IK KRIJG BIJ ZIGGO REPLAY MAAR 6 ZENDERS: NPO 1, 2, 3 EN BELGIË EEN, CANVAS EN KETNET. EERST KREEG IK ER MEER.
Opgelost! Ga naar oplossing.
Hi @hvdlee02,
Goed dat je hier je vraag stelt over de (on)mogelijkheden van Replay TV! Ik zie dat je inmiddels al heel veel advies en reacties hebt gekregen, laat ik het even op een rij zetten:
Inderdaad. Nu werkt het wel met de voeding vanaf het 230 V netwerk en niet vanaf de TV. Dankjewel voor het meedenken, de service en de oplossing.
Groeten
Henk van der Lee.
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Wellicht even je vraag toelichten
Replay TV op de mediabox xl/next/next mini of in de ziggo go ap op android/ios/android tv
Het gaat over tv gemist onder de rode knop op de afstandsbediening.
Op welke mediabox want er zijn er zoveel.
Tv gemist is iets anders dan replay. Met een module heb je geen replay. Dan moet je de ziggogo(tv)-app gebruiken.
@hvdlee02 schreef:
IK KRIJG BIJ ZIGGO REPLAY MAAR 6 ZENDERS: NPO 1, 2, 3 EN BELGIË EEN, CANVAS EN KETNET. EERST KREEG IK ER MEER.
Omdat de commerciëlen geen afspeel mogelijkheden meer geven voor Uitzending gemist, zij willen dat je de eigen apps van hunzelf gebruikt en het liefst tegen betaling.
b.v. KIJK, RTL XL, NL ZIET enz.
@hvdlee02 heel goed dat je hiervoor een topic startte en welkom op de Ziggo Community.
Is de informatie helemaal helder geworden met deze reacties?
Nee niet echt. Ik heb een smart tv en als ik daar iets wil terugkijken dan krijg ik de zes hiervoor genoemde zenders.
Om dit te omzeilen installeerde ik de ziggo-go app op de smart tv.
Dan krijg ik de melding dat het afspelen niet is toegestaan vanaf dit ip adres. Wordt ik nu gedwongen om internet van Ziggo te nemen? Volgens mij heet dat koppelverkoop/ gijzeling. Dat is volgens mij niet toegestaan. Het is een belemmering van mijn recht op vrije nieuwsgaring.
Dat is geen koppelverkoop maar iets met rechten van de uitzendende partijen. Ziggo go werkt alleen op een vast ziggo ip adres. Als je geen ziggo internet hebt gebruik je dus vast een login van een wel betalende ziggo klant. En of dat nu helemaal is zoals ziggo dat bedoeld heeft.
Er is een verschil tussen vrije nieuwsgaring en illegaal TV proberen te kijken, en dat tweede lees ik in het bericht, want om TV te kunnen kijken, buiten de NPO om heb je een abonnement nodig, en ook de gebruikte software heb je een recht aan te schaffen, kan gratis via de NPO app of via de sateliet met de goede aparatuur waarbij je nog wel wat meer vrije zenders kan ontvangen, via de Ziggo go app zal je toch echt een Ziggo abonnement moeten hebben, die best te omzeilen is op een manier die ik je niet ga vertellen.
De reden is nogal vaag maar voor de ziggogo-tv-app heb je een ziggo internet aansluiting nodig. Voor de ziggogo-app hoeft dat niet.
Illegaal is er niets, mensen met alleen een tv-abo bij ziggo kunnen ook gebruik maken van de ziggogo-app en www.ziggogo.tv.
Ho ho. Ik ben een betalende Ziggo klant. Ik kan me niet meer heugen hoe lang maar ik betaal al jaren voor mijn Ziggo tv abonnement.
Ja, maar dan wil ik de ziggo app chromcasten naar de smart tv, dus buiten de wifi van de tv om en dan werkt het nog niet. Terwijl het wel op de tablet of telefoon te zien is.
Ze moeten wel beide op hetzelfde wifi- netwerk zitten.
Is er iemand die me nu wel een normale oplossing of normaal antwoord kan geven zonder verwijten van illegale acties. Want die doe ik niet.
Ik hoop dat ZIGGO meeleest en mij goed kan informeren.
Qua rechten is het vereist als je Ziggo Go op Android TV gebruikt dat je gebruik moet maken van je Ziggo internetverbinding. Aangezien je aangeeft Ziggo klant te zijn dan even je TV aansluiten of je Ziggo internet en je probleem is opgelost.
Ik heb geen Ziggo internet. De tv en de chromecast zitten allebei op het internet dat ik thuis gebruik. Lijkt me logisch.
Een Ziggo moderator komt binnenkort langs dit topic en zal dan reageren
@hvdlee02 "Om dit te omzeilen installeerde ik de ziggo-go app op de smart tv."
"Ik heb geen Ziggo internet."
Tweede tv en Ziggo GO: zo kijk je tv
Het gebruik van de boxjes aan je tv-toestel en apps op smart-tv’s vallen niet onder de 'Content Portabiliteit wetgeving' van onlinediensten en is daarom geen open internetdienst. Wij moeten ons daarom houden aan de gemaakte afspraken met de contentpartijen. De Apple TV, Android TV, Amazon Fire TV app van Ziggo is een ‘in huis oplossing’ voor een tweede en derde tv in huis. Het is een vervanger van een extra tv-ontvanger en we bieden, zoals afgesproken met contentpartijen, alleen aan via ons eigen netwerk. Om deze Ziggo GO app te kunnen gebruiken heb je dus ook een internetverbinding van Ziggo nodig.
Hi @hvdlee02,
Goed dat je hier je vraag stelt over de (on)mogelijkheden van Replay TV! Ik zie dat je inmiddels al heel veel advies en reacties hebt gekregen, laat ik het even op een rij zetten:
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.