DemiWillems

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Volume bedienen via afstandsbediening werkt niet

Hallo,

 

de geluid knoppen op mijn afstandsbediening doen het niet meer. Ook niet nadat ik de afstandsbediening heb gekoppeld aan de TV. Tevens de knop van de TV om het geluid harder of zachter te zetten werkt niet meer.

de andere knopjes op de afstandsbediening doen het wel.

8 Reacties 8
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Kun je met de afstandsbediening van de TV zelf ook geen volume regelen?

Zo nee, dat is er iets met de TV aan de hand.

Vaak helpt het om de TV 5 minuten van de stroom te halen.

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

@DemiWillems Welkom op de Community! Wat irritant dat het volume niet meer regelbaar is. Heb je aan de hand van @Bert zijn tips nog wat kunnen uitsluiten - en nog mooier - kunnen oplossen? 

Nyck1

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ook ik heb dit probleem. Sinds kort werken de Volumeknoppen en Muteknop niet meer. (Mediabox Next)

De volumeknoppen op de oorspronkelijke TV-afstandsbediening werken wel. Omdat het voorheen wel werkte vraag ik me af wat het plotselinge probleem is. Opnieuw installeren en de TV van de stroom halen, hebben niet geholpen. Wie weet de oplossing?

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Nyck1 Kun je de AB opnieuw koppelen met de TV: Afstandsbediening en tv koppelen | Klantenservice | Ziggo

 

Kijk ook even naar de mogelijke keuze die onder Koppel je afstandsbediening staat in de instellingen Beeld en Geluid, mogelijk staat daar ook een keuze betreft versterker of TV.

Gio2903

Level 17
  • 3124Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

even de AB koppelen dmv modelnr van de tv. dit lost meestal het probleem op. deze kun je vinden achterop de tv

Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2127Likes

@Nyck1 Heb je voor ons een update of de tips van @Bert en @Gio2903 hebben bijgedragen aan dé oplossing? Alvast bedankt voor je reactie!

Reginasp

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Even een tip:

Ik had hetzelfde probleem dat ik in éne het geluid niet meer kon regelen via de afstandsbediening. Alle andere knoppen deden het wel.

ik kwam erachter dat bij instellingen-beeld en geluid - dolby audio ingeschakeld stond.

deze op uitgeschakeld gezet en ik kon het geluid weer harder en zachter zetten via de afstandsbediening.

 

mariusslingerla

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik had zelfde probleem. Via instellingen gekeken of tv gekoppeld was. Dat was zo. Met knop "kies andere tv" naar keuze gegaan. Zelfde tv weer gekozen. Vervolgens met menu wil je volume testen? Ja.  Systeem stuurt dan signaal naar tv. Vervolgens functioneerd het weer bij ons

Uitgelicht topic