1
Vraag
2
Reageer en help mee
O.Orhan

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Verplaatsen Straatkast

Beste Klantenservice,

Bij deze wil ik graag een verzoek doen om de Ziggo straatkast te verplaatsen, een paar meter links naar de blinde muur.

De kast staat direct naast de garagedeur, de in/uitgang wordt verhinderd, tevens staat deze schuin naar voren en valt de deur regelmatig open. De oprit is grond van de gemeente.

Graag uw hulp, alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,​​​​​

Orhan

10 Reacties 10
Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23748Posts
  • 1054Oplossingen
  • 7563Likes

Het verplaatsen van de straatkast kan je beste via deze link  https://www.mijnaansluiting.nl aanvragen, dan wordt er een offerte gemaakt voor de kosten en zal deze als de offerte er is verplaatst worden.

Omdat de oprit van de Gemeente is is het afhankelijk van de mogelijkheden om kabels te verleggen of het moeten trekken van nieuwe kabels in de grond (en bijkomende kosten voor vergunningen)

Wie de kosten moet voldoen hangt vaak van een aantal zaken af zoals de vraag of de kast op gemeentegrond staat of op eigen grond (volgens kadaster) en of de grond later, dus na plaatsen van de kast, door de gemeente is verkocht.

Je zou ook nog even deze topic Verplaatsen Ziggo Straatkast kunnen doorlezen. Zodat je op de hoogte bent wat er bij komt kijken en wanneer Ziggo een rol hierin gaat spelen.

O.Orhan
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hoi Dave,

Bij het opvragen van een offerte via de link wordt er een prijsopgave gemaakt voor mij, terwijl Ziggo hierin de rekening moet krijgen.

De oprit is grond van de gemeente en altijd geweest, is een klein stukje trottoir. 

Met vriendelijke groet,

Orhan

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8182Posts
  • 311Oplossingen
  • 3212Likes
O.Orhan wrote:

Hoi Dave,

Bij het opvragen van een offerte via de link wordt er een prijsopgave gemaakt voor mij, terwijl Ziggo hierin de rekening moet krijgen.

De oprit is grond van de gemeente en altijd geweest, is een klein stukje trottoir. 

Met vriendelijke groet,

Orhan

Hier gaat je denkwijze mis de gene die de kast wil laten verplaatsen betaald de kosten…..tevens moet de gemeente er ook mee akkoord gaan , immers jaren geleden is tijdens het schouwen wat vooraf het plaatsen van een kast met een gemeente ambtenaar plaats heeft gevonden is de plaats door de gemeente bepaald.

Dus er moet een vergunning worden aangevraagd , dus ff kastje verplaatsen is niet zo maar gebeurd.

Maar Ziggo moet er wel voor zorg dragen dat de kast in goede staat is en niet zo maar open te maken is.

Kan je hier een foto plaatsen van de situatie ? dan kunnen de moderatoren van Ziggo die mee lezen op dit klant helpt klantenforum er mogelijk iets mee doen zo nodig

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Het bedrag van de offerte kan 0 Euro zijn. Dit is afhankelijk van de situatie.

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23748Posts
  • 1054Oplossingen
  • 7563Likes

@O.Orhan  je wordt al goed geholpen door @Ronihd  die heeft wat meer ervaring en @hanh  ook, mocht je vragen kan je beter even met hun verder bespreken. Ik heb op basis van topic’s die er voor stonden deze informatie opgezocht.

O.Orhan
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hierbij de foto’s van de kast en de gewenste plaats van blinde muur.

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8182Posts
  • 311Oplossingen
  • 3212Likes
O.Orhan wrote:

Hierbij de foto’s van de kast en de gewenste plaats van blinde muur.

Idd een wat ongemakkelijke plek.

Maar wat ik al schreef, de kast staat daar al denk + 35 jaar of zo en dan nu willen verplaatsen zal Ziggo echt niet kosteloos gaan doen ( althans dat denk ik ) 

En de gemeente moet het ook goed vinden.

Prettige jaarwisseling !

Marianne
Community Developer
Community Developer
  • 1602Posts
  • 139Oplossingen
  • 1849Likes

Hi O.Orhan, welkom op de Community! Wanneer de wijkkast op gemeentegrond staat, wil ik je vragen om het verzoek bij je gemeente neer te leggen. Wanneer je zelf een offerte opvraagt via mijnaansluiting.nl, wordt de opdracht aan jou gericht, terwijl de wijkkast niet jouw verantwoordelijkheid is. Hoe dit proces bij jouw gemeente is ingericht, durf ik niet te zeggen. Doordat je te maken hebt met vergunningen voor het verplaatsen en graven, kan er wel eens wat tijd in zitten. 

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Goh, nou dacht ik echt dat mijnaansluiting.nl de regie ging voeren over een wijziging van een aansluiting.

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8182Posts
  • 311Oplossingen
  • 3212Likes
Marianne Ziggo wrote:

Hi O.Orhan, welkom op de Community! Wanneer de wijkkast op gemeentegrond staat, wil ik je vragen om het verzoek bij je gemeente neer te leggen. Wanneer je zelf een offerte opvraagt via mijnaansluiting.nl, wordt de opdracht aan jou gericht, terwijl de wijkkast niet jouw verantwoordelijkheid is. Hoe dit proces bij jouw gemeente is ingericht, durf ik niet te zeggen. Doordat je te maken hebt met vergunningen voor het verplaatsen en graven, kan er wel eens wat tijd in zitten. 

Omdat de kast op gemeente grond staat en er door de gemeente een andere plaats moet worden aangewezen zal deze aanvraag idd via de gemeente moeten lopen.

En toch zullen er kosten voor het verplaatsen van de kast in rekening worden gebracht en in mijn tijd als iedereen het goed vond waren de kosten voor de aanvrager of dat nu nog zo is weet ik niet zeker maar lijkt me wel ? 

Dus als de gemeente de aanvraag doet zullen die ook de rekening moeten betalen en die verhalen het op de aanvrager. 

Wel een behoorlijk proces wat idd even kan gaan duren.

https://mijnaansluiting.nl/een-aanvraag-indienen

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic