1
Vraag
2
Reageer en help mee
elianmars

Level 5
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Waarom start mijn Next Mini niet op? Ethernetkabel wordt niet herkend.

Sinds vanmorgen heeft onze Next mini er geen zin meer in.

Eventjes komt Welkom in beeld, daarna niks meer. Beeld wordt wisselend zwart en blauw.

Soft reset werkt niet. Harde reset lukt niet. Ik krijg dan de mededeling dat er een ethernetkabel moet worden aangesloten. Maar die zit er in. 

Vanaf dat we de Next mini hebben, wordt de ethernetkabel niet herkend, trouwens. Verschillende, 100% werkende, kabels geprobeerd. 

Daarom vanaf het begin alles via wifi gedaan.

Nu lees ik hier op het forum dat er problemen zijn met de adapter.

Zou een nieuwe/andere adapter de oplossing kunnen zijn?

34 Reacties 34
Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6375Posts
  • 235Oplossingen
  • 4960Likes

Goedemiddag @elianmars 

Hartelijk welkom op dit klant-helpt-klant forum waar ikzelf trouwens ook klant ben. Vervelend dat uw Mediabox Mini dienst weigert.
Is uw Mini
rechtstreeks op het modem aangesloten en gebruikt de de meegeleverde netwerkkabel. Op welke poort heeft u de netwerkkabel aangesloten op het modem? De USB-aansluiting goed aandrukken wil ook nog wel eens werken.

Als niks werkt, dan zou een nieuwe adapter een oplossing kunnen zijn.

elianmars
Topicstarter
Level 5
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Ik heb de bijgeleverde, platte, netwerkkabel gebruikt.

Rechtstreeks op het modem. Zowel op poort 1 als 3 werkt niet (modem staat in bridge mode).

USB kabel meerdere keren er in en uit gedaan. Niks helpt 😢

Steefb

Level 20
  • 15960Posts
  • 3000Oplossingen
  • 7336Likes

Als de modem in bridge staat dient de mini op de eigen router te worden aangesloten.

Bij testen eerst modem spanningsloos maken en na opstart evt. alleen de mini aansluiten op poort 1.

elianmars
Topicstarter
Level 5
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Ook dat heb ik al geprobeerd en helpt helaas ook niet.

Met de kabel op poort 1 kon ik in het menu bij instellingen ook niet kiezen voor de optie kabel. Ik zie het wel staan, maar als ik er op klik, gebeurt er niks. Daarom maar gekozen voor wifi verbinding.

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31613Posts
  • 2223Oplossingen
  • 15870Likes

Als je de optie voor bekabeld verbinden niet kunt selecteren (deze wordt donkerder getoond dan de optie om via Wi-Fi te verbinden) terwijl de Next Mini via de voedingsadapter is aangesloten, dan is die laatste defect. Een moderator (Ziggo-medewerker) komt binnenkort langs in dit topic en kan een vervangende adapter toesturen.

elianmars
Topicstarter
Level 5
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Oké. Dan hoop ik dat dat de oplossing is 🙏

PeterJanssen

Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Ik ben tot de slotsom gekomen dat de nextmini gewoon een heel slecht product is, mijn eerste twee next-mini's werkte niet, ook niet bekabeld, die van mijn dochter is ook vervangen. Het heeft mij veel moeite en ergenis gekost. Bekabelen kon niet, een extra wifipod werkte ook niet dus maar via het stroomnet aangesloten, werkte ook niet, na 2 monteurs eindelijk (nog) geen problemen. Heeft mij extra euro's gekost (bekabeling via het stroomnet), en de 'gratis' wifi pod heb ik moeten huren terwijl die mij gratis beloofd was. Dan nog de beloofde glasvezel is maar tot aan de deur, dus niet tot aan het modem in huis, daar ligt gewoon nog de koperen kabel. Het ging dus allemaal niet zo gladjes als beloofd. Jammer, ik had meer verwacht. Ik denk dus dat een nieuwe nextmine de oplossing zal zijn.

Groet,

Peter

Ryan
Community Moderator
Community Moderator
  • 446Posts
  • 37Oplossingen
  • 192Likes

Goedemiddag @elianmars! Een nieuwe dag met nieuwe kansen. Hoe is het je verder af gegaan met de Mini? We horen het graag als we nog ergens op terug moeten komen. 

elianmars
Topicstarter
Level 5
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Hoi Ryan,

Ik heb het voor elkaar gekregen dat de Next weer opstart, maar nog altijd geen internet via de adaper. 

