Mikmak1991

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ziggo Mediabox Next werkt niet

Beste,

 

Mijn Ziggo media box functioneert niet goed. Ik krijg deze alleen maar ingeschakeld via de aan en uit knop aan de achterkant van de box. Nadat ik heb hem heb uitgezet dan krijg ik hem niet meer aan  met de afstandsbediening.  Weet iemand wellicht hoe dit komt?

Met vriendelijke groeten,

Mikmak


Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Hi @Mikmak1991, bedankt voor het toevoegen van je gegevens! Ik heb de notitie van de monteur even doorgenomen en ik zie dat het advies is gegeven om het met een andere tv te proberen. De monteur geeft aan dat het mogelijk aan je tv zelf ligt. Is het gelukt om de mediabox Next op een andere tv aan te sluiten? 

 

 

Voor wat betreft je internetproblemen, kunnen we zeker opnieuw een monteur inplannen. Deze heb ik ingepland op dinsdag 05-10 tussen 17:00-22:00. Komt dit niet uit? Verplaats de afspraak dan via mijn Ziggo.

Bekijk in context

6 Reacties 6
KBX458

Oud Community-lid
  • 8462Posts
  • 377Oplossingen
  • 2929Likes

Misschien vind je in dit topic de oplossing. Het proberen waard lijkt me.

Louis
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 796Posts
  • 91Oplossingen
  • 137Likes

Hoi @Mikmak1991,
Welkom op de Community van Ziggo! Wat onhandig dat je de Next niet meer kunt inschakelen met de afstandsbediening. Gelukkig zie ik dat @KBX458 je doorverwijst naar een ander topic. Heb je al eens geprobeerd om de afstandsbediening opnieuw te koppelen? Wat je ook nog kan proberen is de Next eens te resetten.

  1. Sluit de Mediabox Next bekabeld aan op het Ziggo modem.
  2. Zet de Mediabox Next uit met de schakelaar achterop.
  3. Zet de box weer aan en houd de knop [ - ] en de stand-by knop op de voorkant tegelijk circa 10 seconden ingedrukt.
  4. Hierna doorloopt de mediabox opnieuw de eerste installatie, volg de instructies op het scherm.

Laat je weten of het gelukt is? 

Mikmak1991
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Bovenstaande geprobeerd. Nu doet de modem het helemaal niet meer. Ik kan hem nog wel aan en uit doen, maar kom niet in het zenderpakket van Ziggo.

Het is mijn inziens ook niet een probleem van de afstandsbediening, hiermee kan ik de modem gewoon een en uit doen. Alleen via de knop aan de achterkant van de modem kom ik uiteindelijk in het zenderpakket van Ziggo. Met de aan- en uitknop van de afstandsbediening niet. 

Monica
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 772Posts
  • 154Oplossingen
  • 262Likes

Goed bezig @Mikmak1991. Even voor de zekerheid, het is de mediabox Next welke nu niet reageert toch? Het modem, voor het internet, doet zijn werk goed? Dit om verwarring te voorkomen. En zou je jouw adresgegevens nog toe willen voegen aan je profiel? Dan kunnen we meekijken. Dit kan via https://community.ziggo.nl/t5/user/myprofilepage/tab/personal-profile:personal-info

Mikmak1991
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hi Monica. Deze heb ik zojuist toegevoegd. 
Klopt, de mediabox next doet het nu helemaal niet meer. Internet werkt naar behoren, maar zeker niet prima. Valt nog vaak uit. Wellicht gewoon monteur langs laten komen?

Lotte
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2761Posts
  • 400Oplossingen
  • 976Likes

Hi @Mikmak1991, bedankt voor het toevoegen van je gegevens! Ik heb de notitie van de monteur even doorgenomen en ik zie dat het advies is gegeven om het met een andere tv te proberen. De monteur geeft aan dat het mogelijk aan je tv zelf ligt. Is het gelukt om de mediabox Next op een andere tv aan te sluiten? 

 

 

Voor wat betreft je internetproblemen, kunnen we zeker opnieuw een monteur inplannen. Deze heb ik ingepland op dinsdag 05-10 tussen 17:00-22:00. Komt dit niet uit? Verplaats de afspraak dan via mijn Ziggo.

Uitgelicht topic