1
Vraag
2
Reacties
theo D

Level 2
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Verlichting op AB bediening next mini ?

Is de next mini ookmte bedienen met de verlichte AB of alleen met de meegeleverde , extra de verlichte aangeschaft vanwege het geklungel in t donker . Wat ik nu dus weer heb slechte zaak vind ik .

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

De 2 verschillende Nexten worden met 2 verschillende afstandsbedieningen bedient.

De Next met de verlichte AB gaat via RF.

De Next mini en de Next Humax met de kleine AB gaat via Bluetooth.

 

De AB zijn niet uitwisselbaar.

Verschillende merken met verschillende technieken.

Bekijk in context

24 Reacties 24
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

De 2 verschillende Nexten worden met 2 verschillende afstandsbedieningen bedient.

De Next met de verlichte AB gaat via RF.

De Next mini en de Next Humax met de kleine AB gaat via Bluetooth.

 

De AB zijn niet uitwisselbaar.

Verschillende merken met verschillende technieken.

theo D
Topicstarter
Level 2
  • 23Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Bedankt maar is wel een foutje en nadeel voor en van Ziggo hadden ze toch bij de order erbij kunnen bestellen dat de toetsen verlicht worden bij oppakken jammer.Die Next Mini is toch ooit een order naar de betreffende producent geweest !!Was blij van dat geklungel in t donker af te zijn extra die voice control AB besteld nu weer mis . Die oude van de Horizon was helemaal een ramp.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

"Bedankt maar is wel een foutje en nadeel voor en van Ziggo hadden ze toch bij de order erbij kunnen bestellen dat de toetsen verlicht worden bij oppakken jammer."

 

De voorkeur van veel klanten ging uit naar een afstandsbediening die minder stroom / batterijen verbruikte en waar minder batterijen in moesten, die lichter was en de verlichting werd in het algemeen niet gezien als voordeel, dus is de verlichting vervallen.

Buurman

Level 14
  • 989Posts
  • 50Oplossingen
  • 899Likes

84BC2675-B037-43E0-B8D7-A017E98EF60F.jpegvoor alle problemen is er een oplossing…..ook voor een verlichte afstandsbediening 😂

Marc67

Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Ik wil gewoon de verlichte AB terug, heb er nu 2 zonder verlichting ontvangen.. (gewone Next) Ziggo los het op ! Bij bestelling (omwisseling 2 boxen) wordt je hierover NIET door hen geïnformeerd of gevraagd. Slechte zaak

Verwijderd account
Niet van toepassing

Hoi @Marc67  ,

Heb je de Arris, Humax of next mini?Enkel bij de eerste is het uberhaupt mogelijk.Heb je de oude afstandsbediening met licht nog ergens liggen?

Marc67

Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Hoi, 2x de Humax en heb , nu nog , de 2 vorige AB. Voordat ik ze moet retourneren

puppie

Level 17
  • 2639Posts
  • 66Oplossingen
  • 1066Likes

@Marc67 slechte zaak...zou je ook anders kunnen zien, zelf geen onderzoek gedaan.

Lees het bericht van @Bert en je weet waarom dit is gedaan.

Misschien is de logitech AB iets voor jou. > klik <

Buurman

Level 14
  • 989Posts
  • 50Oplossingen
  • 899Likes

@Marc67 Lees a.u.b. dit topic even terug dan zie je dat @Bert  het antwoord al heeft gegeven.

Er is een Aris Next met RF afstandsbediening (+verlichting) en Humax Next met BT afstandsbediening. Beide AB zijn niet uitwisselbaar en het model Aris van de Next wordt volgens mij niet meer geleverd door Ziggo omdat de Humax de vernieuwde opvolger is. 

Verwijderd account
Niet van toepassing

Een monteur zou die 2 kunnen omruilen voor de Arris, maar ik vermoed dat ziggo dat niet doet.

Die afstandsbedieningen mag je gewoon houden hoor, uit hygiene worden die niet opnieuw uitgeleverd.

PS @Buurman , De nieuwe AB zonder verlichting werkt op de Arris, Humax en next mini en zelfs Xl.De oude met licht enkel op de Arris en XL.De Arris word nog af en toe uitgeleverd.

Marc67

Level 2
  • 15Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Oneens, uitzoeken of ze iets veranderen?

Pe1edy

Level 5
  • 53Posts
  • 5Oplossingen
  • 11Likes

Ik vind het ook jammer. Juist in de slaapkamer zou het handig zijn

Verwijderd account
Niet van toepassing

Hoi@Pe1edy ,

Je hebt momenteel de Next mini?Of een andere box?

Pe1edy

Level 5
  • 53Posts
  • 5Oplossingen
  • 11Likes

ik heb een next mini  in de slaapkamer en een nextbox in de woonkamer

Verwijderd account
Niet van toepassing

Je zou -mits de next een Arris is- de Next mini in de woonkamer kunnen zetten en de Next in de slaapkamer.Dan kan je in de slaapkamer gewoon een afstandsbediening met licht gebruiken.

 

Misschien kan een moderator die toesturen.Desnoods heb ik er nog wel een voor je.

Gio2903

Level 17
  • 3125Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

moet er natuurlijk wel coax naar boven zijn 😉

I Am Groot

Level 7
  • 215Posts
  • 1Oplossingen
  • 112Likes

A je to 😜

Pe1edy

Level 5
  • 53Posts
  • 5Oplossingen
  • 11Likes

het idee is leuk maar kan de normale next niet kwijt en bovendien maakt hij geluid. Het gaat niet.  De één is RF en de andere bluetooth zoals eerder gezegd Geen drama. Misschien komt deze versie ooit mer een LEDje erin. Het batterij verhaal lijkt me geen belemmering

Buurman

Level 14
  • 989Posts
  • 50Oplossingen
  • 899Likes

@Pe1edy of installeer gewoon extra bed(lees)lampje......ook handig voor andere bezigheden in bed  😉.

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic