D1959

Level 4
  • 27Posts
  • 3Oplossingen
  • 7Likes

Veel storingen bij Viaplay

Goedemiddag,

 

Ik heb o.a. een kabel-tv abonnement met een Viaplay abonnement.

Met Viaplay veel storingen, steeds loopt het vast, opnieuw opstarten enz.

Afgelopen week uitgebreid met Viaplay gechat hierover en die hebben e.e.a. uitgezocht en de logfiles bekeken waarbij er volgens hun geen bijzonderheden aan hun kant zijn. 

Zij vinden het raar dat ik op mijn tv o.a. geen kanaal 200 heb maar via de Viaplay app moet kijken. (volgens mij heb ik toch bij een basis kabel tv abonnement geen kanaal 200? Bovendien moet het ook via de app normaal en goed werken). 

Volgens Viaplay heeft Ziggo mij niet goed aangemeld want ik heb ook geen bevestiging mail gehad met en "unieke code". Afijn, zie hieronder voor hun bericht.

Ik baal dat ik maandelijks veel betaal om Formule 1 te kijken, de kwaliteit is echter belabberd en ik overweeg over te stappen op Formule 1 tv maar wil het eerst nog een maand een kans geven.

Kunnen jullie dit oplossen en mij opnieuw aanmelden inclusief die code zodat dit uitgesloten wordt?

 

Graag z.s.m. bericht.

Mvg David W****

 
U kunt het beste de klantenservice van Ziggo benaderen, want zij hebben u niet goed aangemeld. U behoort een unieke code te ontvangen in uw bevestigings email en dan kunt u met die code via deze link uw account bij ons activerenhttps://signup.viaplay.com/ziggo?region=nl&yt0=Land+bevestigen


*Privégegevens verwijderd door moderator*
Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
D1959
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 3Oplossingen
  • 7Likes

Zoals Bert schreef;

"Als je via Ziggo hebt aangeschaft, dan krijg je geen mail met aparte code, maar ben je doorgelinkt naar Viaplay en heb je gelijk je inlog gegevens aan kunnen maken bij Viaplay, dat moet wel gebeurt zijn".

 

Hiermee is dit duidelijk en mijn vraag voor hier beantwoord.

Viaplay vertelde mij dus onzin, het ligt dus helemaal niet aan de Ziggo aanmelding maar aan Viaplay zelf.

Ik zal daaruit mijn eigen conclusie trekken. Buiten de slechte Viaplay stream kwaliteit en hoge prijs zadel men de klant op met onwaarheden. Tijd om op te stapppen.

 

Bekijk in context

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Spijtig dat het niet helpt @HjvdW

Ik heb je gegevens doorgezet naar het onderzoeksteam. Hopelijk kunnen zij  nog wel wat betekenen om dit op te lossen.

Het schijnt een technische storing te zijn waardoor sommige klanten kanaal 200 niet ontvangen en anderen wel. Dit is bekend.

Bekijk in context

Maud
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2197Posts
  • 230Oplossingen
  • 415Likes

@HjvdW, het probleem lijkt nu opgelost te zijn en zal dit weekend gewoon werken naar verwachting 🙂 Sorry dat het zo lang heeft geduurd.

Bekijk in context

20 Reacties 20
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Heb je via Ziggo het Viaplay abonnement afgesloten?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Het ontbreken van kanaal 200 is alleen raar als u Viaplay via Ziggo heeft besteld. Datzelfde geldt voor die code die krijgt u alleen als u het via Ziggo heeft besteld.

Dat kanaal 200 is er nog twee maanden, hoewel het zou beter zijn deze permanent te maken en ook gebruiken voor andere sporten die Viaplay doorgeeft.

 

 

D1959
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 3Oplossingen
  • 7Likes

Hallo Bert,  Ik heb het via Ziggo afgesloten en betaal dit ook via Ziggo in mijn abonnement.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Kijk eens in Mijn Ziggo of je daar Viaplay nog moet activeren?

Producten => Televisie => Streamingsdiensten beheren => Mijn abonnementen.

 

Bij Kabel TV heb je geen kanaal 200, voor zover ik weet, omdat er geen CI+ of smartcard of mediabox is om dit in te kunnen stellen.

D1959
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 3Oplossingen
  • 7Likes

Ja precies, dacht zelf ook te lezen dat kanaal 200 bij kabel tv abonnement niet aanwezig is.

 

Nee, abonnement is geactiveerd. Er staat "actieve abonnementen" Viaplay. Wordt verlengd op 02/06/2022.

 

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Zonder mediabox met (interne) smartcard of CI+ module met smartcard is kanaal 200 inderdaad niet beschikbaar.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

"Met Viaplay veel storingen, steeds loopt het vast, opnieuw opstarten enz."

 

Op welk apparaat gebeurd dit?

Met welke systeemsoftware en versie?

D1959
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 3Oplossingen
  • 7Likes

Het was vorig weekend vaak op TV. Kijken zowel TV als macbook air maar nooit tegelijk.

Het is een Samsung smart TV Model UE43NU719U. Laatste updates staan erop, kijken via Ziggo Wifi signaal op +/- 8 meter vanaf de router.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

8 meter is op het randje als er ook nog een muur tussen zit.

Is het mogelijk om de TV met een netwerkkabel aan te sluiten op het modem?

Indien niet mogelijk is je wifi netwerk uitbreiden een mogelijkheid.

Welk modem heb je in gebruik?

D1959
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 3Oplossingen
  • 7Likes

Het smart wifi modem. Ik vergat dat ik een heel netwerk in huis heb. Vanaf het modem heb ik pal achter de tv een netwerk aansluiting waar een TP-Link EAP 245 access point op zit.

Vraag aan jou is eigenlijk of e.e.a. nu wel of niet aan de aanmelding bij Ziggo ligt en/of het zin heeft dit opnieuw aan te melden zodat dit kan worden uitgesloten? Hier in huis is het wat het is. Als het bij Ziggo goed zit is dat o.k voor mij en weet ik genoeg. Ik stap dan over naar F1 TV pro binnen 1-2 maanden om te kijken hoe dat bevalt en gaat. Perfect bestaat net, dat was toen de rechten nog bij Ziggo waren maar daar is genoeg over gezegd en geschreven.....

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Als je via Ziggo hebt aangeschaft, dan krijg je geen mail met aparte code, maar ben je doorgelinkt naar Viaplay en heb je gelijk je inlog gegevens aan kunnen maken bij Viaplay, dat moet wel gebeurt zijn, anders kon je nu niets zien via Viaplay zonder inlog gegevens.

 

Als je TV op je eigen wifi netwerk aangesloten is, dan wordt het lastig zoeken.

Ik ken de TP-Link EAP 245 niet, hopelijk komt er snel iemand voorbij die hier meer van weet.

D1959
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 3Oplossingen
  • 7Likes

Ja precies Bert. Voor nu in elkgeval hartelijk dank voor je snelle antwoorden en bereidheid mee te kijken naar een oplossing. 

 

D1959
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 3Oplossingen
  • 7Likes

Zoals Bert schreef;

"Als je via Ziggo hebt aangeschaft, dan krijg je geen mail met aparte code, maar ben je doorgelinkt naar Viaplay en heb je gelijk je inlog gegevens aan kunnen maken bij Viaplay, dat moet wel gebeurt zijn".

 

Hiermee is dit duidelijk en mijn vraag voor hier beantwoord.

Viaplay vertelde mij dus onzin, het ligt dus helemaal niet aan de Ziggo aanmelding maar aan Viaplay zelf.

Ik zal daaruit mijn eigen conclusie trekken. Buiten de slechte Viaplay stream kwaliteit en hoge prijs zadel men de klant op met onwaarheden. Tijd om op te stapppen.

 

HjvdW

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik heb zelf ook Viaplay via Ziggo, maar bij mij doet kanaal 200 het ook niet. Kanaal 200 geeft een E16-4 melding via de CI+ modules en ook bij de Next mini geeft de tv aan dat ik geen abonnement heb op dit kanaal. De app werkt wel via de tv's, maar die hapert af en toe tijdens de races, dus het is niet echt een geweldig alternatief.

Er zijn nu al twee monteurs van Ziggo langs geweest en beiden zeiden dat alles hier in orde is en dat het probleem bij Ziggo ligt. Er schijnt ergens wat mis te zij gegaan bij de verwerking, maar een oplossing is er nog steeds niet.

D1959
Topicstarter
Level 4
  • 27Posts
  • 3Oplossingen
  • 7Likes

Vanavond op NPO1 in het programma Kassa een reportage hierover gezien. De moeite om even terug te kijken en ik/wij zijn dus niet de enige. Viaplay is niet thuis en schuiven alles van hun bordje af met de mededeling dat hun product geweldig is en het echt a.d klant ligt.  Meerdere consumenten organisaties gaan er nu mee aan de slag om compensatie te eisen en verbetering. Ikzelf ga het opzeggen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
HjvdW

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Helaas is dat al een paar keer gedaan, maar het helpt niet.

Kanaal 200 werkte de eerste twee weken overigens wel, maar de problemen begonnen toen er een mediabox XL werd opgestuurd en een van de pasjes werd geblokkeerd.

Jamyla
Community Moderator
Community Moderator
  • 5792Posts
  • 685Oplossingen
  • 2412Likes

Spijtig dat het niet helpt @HjvdW

Ik heb je gegevens doorgezet naar het onderzoeksteam. Hopelijk kunnen zij  nog wel wat betekenen om dit op te lossen.

Het schijnt een technische storing te zijn waardoor sommige klanten kanaal 200 niet ontvangen en anderen wel. Dit is bekend.

HjvdW

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Dat klopt, maar het duurt allemaal weg erg lang.

De reden dat ik Viaplay via het duurdere Ziggo liet lopen is vanwege )tijdelijke) kanaal 200, aangezien ik al mijn bedenkingen had over de betrouwbaarheid van zo'n streamingsdienst.

Helaas ben ik nu dus nog steeds overgeleverd aan iets wat ik juist wilde voorkomen, maar dan tegen een, in mijn ogen onterechte, hogere prijs.

 

Uitgelicht topic