1
Vraag
2
Reacties
Borlando

Level 2
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Ziggo Tennis: Weinig live toernooien

Ik heb een abonnement op het Ziggo Sport pakket genomen vanwege de zender Ziggo Tennis. Roland Garros is begonnen, en Botic van de Zandschulp en Tallon Griekspoor spelen hun eerste ronde partijen. Op Ziggo tennis wordt een of andere padel (een racketsport) wedstrijd uitgezonden. Op Eurosport 2 kan ik wel nog naar een damespartij kijken (als ik die zou willen zien) en wellicht komen er nog wat partijen langs van de hoofdbaan, ik hoop nog wel wat leuks te kunnen zien... Maar ik begrijp niet waarom op een tenniszender tijdens een van de 4 Grand Slam toernooien padel wordt uitgezonden, en geen tennis van het actuele toernooi. Al eerder kreeg ik op deze zender andere sporten voorgeschoteld op het moment dat ik een tennistoenooi wilde volgen. Zend tijdens ATP tennis toenooien svp tennis uit op uw Ziggo Tennis zender en zet voetbal, padel badminton pingpong enzovoort svp op andere zenders als er een ATP toenooi gaande is, en gebruik Ziggo Tennis voor tenniswedsrijden van het actuele toernooi!

 

Bij voorbaat dank

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Hi @Borlando!

Ik snap dat je graag wilt weten wat we nu precies uitzenden. Je kan sowieso op deze pagina informatie vinden: Kijk de grootste tennistoernooien op TV | Ziggo Entertainment

Ook zenden wij Wimbledon uit. Grand Slam is voorlopig te zien op Eurosport. We hebben veel rechten maar nog niet van Australian Open, US Open en Roland Garros.

Bekijk in context

9 Reacties 9
Hatolex

Level 16
  • 1376Posts
  • 47Oplossingen
  • 888Likes

@Borlando , het uitzenden van tennis door ziggo heeft alles te maken met rechten.

Borlando
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Beste Hatolex,

 

Dat begrijp ik wel. Vermoedelijk zelfs exclusieve rechten? Het zou fijn zijn als een tenniszender wel de rechten op het uitzenden van een aantal (voor Nederlandse kijkers) belangrijke wedstrijden van een Grand Slam toernooi zou kunnen verwerven... Er staan toch ook camera's op baan 11?

Hatolex

Level 16
  • 1376Posts
  • 47Oplossingen
  • 888Likes

@Borlando , maar wie gaat dat betalen. Uiteindelijk betaald de kijker dit natuurlijk via zijn maandelijkse betaling aan zijn provider. En als je de reacties leest bij een prijsverhoging dan zie ik dit nog niet zo snel gebeuren vrees ik. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Hatolex  schreef:

@Borlando , maar wie gaat dat betalen. Uiteindelijk betaald de kijker dit natuurlijk via zijn maandelijkse betaling aan zijn provider. En als je de reacties leest bij een prijsverhoging dan zie ik dit nog niet zo snel gebeuren vrees ik. 


En als een andere partij meer biedt heeft Ziggo Sport het nakijken. 

We moeten wel onderscheidt maken tussen Ziggo de provider en Ziggo Sport, wat een ander onderdeel is van VodafoneZiggo. 

 

@Borlando 

 

Wat ik zo lees heeft Ziggo Sport maar van een paar toernooien de rechten echt heel duidelijk is het niet, tussen alle marketing mooi makerij.

https://www.ziggo.nl/entertainment/sport/tennis

 

Blijkbaar heeft alleen de Discovery groep met Eurosport de uitzendrechten.  Wellicht biedt Discoveryplus nog uitkomst.

https://sport.infonu.nl/tennis/186765-tennis-roland-garros-live-op-tv-en-livestream.html

 

bhazel

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik ben het met je eens. En ik snap op zich ook nog de rechtenkwestie. 
maar Eurosport 2 - waar ook Roland Garros wordt uitgezonden - zit dan weer niet in het basispakket maar in Movies & Series XL… dat is gewoon een hele flauwe commerciële keuze om nog meer abonnementsgeld uit onze zak te kloppen….

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

Hoi @Borlando! Welkom op de Ziggo Community.

Ik snap heel goed dat dit voor frustraties kan zorgen. Je wilt natuurlijk gewoon Tennis volgen. Hier vind je het actuele aanbod en wat er op welke zender wordt uitgezonden. Helaas is het antwoord al gegeven en heeft Ziggo Sport niet overal de rechten voor. Hierdoor kunnen we niet alles uitzenden. 

Borlando
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Beste Maud,

 

Dank je voor jouw reactie. Wel ben ik nog benieuwd of Wimbledon, New York en Australian Open (de andere drie Grand Slam toernooien) ook buiten het budget van Ziggo vallen. In dat geval kan ik Grand Slam toernooien dus uitsluitend via Eurosport 1 en 2 (dat weer in een extra zenderpakket zit zoals bhazel ook al terecht opmerkte) of in het geval van Wimbledon ook nog via BBC volgen. In de (extra) kosten van het uitzenden van specifieke partijen (met name die waar Nederlanders in spelen) heb ik al met al geen inzage...

Jullie misschien ook niet...

Carlien
Community Moderator
Community Moderator
  • 2455Posts
  • 261Oplossingen
  • 1165Likes

Hi @Borlando!

Ik snap dat je graag wilt weten wat we nu precies uitzenden. Je kan sowieso op deze pagina informatie vinden: Kijk de grootste tennistoernooien op TV | Ziggo Entertainment

Ook zenden wij Wimbledon uit. Grand Slam is voorlopig te zien op Eurosport. We hebben veel rechten maar nog niet van Australian Open, US Open en Roland Garros.

Borlando
Topicstarter
Level 2
  • 11Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Beste Carlien,

 

Dank je wel voor de  informatie. Fijn dat Wimbledon wel ook door Ziggo Tennis wordt uitgezonden!

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic