Streefwaarden

Level 5
  • 75Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

TV moet aan bij radio Next Mini

Beste, gisteren de next mini geïnstalleerd, erg mooi klein. Minder kabels, minder plastic beter nagedacht voor behoud 🌏. 😘 

Min punt groot min punt wat het ecologische weer ver naar beneden drukt. 

Ik moet nu mij tv sherm aan laten staan omdat de mini geen audio in/output heeft. Erg jammer. De mini is eral een tijdje. Vandaar dat ik ook wachte. Dacht dan zijn de gebreken erwel uit. Helaas. 

Ook radio xite gaan niet meer zonder dat je je tv aan heb staan. Please fix 

 

 

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75185Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Er zijn tig tips, alleen is er geen informatie over hoe nu via wat, met welke binnenkomende kabel, waarvandaan is aangesloten aan de Quantis en de Quantis aan welk apparaat is aangesloten met welke kabel.

 

@MDJ1 Loop even de gebruiksaanwijzing door, mogelijk helpt je dat op weg:

Gebruiksaanwijzing Quantis DVB-C digitale radiotuner QE 317 (myhumax.info)

Bekijk in context

32 Reacties 32
MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

kan niet aangezien de mediabox mini van zichzelf geen audio uit heeft 

wewanl

Level 16
  • 2307Posts
  • 23Oplossingen
  • 855Likes

Heb je geen internet radio wat je kan streamen naar je luidsprekers? Daar zijn genoeg apps voor en wellicht werkt het ook met de Ziggo go app op je mobiel.

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

Een mogelijke oplossing is een “HDMI to HDMI + audio” converter/extractor, even googelen levert diverse mogelijkheden, prijzen en webwinkels op. Aansluiten tussen de Next mini en TV en je hebt een aparte audio uitgang. En de TV kan dan uit bij radio luisteren. Radio zenders zijn te kiezen middels voice commandos op de afstandsbediening.

 

Zie ook topics: 

https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Radio-luisteren-i-c-m-Next-Mini/m-p/1079627#M122358

https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Audio-aansluiten-op-next-mini/m-p/1097872#M126255

 

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

....of omruilen voor een "gewone" next, die heeft dit gebrek niet.

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

echter kan dat niet meer door moderators hier worden gedaan

Gio2903

Level 17
  • 3125Posts
  • 160Oplossingen
  • 2219Likes

Vandaar dat ik ook wachte. Dacht dan zijn de gebreken erwel uit. Helaas.

sinds de komst van de mini is er niet opeens een audio-poort toegevoegd. dit had je kunnen zien voordat je m bestelde..

 

maargoed, de oplossing van karel is wel de enige

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75185Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Je kunt de Next mini omruilen voor een Next die een optische audio output heeft, als dat je op weg zou helpen, kosten € 19,95.

Via deze afdeling: Bedenktijd en annuleren | Klantenservice | Ziggo

 

Streefwaarden
Topicstarter
Level 5
  • 75Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

Ok dit is wel de huidige oplossing. Maar wat een verspilling weer. Moeten nu echt 3 miljoen klanten zo'n apparaat van 22,40 tot 109,99 aanschaffen? Kosten om de mini naar behoren te laten werken zijn dus minmaal €50,- plus een extra adapter voor de omvormer. Ik zou graag zien dat ziggo dit zelf oplost. En de vingerafdruk op moeder aarde reduceer! Dit kan en moet beter ziggo. 

Streefwaarden
Topicstarter
Level 5
  • 75Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

Hey Karel, bedankt voor je oplossing. 

Voor nu is het niet beter. 

 

Ok dit is wel de huidige oplossing. Maar wat een verspilling weer. Moeten nu echt 3 miljoen klanten zo'n apparaat van 22,40 tot 109,99 aanschaffen? Kosten om de mini naar behoren te laten werken zijn dus minmaal €50,- plus een extra adapter voor de omvormer. Ik zou graag zien dat ziggo dit zelf oplost. En de vingerafdruk op moeder aarde reduceer! Dit kan en moet beter ziggo. Dus blijft de topic Please Fix

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75185Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Streefwaarden Please Fix, daar is de Next mini te klein voor.

 

"Moeten nu echt 3 miljoen klanten zo'n apparaat van 22,40 tot 109,99 aanschaffen?"

Nee, gelukkig niet, er zijn tig andere mogelijkheden die nu al jaren gebruikt worden om radio te luisteren zonder dat de TV aan moet blijven, o.a. een nieuwe of oude digitale TV en/of radio ontvanger op een audio versterker aangesloten als een b.v. een Humax, een HDMI versterker na de Next (mini) die het geluid eruit haalt en het TV beeld doorgeeft aan de TV, een gewone Next Arris met een audio uitgang en een optische uitgang en een gewone Next Humax met een optische uitgang, een TV die het audio signaal door kan geven, zonder dat het TV beeld aan staat enz. enz. enz.

Streefwaarden
Topicstarter
Level 5
  • 75Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

Hoi bert

Fijn dat je reageert en het klopt echt allemaal wat je beschrijft.

Maar je mist de clou denk ik. Een multimedia bedrijf (ziggo) wat geen audio levert slaat de plank mis. Ja toch? En nee niet alle klanten moet over op een converter, snap ik ook. Ziggo biedt radio aan via hun next mini. Waarom moet de tv dan aan? Begrijp je mijn punt. Je hebt tegenwoordig allemaal geluid uit je audio device. Dus in vredesnaam waarom geen mogelijkheid op je nieuwste apparaat?

Please fix. 

MR_CHIP

Level 19
  • 11498Posts
  • 131Oplossingen
  • 3968Likes

ikzelf heb de next mini in de hdmi passthru van mijn soundbar ideaal lekker met de tv uit toch geluid 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75185Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Streefwaarden Ik denk dat je mogelijk ook iets gemist hebt in mijn eerder bericht, je hebt namelijk een keuze tussen 2 verschillende apparaten met verschillende mogelijkheden.

De Next met een optische uitgang en coax ingang en de Next mini via IPTV om achter een TV te plakken.

 

Als via dit forum iemand een Mediabox XL wil omruilen voor een next, dan is er ook een keuze, de Next mini of de Next, afhankelijk van je wensen.

Mediabox Next of Mediabox Next Mini? - Ziggo Community

 

Je kunt de Next mini ook omruilen voor een Next die een optische audio output heeft, als dat je op weg zou helpen, kosten € 19,95.

Via deze afdeling: Bedenktijd en annuleren | Klantenservice | Ziggo

Streefwaarden
Topicstarter
Level 5
  • 75Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

Hoi bert, ik heb zo'n apparaatje aangeschaft hdmi naar audio. Maar deze is ook geen oplossing ivm hdmi mini moet daar in. Dus geen beeld meer. Nu wat je voorstelde weer terug naar de next MAG NIET!!? 😡 van ziggo. Daar heb ik zojuist voor gebed. 

Dus ze slaan echt de plank mis. 

youriy

Level 17
  • 2998Posts
  • 152Oplossingen
  • 709Likes

Als je zo'n ding koopt moet je natuurlijk wel het goede apparaat met de juiste aansluitingen kopen, overigens verloopstukjes van mini-hdmi naar hdmi zijn niet duur. De afdeling opzeggingen schijnt wel je next-mini om te kunnen ruilen voor een next.

Streefwaarden
Topicstarter
Level 5
  • 75Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

Hoi youriy, 

Bedankt voor je reactie. Maar ik ben het helemaal beu. Zorg gewoon voor een audio uitgang op dat mini ding. (netjes uitgedrukt) waarom al deze rompslomp. En nee ik mag niet terug naar een next! Of jij moet een ander nummer hebben / medewerker? Dat is wat me verteld wordt aan de service deck.

Maar voor de goede orde. Waarom moet ik als klant al deze extra kosten maken? Onzin toch? Als multimedia bedrijf zorg je ervoor dat alle media werkt en niet dat we als klant allemaal moeilijk moeten doen kosten moeten maken om alles na behoren te laten werken. Onzin in mijn optiek. Ziggo zorgt maar voor een fatsoenlijk werkende mediabox. Want ik ben weg. Want ik heb sinds kort Glasvezel in de meterkast. Dus alle goed bedoelde comments zijn wat mij betreft niet zinvol. Wel dank daarvoor. @youriy @Bert @Karel. @MR_CHIP @ziggo/klantenservice (o die bestaat niet) 

Gegroet 

Streefwaarden
Topicstarter
Level 5
  • 75Posts
  • 0Oplossingen
  • 16Likes

Ps. Na het carnavals vakantie ben ik weer offshore als technician. Maar mij gezin zit dan weer met de gebakken peren. Mijn vrouw "totaal niet handig" (yin-yang) wil gewoon radio luisteren. ZONDER TV! Mag dat? 🥰  Wat is de beste optie zonder overstap naar Glasvezel. Wil iemand een link daarvan sturen? Plus ziggo zeg dat eventjes als je een mini verkoopt / omruil! Met de daarbij horende kosten. Want dat is echt niet aan ons vermeld. We werken hard en we zijn geen ziggo monteurs of audio / media mensen. Maar willen gewoon de juiste kabels in de juiste gaatje prikken. Dat is alles. @Karel.  Of iemand van de @moderator? Want die hoor ik hier ook niet 🤔. Dank nogmaals voor jullie bijdrage 

franske1958

Level 7
  • 161Posts
  • 5Oplossingen
  • 80Likes

Zoek op Marktplaats naar een QE317, dat is mogelijk een goedkopere oplossing.

Helaas heeft die ook nadelen zoals niet te gebruiken zonder afstand bediening en 

er moet ook nog een retourband filter  worden aangeschaft anders werkt ie vaak niet goed.

 

 

Karel.

Level 16
  • 1832Posts
  • 222Oplossingen
  • 1195Likes

@Streefwaarden  schreef:

Maar willen gewoon de juiste kabels in de juiste gaatje prikken. Dat is alles. @Karel.  Of iemand van de @moderator? Want die hoor ik hier ook niet 🤔. Dank nogmaals voor jullie bijdrage 


Geen dank voor de bijdrage. Ik ben ook maar gewoon een klant en antwoord uit mijn eigen kennis en ervaringen.

 

Jammer dat dat Ziggo de Next niet (meer) wil omruilen. Uit een eerdere reactie begrijp ik dat je een HDMI naar audio extracter hebt aangeschaft. Dat had een HDMI to HDMI+audio extractor moeten zijn. Die heeft namelijke een HDMI in en HDMI out en audio out.

Uitgelicht topic