Verschil SmartWifi app en SmartWifi Web
Met SmartWifi Web heb je toegang tot een aantal geavanceerde instellingen. Denk aan DHCP, poort forwarding en het instellen van MAC-filtering. De Wifispots instellingen zijn niet beschikbaar via SmartWifi Web. Dit kan je alleen via de app beheren.
Lees hier meer informatie over de Ziggo SmartWifi app.
Wat is SmartWifi en kan ik daar gebruik van maken?
Iedereen met een SmartWifi modem en eventuele SmartWifi pods kan gebruik maken van de handigheden van de SmartWifi app en SmartWifi Web. Bekijk
dit topic voor meer informatie over SmartWifi.
Kan ik nog steeds mijn modem-instellingen beheren via 192.168.178.1?
192.168.178.1 is nog steeds beschikbaar wanneer je verbonden bent met je thuisnetwerk. Echter adviseren we klanten met een SmartWifi modem (voorheen 'de Connectbox') om de SmartWifi app of SmartWifi Web te gebruiken. Met deze nieuwe applicaties zijn je instellingen altijd up-to-date.
Beheer je de instellingen via 192.168.178.1, dan worden de instellingen wel opgeslagen in het modem, maar zijn deze niet zichtbaar via de SmartWifi app of SmartWifi Web.
Waarom moet ik mijn gebruikersnaam aanpassen naar een e-mailadres?
Omdat je een extra beveiligingscode bij inloggen nodig hebt, dien je je gebruikersnaam aan te passen naar je e-mailadres. Heb je dit nog niet? Dan pas je tijdens het inloggen in SmartWifi Web eerst je gebruikersnaam aan. Doorloop automatisch de stappen wanneer je in wil loggen via
smartwifiweb.ziggo.nl.
Waarom moet ik extra beveiliging bij inloggen inschakelen?
Om gebruik te maken van SmartWifi Web, moet je extra beveiliging in je Mijn Ziggo account inschakelen. Hierdoor zijn je gegevens nog veiliger en voorkom je dat anderen zomaar in kunnen loggen vanaf een andere locatie. Door gebruik te maken van email en wachtwoord én extra sms-code, weten we zeker dat jij het bent. Heb je dit nog niet? Dan word je eerst automatisch begeleid naar de pagina om de extra beveiliging bij inloggen in te schakelen.
Hoe werkt extra beveiliging bij inloggen?
Extra beveiliging zorgt ervoor dat je jouw gegevens nét iets beter beschermt. Zodra deze functie is ingeschakeld, gebruik je voortaan een sms-code ter verificatie om in te loggen. Heb je dit nog niet ingesteld? Ga dan naar
smartwifiweb.ziggo.nl en volg de stappen bij inloggen. Je kan de extra beveiliging bij inloggen ook altijd nog instellen en beheren via je Ziggo account. Ga daarvoor naar
account.ziggo.nl.
Moet ik elke keer de extra beveiligingscode gebruiken?
Wanneer je aangeeft dat het een vertrouwd apparaat betreft, zal je inlogsessie tot 90 dagen beschikbaar zijn. Na 90 dagen wordt er opnieuw gevraagd om met een extra sms-code in te loggen. Na het inschakelen van extra beveiliging kun je via
smartwifiweb.ziggo.nl inloggen in SmartWifi Web.