Het zou fijn zijn als ik een nieuwe adapter zou kunnen krijgen.

Ik heb al wat gezocht op het net, maar kan niet snel zo'n zelfde adapter vinden 😅

Ryan
Community Moderator
Community Moderator
  • 446Posts
  • 37Oplossingen
  • 192Likes

Dat komt goed, ik stuur je een vervangende adapter toe @elianmars! Per mail volgt een bevestiging van de aanvraag en met een paar dagen is het bezorgd door de brievenbus. Het komt eraan!

elianmars
Topicstarter
Level 5
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Super, dank je wel! 🤗

elianmars
Topicstarter
Level 5
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Vandaag de nieuwe adapter binnen gekregen.

Helaas is dit niet de oplossing. Ik kan nog altijd niet kiezen voor bekabelde verbinding.

20240307_182913.jpg

Ik heb nog van alles geprobeerd, alleen de platte Ziggo kabel op modem aangesloten en modem opnieuw opgestart.

De kabel werkt wel, want als ik deze ergens anders inplug, werkt alles zonder problemen.

Harde reset lukt dus ook niet, want de kabel wordt niet gezien 😔

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31613Posts
  • 2223Oplossingen
  • 15870Likes

In dat geval lijkt mij dat vervangen van de Next Mini zelf de volgende stap is.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4256Posts
  • 346Oplossingen
  • 1717Likes

@elianmars dan heb je inderdaad alles naar eer en geweten wel echt getest. We zorgen voor een nieuw exemplaar. Dat omruilen is kosteloos. Die komt jouw kant op.

Je oude kan je dan weer terugsturen middels de retourdoos. Bewaar je het verzendbewijs wel goed? 

We horen graag of het hiermee opgelost is! 

elianmars
Topicstarter
Level 5
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Super! Dank daarvoor.

Ik ga er vanuit dat het dan toch gaat lukken.

Zodra ik 'm binnen heb, laat ik het weten 👍🏻

elianmars
Topicstarter
Level 5
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Nou, helaas..... Ook nu lukt het niet om bekabelde verbinding te maken met de nieuwe Next mini.

Omdat ik hoop dat het misschien ligt aan de bridge modus van mijn modem (Conmectbox), aanvraag ingediend om bridge modus te laten uitschakelen.

Dat is nu enkele dagen geleden, maar niks gehoord en volgens mij staat het modem nog altijd in bridge modus (drie groene lampjes).

Inloggen in het modem lukt ook al niet meer. Niet via het web en niet via de Smart wifi app.

Nog nooit problemen gehad met inloggen in het modem en nu lukt het ineens niet meer.

Modem ook al gereset, maar dat wil niet helpen.

Ik weet het niet meer, hoor. Ik geef normaal gesproken niet snel op en blijf net zo lang doorgaan tot het in orde is, maar ik gooi nu de handdoek in de ring.... 🙁

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31613Posts
  • 2223Oplossingen
  • 15870Likes

Bij een modem in bridge mode gaat inloggen via 192.168.100.1 en kun je (de) SmartWifi app/web niet gebruiken. Je moet de Next Mini en alle overige apparatuur op/via de eigen router aangesloten worden.

Gio2903

Level 17
  • 3161Posts
  • 162Oplossingen
  • 2255Likes

als je de nieuwe mini op wifi installeert en daarna de utp erin doet gebeurd er ook niets?

ik zie namelijk wel is dat een nieuwe mini de kabel niet pakt bij 1e installatie en als dit afgerond is en de kabel erin doe er ineens niks aan de hand is

elianmars
Topicstarter
Level 5
  • 43Posts
  • 1Oplossingen
  • 9Likes

Inloggen is nu gelukt. 

Staat inderdaad nog in bridge mode, ondanks mijn aanvraag om deze uit te zetten.

Nou weet ik niet of wel of geen bridge mode iets uitmaakt voor de bekabelde verbinding. 

Ik heb de kabel zowel in modem als router ingeplugd. Het werkt gewoon niet.

Ik denk dat ik hier maar genoegen mee moet nemen. Het gaat gewoon niet lukken om de Next mini bekabeld te laten werken 😅

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic