1
Vraag
2
Reacties
Christopher72

Level 4
  • 42Posts
  • 2Oplossingen
  • 15Likes

Ziggo Free To Air zenders (ongecodeerd)

Is Ziggo verplicht om de ongecodeerde 'Free To Air' zenders door te geven via DVB-C (digitale kabel)?
Ook wanneer je geen abonnement hebt (en ook niet wilt)?

 

Of kan het ook zijn dat de kabel helemaal is afgesloten (in de 'wijkkast of waar dan ook), als iemand die jaren niet heeft gebruikt?

 

Ik was bij een adres waar dat laatste het geval leek te zijn. Deze oudere meneer wil graag NPO 1, 2 en 3 kunnen ontvangen.  Ik zeg "Leek te zijn", omdat het gaat om een Medion TV.  Ik heb zojuist gevonden dat het ook nog zo kan zijn dat ik 'Zweden' moet kiezen bij de eerste installatie:
(zie: https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Medion-TV-instellen-voor-digitale-kabel-DVB-C/td-p/38538 )

Helaas heb ik dit nog niet kunnen proberen bij deze meneer thuis.  Maar voordat ik er opnieuw (voor niets) naartoe rijd,  graag antwoord op bovenstaande vraag. 😉

 

Ik kon overigens Frequentie (47400) en Netwerk-ID (4444) invullen (benodigd voor zijn postcode), maar NIET de modulatie en/of symboolsnelheid.  TV is een Medion X15560 (MD 31402)

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ziggo hoeft niets door te geven als er geen abonnement is.

Ziggo haalt in de straatkasten tegenwoordig weer de kabels los van de woonhuizen waar geen abonnement is.

Bekijk in context

4 Reacties 4
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ziggo hoeft niets door te geven als er geen abonnement is.

Ziggo haalt in de straatkasten tegenwoordig weer de kabels los van de woonhuizen waar geen abonnement is.

Christopher72
Topicstarter
Level 4
  • 42Posts
  • 2Oplossingen
  • 15Likes

Bedankt Bert. Vreemd, ik was nog in de veronderstelling dat NPO 1, 2 en 3 sowieso doorgegeven moeten worden. Nu moet ik dus een andere oplossing zoeken voor deze meneer.

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

NPO 1, 2 en 3 waren vroeger (opa spreekt) fta via een antenne te ontvangen. Toen de analoge tv werd uitgeschakeld is digitenne als alternatief aangeboden. Ziggo is daar geen partij in, en heeft die verplichting ook niet.

 

Digitenne - Wikipedia

 

Uitschakeling analoge ethertelevisie
Op 11 december 2006 werd het analoge televisiesignaal via de ether uit de lucht gehaald. Vanaf dat moment zijn NPO 1, 2 en 3 en de regionale omroepen in heel Nederland alleen in digitale vorm free-to-air via de ether te ontvangen.

Christopher72
Topicstarter
Level 4
  • 42Posts
  • 2Oplossingen
  • 15Likes

Bedankt Streefb.  Ik zal het dan maar in de digitenne-hoek gaan zoeken. 🙂   Erg jammer dat dit niet door alle kabelaars als basisvoorziening wordt gezien.  En inderdaad, mijn vooronderstelling stamt ook nog van het analoge tijdperk.  We worden te oud. 😉

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic