning AV adapter? https://www.apple.com/nl/shop/product/MD826ZM/A/lightning-naar-digitale-av-adapter

Het is natuurlijk erg handig wanneer je in het buitenland je apparaat kunt aansluiten op een TV via HDMI en gewoon naar je eigen zenderpakket kunt kijken. De adapter is een beetje te duur (€59) om zo maar op de gok te kopen. Gebruikerservaringen zijn zeer welkom!
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Hi iMark, Dit is goed mogelijk. Alleen kan het zijn dat je geen Replay TV kan zien, maar dat wil je toch niet. Je wil live kijken :yum:

Altijd op de hoogte

  • Tips van Ziggo
  • Software updates
  • Tech nieuws
Elke maand in je inbox

Altijd op de hoogte

  • Tips van Ziggo
  • Software updates
  • Tech nieuws

Uitgelicht topic