1
Vraag
2
Reacties
Peter9988

Level 6
  • 86Posts
  • 1Oplossingen
  • 40Likes

Teletekst op next mini, wanneer?

Enig idee wanneer teletekst op de next mini komt? Wij zijn overgegaan van de normale next 4k naar de next 4k mini en mijn moeder keek heel graag en heel vaak teletekst, dit is nu niet meer mogelijk waardoor glasvezel van andere providers ons steeds beter in de oren klinkt. Kunnen jullie mij vertellen hoe snel "op termijn" is? Dan weet ik of een andere provider de moeite waard is óf dat ik bij ziggo blijf. Teletekst betekent veel voor mijn moeder dus ja, overstappen klinkt niet gek als een belangrijke functionaliteit niet beschikbaar is bij ziggo, maar wel bij volledig glasvezel providers.

 

Dit is overigens geen haat bericht, maar ben gewoon erg benieuwd hoe het er voor staat voordat ik naar andere providers kijk, overigens is teletekst niet de enigste reden, ook qua kosten en mogelijkheden is bij andere volledig glasvezel providers (iets) beter.

 

Hopelijk kan iemand mij hierover beter informeren.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Vincent
Community Moderator
Community Moderator
  • 4352Posts
  • 574Oplossingen
  • 2126Likes

Hi all,

Goed nieuws! Sinds vandaag werkt Teletekst op de Next Mini. Alle ins en out lees je in dit centrale topic

Een klein deel van de Next Mini's heeft de update afgelopen nacht niet binnen gehaald. Een automatische update volgt later deze week. 

Werkt het nog niet of kun je niet langer wachten? Zet je Next Mini dan terug naar de fabrieksinstellingen zodat je Next Mini de nieuwste update binnenhaalt. Houd hierbij wel rekening dat je diverse instellingen opnieuw moet configureren. Of dat gewenst is, is uiteindelijk aan jou. 

Bekijk in context

27 Reacties 27
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes

Er is ook nog de mogelijkheid om terug te gaan naar de normale Next, via de volgende afdeling, de normale helpdesk en de moderators kunnen dit niet uitvoeren: Bedenktijd en annuleren | Klantenservice | Ziggo

Harold

Level 9
  • 299Posts
  • 20Oplossingen
  • 58Likes

Ik begreep dat het er binnenkort aankomt, dus ik zou nog even wachten 

Peter9988
Topicstarter
Level 6
  • 86Posts
  • 1Oplossingen
  • 40Likes

Klopt maar ik heb alle bedrade internet kabels weg gehaald omdat het er te veel waren voor onder een plint. Het kastje is super handig en werkt mooi weg, dat zoiets als teletekst met de bijbehorende ondertiteling er niet standaard bij zit is nogal raar je zou zeggen dat ze daar wel over na hadden gedacht.

Peter9988
Topicstarter
Level 6
  • 86Posts
  • 1Oplossingen
  • 40Likes

Klopt alleen was dit vorig jaar ook "komt binnenkort" een verwachte datum is handiger, bijvoorbeeld "maart 2023". Binnenkort kan alle kanten op of over 2 maanden of over 2 jaar. 😅

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Het zal er vanaf hangen of het software matig lukt. Eerlijk gezegd zal het mij niet verbazen als dit er voor de Mini helemaal niet komt.

 

Voor de overige ontvangers werkt het iets anders dan de Mini.

Vanuit Ziggo zullen we te horen krijgen zodra dit beschikbaar komt laten we dit via de community weten.

Zeeburgia

Level 15
  • 1101Posts
  • 30Oplossingen
  • 1301Likes

Waarom is teletekst wel beschikbaar via KPN tv-boxen?

Is er sprake van een andere techniek t.o.v. de mini?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Zeeburgia daar lijkt het heel sterk op. Gebaseerd op info uit diverse topics ben ik bijna zeker dat de Mini voor lineaire TV hetzelfde platform gebruikt als de apps en website.

 

Klopt mijn vermoeden dan heeft elke Mini een eigen stream. In plaats van 1 stream voor alle Mini's.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

voor zover ik weet hoeft er voor ondertiteling (als dat is waarvoor je teletekst wil hebben ) dat niet aanwezig te zijn en kan je dat gewoon selecteren bij de betreffende uitzending

Zeeburgia

Level 15
  • 1101Posts
  • 30Oplossingen
  • 1301Likes

Dat klopt, via de toets op de AB met 3 puntjes.

De liefhebbers van teletekst kunnen ook surfen naar nos.nl

Tjeerd85

Level 13
  • 795Posts
  • 75Oplossingen
  • 446Likes

En heb je niet ook de teletekst app op een smartphone, misschien is dat een uitkomst?

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

die gebruik idd lekker beknopt

Arnout13

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Helemaal eens met Peter9988. Next Mini net ontvangen. Klein in gebruik met minder bedradingen en meer functionaliteiten. Is pluspunt.

Minpunt is de afwezigheid van Teletekst. Door Ziggo niet eens gemeld of durven melden in haar PR-campagne over deze nieuwe mediabox. Onbegrijpelijk dat dit niet is meegenomen door Ziggo en slechte zaak. Ziggo zegt dat het 'op termijn' wordt toegevoegd. Wanneer gebeurt dat?

Ik ben al aan het buurten bij andere providers en ga deze misser van Ziggo ook op de socials bekendmaken.

Steefb

Level 20
  • 15867Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@Arnout13 Teletekst zou nu moeten werken.

Al gekeken onder :ab_contextmenu: ?

Rob Koper

Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Ik wist niet eens dat Teletekst nog bestond

wewanl

Level 16
  • 2306Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Is teletekst nog echt nodig?

Het nieuws is op vele nieuws website te zien toch tegenwoordig?

En ondertiteling gaat neem ik aan tegenwoordig toch ook op een andere manier als via teletekst? 

Arnout13

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Yep. Niets te zien. Ook niet na even loskoppelen Next Mini. 

Arnout13

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

🙂  Lijkt idd iets uit vroegere tijden, maar is er nog steeds. 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

All, 
Teletekst wordt inderdaad binnenkort beschikbaar op de Next Mini, het is nog niet bekend wanneer. Als het zover is zullen we dit zeker laten weten! 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

dit zou toch eind vorige maand beschikbaar worden

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic