Vraag
Reacties
Oplossing
Aankondigingen
Betty Bono
Level 4

Willen jullie de Arte Boutique app toevoegen aan de apps op de Mediabox Next (mini)?

Ik wil op mijn Sony Brava televisie de arte Boutique films kunnen kijken. Deze app (arte Boutique) zit niet tussen de Ziggo apps. Op mijn iPad kan ik dat wel lijken (zit gewoon in App Store) maar heeft geen ChromeCast functie. Kan die erbij worden gezet door Ziggo?

Arte tv kan ik wel kijken (rode app). Arte Boutique (zwarte app).

0 Kudos
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Marije
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Hey @Betty Bono

Je mist een app waar je heel veel gebruik van maakt. Ik snap dan ook helemaal dat je nieuwsgierig bent of je deze binnenkort kunt verwachten. 

Als Ziggo zijnde zijn we altijd bezig met het vernieuwen van ons aanbod en de mogelijkheden op onze mediaboxen. Er wordt dan ook heel erg gekeken naar waar het meeste animo voor is, zodat er gekeken kan worden naar de mogelijkheden om een app toe te voegen. Op dit moment is er over Arte Boutique nog niets bekend. Indien daar verandering in komt, wordt dat via de gebruikelijke kanalen bekend gemaakt. 

Bekijk in context

11 Reacties 11
Meldingen
Aan Uit
Ronihd
Level 18
T.E.A.M.

@Betty Bono  schreef:

Ik wil op mijn Sony Brava televisie de arte Boutique films kunnen kijken. Deze app (arte Boutique) zit niet tussen de Ziggo apps. Op mijn iPad kan ik dat wel lijken (zit gewoon in App Store) maar heeft geen ChromeCast functie. Kan die erbij worden gezet door Ziggo?

Arte tv kan ik wel kijken (rode app). Arte Boutique (zwarte app).

Je bedoeld dat de genoemde app niet op de mediabox NEXT en Mini zit ?

Je Sony Bravia TV heeft die een android ( google tv ) besturingssysteem ? en zo ja kan je de app als hij op de playstore beschikbaar is downloaden op de TV zelf ? 

0 Kudos
Betty Bono
Level 4
Topicstarter

Nee daarom vraag ik het. Wel in Apple App Store maar niet in Android.

0 Kudos
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

ik denk dat de kans klein is dat de arte Boutique films app wordt toegevoegd,

wel kan een moderator de feedback doorzetten

0 Kudos
Marije
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator

Hey @Betty Bono

Je mist een app waar je heel veel gebruik van maakt. Ik snap dan ook helemaal dat je nieuwsgierig bent of je deze binnenkort kunt verwachten. 

Als Ziggo zijnde zijn we altijd bezig met het vernieuwen van ons aanbod en de mogelijkheden op onze mediaboxen. Er wordt dan ook heel erg gekeken naar waar het meeste animo voor is, zodat er gekeken kan worden naar de mogelijkheden om een app toe te voegen. Op dit moment is er over Arte Boutique nog niets bekend. Indien daar verandering in komt, wordt dat via de gebruikelijke kanalen bekend gemaakt. 

Popeye-spinazie
Level 5

De mediabox next mini moet gewoon een google play store hebben met duizende apps beschikbaar net zoals de tv box van kpn en odido dat wel hebben en zelfs chromecast  erop zit. Ziggo tv box ondersteund helemaal niks en is gewoon een communistisch eco system waar ziggo voor mij kiest welke apps beschikbaar zijn. Ook noemt ziggo het een app store terwijl er helemaal niets te kiezen valt of t downloaden valt. Hoe kan ziggo dat nou een app store noemen?

0 Kudos
anoniemforum
Level 19
T.E.A.M.

de google play store is niet mogelijk omdat de next (mini) niet op Android draait maar op een eigen os gebaseerd op linux

0 Kudos
Popeye-spinazie
Level 5

Android is ook gebaseerd op linux. Het ziggo kastje draait wel degelijk op android maar dan met een schil van ziggo eroverheen. Ziggo heeft geen eigen besturingssysteem ontwikkeld dat is namelijk duurder. De reden waarom ziggo niet gewoon net als kpn tv voor een android tv box kiest is mij een raadsel want het was goedkoper geweest voor ziggo om android tv op media next te laten draaien. Ziggo is de enigste tv provider in nederland die geen android en google aanbied op hun tv box en waarbij klanten geen vrijheid krijgen om zelf te bepalen welke apps ze willen kiezen en installeren. Er is vraag naar vanuit klanten maar ziggo verhoogd liever de prijzen en komt met (gratis) k*t zenders van de maand aan waar niemand iets aan heeft. Hopelijk luistert ziggo een keer naar de wensen van hun klanten en gaan dat vervullen, want ziggo staat daar momenteel niet echt om bekend dat ze zich aanpassen aan de wensen van de klanten.

0 Kudos
Garihd
Level 17

Het was om meerdere redenen juist niet goedkoper geweest voor Ziggo eigenaar Liberty Global de opdrachtgever voor de ontwikkeling van de Horizon boxen en achterliggende platform. 

Waarom denk je dat er nog geen Samsung of LG TV's zijn gebaseerd op Android tv dat is puur gebaseerd op de kosten.

Zoals ik in dat andere topic al schreef van de vele providers die Nederland heeft zijn er pas 3 met een android box.

De klanten die een mediabox willen met een 'open' store hebben zelf al jaren een Apple TV of een Androidbox of zelfs een FireTV box.

Pasi
Level 19

@Marije  schreef:

....

Wat een prachtige PR antwoord. Veel bla bla, maar weinig inhoud en verder erg vaag m.b.t. de gevraagde app.

@Betty Bono: natuurlijk mag u vragen wat u wil, maar de kans dat Ziggo echt luistert is minimaal. Zolang er niet héél veel klanten zijn, die de Arte Boutique app ook willen gebruiken, zolang maakt u geen kans.

0 Kudos
Gio2903
Level 17

als je zou lezen had je gezien dat de arte boutique app er niet is op android/google tv. dus al was de box van ziggo uitgerust met android tv als OS, dan nog had TS hier niks aan 😉

Betty Bono
Level 4
Topicstarter

Zoals veel klanten al zeggen: Ziggo is veel te duur.

Maar voor de ontbrekende app zaken: ik kan de Arte Boutique app Streamen via AirPlay.

0 Kudos