Anne B
Community Testspecialist
Community Testspecialist
  • 10237Posts
  • 1089Oplossingen
  • 9644Likes

Download & GO: offline genieten!

In de Ziggo GO app, voor zowel de iOS als de Android smartphones en tablets, is de downloadfunctie beschikbaar. Dus heb jij een lange reis naar je vakantiebestemming voor de boeg? Dan heb jij offline je favoriete aflevering bij de hand. Download eerst jouw favoriete serie of film en geniet daarna offline waar je ook bent.

 

Download & GO: Wat heb je nodig?
Download je favoriete programma in de Ziggo GO app zodat je ook offline kan kijken. Dit heb je nodig:

  • Mijn Ziggo account (Nog geen account? Klik hier)
  • Een tablet of smartphone (vanaf Apple iOS 10.0 of Android 4.4)
  • De Ziggo GO versie 2.3.32 (16105) en hoger (Google Play & Apple Store)
  • Een tijdelijke internetverbinding (wifi wordt aangeraden) om het downloaden mogelijk te maken


Hoe werkt het?

  1. Ga naar Movies & Series (XL) en selecteer een van de submenu’s 
  2. Zoek een titel
  3. Films en series die je kan downloaden hebben naast de [KIJKEN] knop ook een downloadknop

 

Wanneer je de eerste keer met je toestel een download start, zal het apparaat eerst moeten worden geregistreerd. Je ontvangt een pop-up met de vraag of je het apparaat wilt registreren.

 

  1. Klik op [Apparaat registreren
  2. Klik op [OK]

Het downloaden wordt nu gestart. Onderin je scherm zie je een statusbalk met daarin hoe ver de download is. (%). 

Ondertussen kan je wat anders gaan doen 🙂

Veel gestelde vragen op een rij

Lees meer
Kan ik alle films en series downloaden?
Movies & Series, L en XL: Veel films en series zijn te downloaden. Je herkent ze aan het download icoon.

Op hoeveel apparaten kan ik films & series downloaden?
Om te kunnen downloaden moet je eerst je apparaat registreren. Je kan maximaal 3 apparaten tegelijk registreren. Indien je een apparaat, omdat je bv een nieuwe hebt, wilt verwijderen of vervangen kan dat op zijn vroegst de volgende dag.

Hoe lang blijven de gedownloade films & afleveringen van series beschikbaar?
Kijken kan tot 30 dagen na je download. Daarna verwijder je ze simpel weer. Als je de download eenmaal hebt gekeken, blijft de download nog 2 dagen bewaard. Als de serie of film eerder uit ons assortiment verdwijnt, dan verloopt de download ook eerder.

Op welke apparaten kan ik Movies & Series downloaden?
Op dit moment is de functie beschikbaar via de iOS en Android app voor smartphones en tablets. De minimale vereiste zijn:

• Laatste versie van de Ziggo GO-app: 2.3.32 (16105)
• Apple iPhone & iPad: minimaal iOS 10.0 of hoger
• Android smartphone & tablet: minimaal Android 4.4. of hoger

Voor Android: Kan ik gedownloade films en series ook opslaan op extern geheugen?
De downloads kunnen alleen op het geheugen van je (Android of Apple) smartphone of tablet worden opgeslagen. Er moet minimaal 500 MB vrije opslagruimte beschikbaar zijn op je apparaat. 

 

81 Reacties
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Geweldig zeg, kan ik nu eindelijk zonder dataverkeer in de trein mijn favoriete series bekijken. Lekker downloaden thuis en dan afspelen. Super Ziggo, jullie zijn op de goede weg :hugging:

#LekkerBezig Ziggo Community
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7505Likes
Super te horen dat we nu lekker onderweg kunnen genieten en ook kijken wanneer het ons uitkomt. Zeg goed bezig Ziggo :thumbsup_tone2:
Ceesje13

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
(Als de serie of film eerder uit ons assortiment verdwijnt, dan verloopt de download ook eerder.)

Niet erg vriendelijk , stel ik wil de laatste delen nog zien download ze snel want de serie verdwijnt,jammer dan alsnog pech.
Wat ik ook doe kan de serie niet meer uitkijken.
Iets om over na te denken ???
30 dagen altijd laten gelden dan pas weg.
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Hi Ceesje13,
Dat zal wel weer met rechten te maken hebben. Dat ze het niet langer mogen uitzenden als de rechten van uitzenden ook niet meer geldig is. Snap je bericht wel, maar denk dat het daar mee te maken heeft.
tigers

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik ga as zondag op vakantie en wil graag iets downloaden voor onderweg.
Ik was verheugd te horen, dat ik nu een film of serie kan downloaden.
Ik heb een 3- in 1 pakket en niets extra.
Wat kan ik downloaden?
En hoe moet ik dit doen.
Ik heb de ziggo go app gedownload
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Hoi tigers,
Open de Ziggo Go app en login met je account van Ziggo
Ga naar Movies & Series (zie je onderaan je scherm, bij een Apple product in ieder geval).

Je ziet een scherm met: Ontdek - Series - Movies - HBO Series - HBO Movies - Kids
(kan misschien anders zijn als je een ander pakket hebt, maar over het algemeen zie je dit).

Kies een van die onderwerpen en dan zie je in beeld ALLES en TE DOWNLOADEN (bovenin beeld).
Je krijgt dan een overzicht wat je allemaal kan downloaden en wat niet. Dat wat je kan downloaden vanuit je abonnement kan je downloaden en natuurlijk het overige niet omdat je daar geen juiste abonnement voor hebt.

Probeer het uit en dan kom je er vast wel zelf uit hoe het werkt 🙂
Verwijderd account
Niet van toepassing
tigers wrote:
Ik ga as zondag op vakantie en wil graag iets downloaden voor onderweg.
Ik was verheugd te horen, dat ik nu een film of serie kan downloaden.
Ik heb een 3- in 1 pakket en niets extra.
Wat kan ik downloaden?
En hoe moet ik dit doen.
Ik heb de ziggo go app gedownload

Aan het begin van dit topic legt Ziggo precies uit hoe het werkt.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey @tigers.

Wat valt er allemaal te downloaden?
Heb jij Movies & Series in je abonnement? Dan zijn er een groot aantal films en series voor jou beschikbaar. En heb je zelfs een Movies & Series (X)L-abonnement? Dan kun jij overal van alle films & series van HBO genieten. Heerlijk toch?


Zoals je hier leest, is deze optie enkel aanwezig wanneer je Ziggo Movies en Series in je abonnement hebt. Helaas heb jij dit niet in je abonnement, waardoor je hier dus geen gebruik van kunt maken. Uiteraard heb je wel de mogelijkheid je abonnement uit te breiden! Zie hier de mogelijkheden.
ahem

Level 1
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Enig idee of er bij downloaden ook de mogelijkheid komt om toch op extern geheugen te downloaden in plaats van op het interne geheugen?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Ik verwacht niet dat het op extern geheugen kan i.v.m. rechten van programma's. ahem
Ferdi52

Level 5
  • 48Posts
  • 2Oplossingen
  • 13Likes
Ik zit momenteel in noord Spanje en wil de wk kijken op mij iPad. Ik krijg echter de melding dat ik mij buiten de eu bevind. Ik zit op een camping en ben ingelogd op hun netwerk. Wat kan er mis zijn? Iemand een idee?
Ray_mon

Level 4
  • 60Posts
  • 8Oplossingen
  • 11Likes
Ferdi52 wrote:
Ik zit momenteel in noord Spanje en wil de wk kijken op mij iPad. Ik krijg echter de melding dat ik mij buiten de eu bevind. Ik zit op een camping en ben ingelogd op hun netwerk. Wat kan er mis zijn? Iemand een idee?


Erg vreemd, naar mijn weten ligt Spanje gewoon in Europa.
Heb je het al eens met een ander apparaat geprobeerd?
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi Ferdi52,

Heb je locatie aan staan op je iPad? Zo niet dan ben ik benieuwd of je wel kunt kijken wanneer je die aan zet.

Groet,
Evert
Ferdi52

Level 5
  • 48Posts
  • 2Oplossingen
  • 13Likes
Ik heb het ook op een laptop en iPhone geprobeerd, maar op geen van allen lukt het.
Als ik met mobiele data kijk lukt het wel. Dus blijkbaar heeft het iets te maken met het IP-adres van de camping.
Locatie staat op iPhone en IPad overigens aan!
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Zit je op de Wifi van de Camping? Heeft die misschien niet een VPN aan staan via een ander land? Of zit daar een hacker tussen die alles aftapt wat er via de Wifi van de Camping gebeurd?
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Welkom op onze Community Ferdi52. Wat je beschrijft heeft zeker met het IP adres te maken. Wanneer je in Spanje op een normaal consumenten netwerk zit te internetten moet je gewoon Ziggo GO kunnen gebruiken!

Hoelang ben je nog op vakantie? Wanneer je hier de details van de internetprovider op de camping doorgeeft, samen met het publieke IP adres die je daar hebt, dan kunnen wij controleren welk land aan dat IP adres gekoppeld is. Wanneer dat niet helemaal klopt is dit door onze techneuten aan te passen, maar dat kan een tijdje duren. De kans is groot dat dit niet meer tijdens je vakantie is gefixt.
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Voor het opzoeken van je IP adres ga je met je device naar je browser en tik daarin www.mijnip.nl en dan zie je welk IP adres je hebt op de camping. Geef deze door zodat Anne H Ziggo hier iets mee kan doen.
Ferdi52

Level 5
  • 48Posts
  • 2Oplossingen
  • 13Likes
Hallo Anne,
Mijn op-adres hier op de camping is: 149.6.131.138

Ik heb het er met de camping eigenaar ook nog over gehad. Hij zei dat hij het netwerk deelt met een hotel hier in de buurt. Dr provider zou in Barcelona zitten.

Aanstaan dinsdag ga ik hier weg en zit dan nog een week in Frankrijk. Dus ik vraag me af of het dan nog zin heeft om hier energie on te steken Anne?

Allen bedankt voor het meedenken.
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Hoi Ferdi52,
Ik snap best dat je geen Ziggo Go kan bekijken 🙂
Het IP adres dat je opgeeft gaan naar North America (United States).

Dus Ziggo GO denkt dat je niet in de EU zit en daarom kan je er geen gebruik van maken.
Kunnen er 2 dingen zijn:
1) Camping of Hotel eigenaar zit via een VPN op internet om zijn boeltje veilig te houden
2) Hun provider heeft een IP adres laten registeren aldaar en dan denkt men dat je in US zit

Wat je zelf kan doen is een VPN gebruiken en die op Nederland laten inloggen, dan zou het weer moeten werken. Maar om al deze moeite te nemen, denk niet dat je dit moet doen. Zeker omdat je a.s. dinsdag alweer naar Frankrijk gaat en daar is het misschien wel goed geregeld.

Succes in ieder geval en Anne zal je ook nog wel een antwoord geven op dit verhaal.
vasco_nl

Level 6
  • 513Posts
  • 6Oplossingen
  • 40Likes
Be rt wrote:
Ik verwacht niet dat het op extern geheugen kan i.v.m. rechten van programma's.
Ik hoop dat dat toch kan (in de toekomst) i.v.m. het veelal beperkte interne geheugen van (Android) telefoons en tablets. Met Netflix kan het ook naar de SD kaart en die hebben zich ook te houden aan rechten van de producenten van films en series.

Op de SD kaart kun je de films van Netflix moeilijk terug vinden, staan als bestanden met cryptische nummers verborgen in de Android applicatie data map. Met de SD kaart in de computer kan ik deze bestanden niet afspelen omdat VLC Player en Media Player aangeven dat de MP4 bestanden een ongeldige indeling hebben. Het zal dus zeker wel versleuteld (DRM) zijn zodat alleen de Netflix app hier iets mee kan. Ook als ik de SD kaart in een ander toestel steek met Netflix daarop kan ik toch de gedownloade contant niet afspelen. De versleuteling (DRM) is dus ook nog eens toestel gebonden schijnbaar.
dddd

Level 1
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Als de serie of film eerder uit ons assortiment verdwijnt, dan verloopt de download ook eerder.

Hoe willen jullie deze verwijderen als je geen internet hebt (want dat is een van de redenen waarom je iets zal downloaden)? :grinning: Of wordt dit bepaald bij het starten van de download?
Darwin

Level 1
  • 227Posts
  • 1Oplossingen
  • 55Likes
Voor #Mac os en #iOS:

Ik heb de ZiggoGO app op diverse manieren uitgetest.

Thuis mijn Mac-osHigh Sierra * aan

Thuis iPad iOS 11 *aan (met externe voeding)

Onderweg iPhone 4G *aan

Dus onder mijn account, waarvan 1 mobiel 4G netwerk,
Heb ik kunnen constateren dat alle drie de apparaten naar
behoren werkten.

Goede Prestatie Ziggo en klantenpanel.
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Ah, super dat je het zo getest hebt en dat alles goed werkt. #LekkerBezig!
Arie1808

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Hallo! Een vraagje; wij proberen via de Ipad de nieuwe functie te gebruiken. Op 2 IPhone's lukt het prima, maar op onze Ipad 2 lukt het niet. De IOS versie is 9.3.5, we hebben de laatste versie van de Ziggo Go App. Ook hebben we de app al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd, maar dit mocht niet baten. Daarnaast hebben we een ander account geprobeerd, maar ook nu komt het "te downloaden" niet tevoorschijn. De vrije opslag is 43 gb en de tijdzone staat goed. Wie heeft er een tip zodat we wel de fijne, nieuwe functie kunnen gebruiken?

Groetjes,
Arlette
EnergieBoy

Level 19
  • 11405Posts
  • 577Oplossingen
  • 1871Likes
Arie1808,
Welkom op de klanten helpt klanten Community van Ziggo.

Ik denk te weten waar dit door komt:
Op hoeveel apparaten kan ik films & series downloaden?
Om te kunnen downloaden moet je eerst je apparaat registreren. Je kan maximaal 2 apparaten tegelijk registreren. Indien je een apparaat, omdat je bv een nieuwe hebt, wilt verwijderen of vervangen kan dat op zijn vroegst de volgende dag.

Je zou dan 1 iPhone moeten minderen en daar voor in de plaats de iPad moeten doen 🙂

Altijd op de hoogte

  • Tips van Ziggo
  • Software updates
  • Tech nieuws
Elke maand in je inbox

Altijd op de hoogte

  • Tips van Ziggo
  • Software updates
  • Tech nieuws

Uitgelicht topic