1
Vraag
2
Reacties
3
Oplossing
Hulp gevraagd

Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

mediabox xl en dvd recorder

Ik zit met het volgende probleem. Ik heb een mediabox xl met hdmi aansluiting en een dvd recorder. Normaal kan ik op beide apparaten opnemen. Maar nu gaat het analoge signaal verdwijnen. Is er een manier om toch te kunnen blijven opnemen op de dvd recorder. Ik neem daar altijd tvprogramma's op voor mijn ernstig zieke moeder op die in een verpleeghuis blijft en zet die dan op een dvd. 

Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft  daar zou je mijn moeder heel blij mee maken.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
anoniemforum

Level 19
T.E.A.M.
  • 10468Posts
  • 598Oplossingen
  • 3006Likes
Hulp gevraagd wrote:

Bedankt voor je reactie.

Maar hoe werkt dat dan. Ik ben hier echt een leek in.

Kan een humax samen met de mediabox xl. En zo ja welke humax dan of maakt dat niet uit.

Bekijk Humax iRHD-5300C - HD-ontvanger inclusief Humax Wi-Fi dongle op: https://www.bol.com/nl/p/humax-irhd-5300c-hd-ontvanger-inclusief-humax-wi-fi-dongle/9000000012174967...

coax die in de dvd recorder zit moet in de humax de humax sluit je via scart aan op de dvd recorder  daarna zet je de dvd decoder op het juiste av kanaal en de humax op de zender die je wilt opnemen

Bekijk in context

29 Reacties 29
Meldingen
Aan Uit
anoniemforum

Level 19
T.E.A.M.
  • 10468Posts
  • 598Oplossingen
  • 3006Likes

dan zou je via marktplaats een humax moeten kopen

de mediabox xl heeft geen scart en kun je dus niet aan de dvd recorder aansluiten

Hulp gevraagd
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Bedankt voor je reactie.

Kan een humax samen met de mediabox xl. En zo ja welke humax dan of maakt dat niet uit.

anoniemforum

Level 19
T.E.A.M.
  • 10468Posts
  • 598Oplossingen
  • 3006Likes
Hulp gevraagd wrote:

Bedankt voor je reactie.

Bekijk Humax iRHD-5300C - HD-ontvanger inclusief Humax Wi-Fi dongle op: https://www.bol.com/nl/p/humax-irhd-5300c-hd-ontvanger-inclusief-humax-wi-fi-dongle/9000000012174967...

coax die in de dvd recorder zit moet in de humax de humax sluit je via scart aan op de dvd recorder  daarna zet je de dvd decoder op het juiste av kanaal en de humax op de zender die je wilt opnemen

Steefb

Level 20
  • 16918Posts
  • 3093Oplossingen
  • 8048Likes
Hulp gevraagd
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Bedankt voor de reacties. Echt heel fijn.

Dus als ik het goed begrijp dan kan ik de mediabox xl gewoon voor me eigen gebruiken zoals ik dat nu ook gewend ben en daarnaast zou ik dan een humax op mijn dvd recorder kunnen aansluiten zodat ik ook voor mijn moeder weer kan opnemen.

Hulp gevraagd
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Ik hoop dat iemand hier het antwoord op heeft.

anoniemforum

Level 19
T.E.A.M.
  • 10468Posts
  • 598Oplossingen
  • 3006Likes
Hulp gevraagd wrote:

Dus als ik het goed begrijp dan kan ik de mediabox xl gewoon voor me eigen gebruiken zoals ik dat nu ook gewend ben en daarnaast zou ik dan een humax op mijn dvd recorder kunnen aansluiten zodat ik ook voor mijn moeder weer kan opnemen.

dat klopt

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8214Posts
  • 313Oplossingen
  • 3251Likes
anoniemforum wrote:
Hulp gevraagd wrote:

dat klopt

ehehehe…….het zal moeten zijn dat ,  de DVD recorder op de Humax aangesloten moet worden  zoals Willem A omschrijft.

En als de media box xl en de humax gelijktijdig gebruikt gaan worden ze allebei aangesloten dienen te worden op de coax kabel en zal er een splitter moeten worden gebruikt, en de humax zal een werkende smartcard moeten hebben .

anoniemforum

Level 19
T.E.A.M.
  • 10468Posts
  • 598Oplossingen
  • 3006Likes
Ronihd wrote:
anoniemforum wrote:
Hulp gevraagd wrote:

dat klopt

ehehehe…….het zal moeten zijn dat ,  de DVD recorder op de Humax aangesloten moet worden  zoals Willem A omschrijft.

En als de media box xl en de humax gelijktijdig gebruikt gaan worden ze allebei aangesloten dienen te worden op de coax kabel en zal er een splitter moeten worden gebruikt, en de humax zal een werkende smartcard moeten hebben .

zonder smardcard zou wel de free to air  dat zijn dus de zender die @Hulp gevraagd  ook al via analoog had

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8214Posts
  • 313Oplossingen
  • 3251Likes
anoniemforum wrote:
Ronihd wrote:
anoniemforum wrote:
Hulp gevraagd wrote:

dat klopt

eheheh

zonder smardcard zou wel de free to air  dat zijn dus de zender die @Hulp gevraagd  ook al via analoog had

Mee eens maar dan heeft hij niet alles wat in zijn abonnement zit ( als dat uitgebreider is dan het free to air aanbood ) 

Heeft hij er geen kan hij er een huren voor 2 euri per maand 

Hulp gevraagd
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Bedankt dat jullie me willen helpen.

Ik ben hier zoals ik als zei echt een leek in. Het is voor mij een beetje abracadabra wat ik lees.

Ik zal een overzicht geven hoe de situatie nu is:

Ik heb een smart tv ( ik weet niet of dat verschil maakt) een mediabox xl met hdmi aansluiting. En ik heb een dvd recorder en zelfs nog een videorecorder. De dvd recorder en de videorecorder zijn aan elkaar gekoppeld. Want ik kan wat ik op de videorecorder opneem overzetten naar de dvd recorder. Dit doe ik als er 2 tv programma's op hetzelfde tijdstip worden uitgezonden die mijn moeder graag ziet. Zover ik het kan zien zit de mediabox via hdmi in de tv en de dvd recorder ook via hdmi in de tv en de videorecorder via scart in de tv. En natuurlijk allerlei andere kabels ( dit is ooit door ziggo zo aangesloten)

Ik hoop dus dat er een mogelijkheid is om voor mijn moeder te kunnen blijven opnemen. Het gaat dan gewoon om de analoge zenders die ik nu nog heb (Npo1 t/m 3. rl4, rtl5, rtl7,  rtl8, sbs6, net5, veronica enz)

anoniemforum

Level 19
T.E.A.M.
  • 10468Posts
  • 598Oplossingen
  • 3006Likes
Hulp gevraagd wrote:

Bedankt dat jullie me willen helpen.

Ik ben hier zoals ik als zei echt een leek in. Het is voor mij een beetje abracadabra wat ik lees.

Ik zal een overzicht geven hoe de situatie nu is:

Ik heb een smart tv ( ik weet niet of dat verschil maakt) een mediabox xl met hdmi aansluiting. En ik heb een dvd recorder en zelfs nog een videorecorder. De dvd recorder en de videorecorder zijn aan elkaar gekoppeld. Want ik kan wat ik op de videorecorder opneem overzetten naar de dvd recorder. Dit doe ik als er 2 tv programma's op hetzelfde tijdstip worden uitgezonden die mijn moeder graag ziet. Zover ik het kan zien zit de mediabox via hdmi in de tv en de dvd recorder ook via hdmi in de tv en de videorecorder via scart in de tv. En natuurlijk allerlei andere kabels ( dit is ooit door ziggo zo aangesloten)

Ik hoop dus dat er een mogelijkheid is om voor mijn moeder te kunnen blijven opnemen. Het gaat dan gewoon om de analoge zenders die ik nu nog heb (Npo1 t/m 3. rl4, rtl5, rtl7,  rtl8, sbs6, net5, veronica enz)

dat is mogelijk met de humax free to air zender zijn Npo1 t/m 3. rl4, rtl5, rtl7,  rtl8, sbs6, net5, veronica enz zo als ik het lees heb je de extra zenders die je op de mediabox heb niet nodig

de humax sluit je via scart aan op de dvd recorder

Hulp gevraagd
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Nee de extra zenders zoals sbs9, fox, bbc first, etc is niet nodig. We zijn al blij als ik gewoon de zenders heb die ik nu nog tot as dinsdag.

Als ik op Google humax free to air intyp, ik zoekresultaten krijg van : humax irhd-5550c. Is dit degene die ik moet hebben. Dan weet ik zeker dat ik de goede heb.

Zo ja kan ik dan als ik de humax heb aangesloten op de dvdrecorder en ik ben dan iets aan het opnemen voor mijn moeder, ikzelf naar de mediabox kan gaan en kan gaan kijken naar wat ik wil.

anoniemforum

Level 19
T.E.A.M.
  • 10468Posts
  • 598Oplossingen
  • 3006Likes
Hulp gevraagd wrote:

Nee de extra zenders zoals sbs9, fox, bbc first, etc is niet nodig. We zijn al blij als ik gewoon de zenders heb die ik nu nog tot as dinsdag.

Als ik op Google humax free to air intyp, ik zoekresultaten krijg van : humax irhd-5550c. Is dit degene die ik moet hebben. Dan weet ik zeker dat ik de goede heb.

Zo ja kan ik dan als ik de humax heb aangesloten op de dvdrecorder en ik ben dan iets aan het opnemen voor mijn moeder, ikzelf naar de mediabox kan gaan en kan gaan kijken naar wat ik wil.

de humax irhd-5550c is goed kan alleen niet vinden of de scart kabel erbij zit moet een miniscart naar scart zijn

deze heeft een scart aansluiting kun je dus via scart op de dvd recorder aansluiten

wel moet je rechtstreeks naar de dvd recorder opnemen

Hulp gevraagd
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

https://myhumax.info/5550c/ volgens deze handleiding zou er een scart bij moeten zitten.

anoniemforum

Level 19
T.E.A.M.
  • 10468Posts
  • 598Oplossingen
  • 3006Likes
Hulp gevraagd wrote:

https://myhumax.info/5550c/ volgens deze handleiding zou er een scart bij moeten zitten.

hou er wel rekening mee dat je het via scart op de dvd recorder moet opnemen op het moment dat het op tv bezig is 

Hulp gevraagd
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Hoe bedoel het precies

anoniemforum

Level 19
T.E.A.M.
  • 10468Posts
  • 598Oplossingen
  • 3006Likes
Hulp gevraagd wrote:

Hoe bedoel het precies

met de humax zelf kun je niet opnemen

je sluit de humax met een scart kabel aan op de dvd recorder zet de dvd recorder op het av2 kanaal  en de humax op de zender die je wilt opnemen  via de dvd kun je dan instellen welke tijd je wilt opnemen 

Hulp gevraagd
Topicstarter
Level 1
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Dus geprogrammeerd opnemen. Dus je kan niet zodra het programma begint de opname toets van de dvd recorder indrukken.

Nu neem ik op via de harde schijf van de dvd recorder en bewerk daarna het programma, zoals een naam geven en de pauze eruit knippen en dan zet ik het  op een dvd.