Katsie

Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

TV gaat spontaan aan i.c.m. Next Mini

Sinds we de next mini hebben, gaat onze tv spontaan aan. Soms na 5 minuten als hij uit is, maar meestal in de nacht. Sinds een paar weken gaat hij echt constant aan. Elke keer als ik weg ga , als ik terugkom staat de tv aan. CEC uitschakelen werkt niet, want dan gaat mijn Soundbar niet meer aan. 

1 knop voor aan en uitzetten uitschakelen werkt ook niet.

Beheer externe apparaten is het ook niet. Alle drie mogelijkheden die ik in de community kon vinden heb ik geprobeerd.  Eerst de next mini uitzetten en dan pas de tv uitzetten is ook niet de oplossing. 

 

Ik heb een LG WebOs  TV  NANO 816NA

 

Wie oh wie heeft voor mij de oplossing?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Katsie Schreef: CEC uitschakelen werkt niet, want dan gaat mijn Soundbar niet meer aan. 

 

@Katsie Schreef: Ik doe nu de tv stekker 's avonds eruit.  

 

Is de soundbar even aan/uit doen met ze eigen afstandsbediening niet veel makkelijker dan steeds de stekker eruit halen, waardoor de box ook geen updates ontvangt in de nacht en steeds elke dag opnieuw moet opstarten? Je zou ook nog een CEC killer tussen de NextMini kunnen zetten

Bekijk in context

20 Reacties 20
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Heeft u ook  gelezen dat vanuit Ziggo Go de Mediabox kan worden geactiveerd? Nu zal dat niet direct de oorzaak zijn, en zal iemand uw Ziggo Go/Mijn Ziggo inlog gegevens moeten hebben. 

 

Met het uitschakelen van de CeC wordt het gevolg voorkomen de oorzaak niet, de oorzaak is zover ik weet niet duidelijk.

 

Ik vrees dat niemand een echte oplossing heeft, hooguit de box echt stroomloos maken.

Katsie
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik vind het wel vreemd dat er ook bij ziggo niemand hier een oplossing voor heeft. 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Katsie goed dat je het hier aankaart. Echter, nav je laatste bericht: wij pakken dergelijke berichten zo snel mogelijk op, maar dit is geen live chat en soms is het wat drukker.

Of bedoelde je dat je dit via de klantenservice aan hebt gegeven en men je daar niet kon helpen? Want ik heb in dit topic een reactie gevonden met wel degelijk tips en adviezen die hebben geholpen. Zijn dat dezelfden als welke jij hebt getest? 

Katsie
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Hallo Jacob,

Ik bedoelde dat ik al die tips al geprobeerd heb en de klantenservice me, na dit alles besproken te hebben, door verwees naar de community. Het is gek dat dit bij de next mini gebeurd. Ik heb het namelijk nog niet eerder meegemaakt en ben al heel erg lang bij upc/ziggo. 

Ik heb nog geen oplossing gevonden, ook niet hier in de topics.  Instellingen in de tv ook al aangepast na veel zoekwerk op internet.   De tv gaat nu minder vaak spontaan aan, maar het is dus nog niet volledig opgelost. Ik doe nu de tv stekker 's avonds eruit.  

 

 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@Katsie ja dat is ook een oplossing, dat ben ik met je eens.

Ik lees inderdaad dat het via bepaalde tv instellingen vaak ook op te lossen moet zijn, vooral het HDMI-CEC uitschakelen. 

@Dave! zegt jou dit iets, als ik vragen mag?

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Jacob dat zijn geen echte oplossingen eerder workarounds de reden waarom dit gebeurt zal eerst gevonden moeten worden. Bij televisies van Samsung kan Anynet (CeC) niet uit als hier een extern geluidssysteem op is aangesloten.

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

@Katsie . Ook de quick start ( van je tv) al eens aan of uitgezet?

 

Teun.

Katsie
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ja @Teun, ook geprobeerd😉

Teun

Level 17
  • 4206Posts
  • 182Oplossingen
  • 809Likes

@Katsie . Je zou ook eens kunnen testen als je de next box afkoppelt van je tv en dan kijken of hij dan ook aan gaat. Je kunt dan uitsluiten of bevestigen dat het aan de next of tv lingt.

 

Teun.

DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Katsie Schreef: CEC uitschakelen werkt niet, want dan gaat mijn Soundbar niet meer aan. 

 

@Katsie Schreef: Ik doe nu de tv stekker 's avonds eruit.  

 

Is de soundbar even aan/uit doen met ze eigen afstandsbediening niet veel makkelijker dan steeds de stekker eruit halen, waardoor de box ook geen updates ontvangt in de nacht en steeds elke dag opnieuw moet opstarten? Je zou ook nog een CEC killer tussen de NextMini kunnen zetten

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@DON PAPA de oorzaak zijn dus die update's en een herstart waardoor de TV vanuit de box een puls krijgt. De update pushen zonder een herstart zou dan de oplossing zijn.

 

De soundbar beter gezegd standby zal weinig nut hebben zeker als de Mini direct aan de TV hangt.

Katsie
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ik snap niet waarom er zo vaak een update moet zijn dan. Die zijn altijd in de nacht toch?   De soundbar gaat idd tegelijk met de tv aan en dat wil ik ook graag zo houden. Als alles apart aan zou moeten is raar.  Daarvoor hebben we al die smart gevallen toch niet?  😊 Vannacht vergeten de stekker eruit te halen en tadaaaaaa. Tv aan.  

DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@RoWi. Schreef: de oorzaak zijn dus die update's en een herstart waardoor de TV vanuit de box een puls krijgt. 

 

Daarom gaf ik ook de tip om een CEC killer op de NextMini te zetten, dan ben je daar vanaf 😉

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Gewoon geen Mini nemen, of een provider waar dit niet gebeurt. Ik lees dat bij mijn provider nooit.

Katsie
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Cec werkt via mijn tv, als ik die uitzet heb ik geen werkende soundbar meer. Waarom, beats me.  TV stekker doe ik eruit.  De rest gaat gewoon door. Het is een oplossing. Niet denderend.   Misschien is het voor Ziggo een idee om de oplossing in  "1knop voor alles inschakelen" te fixen. Ik lees overal dat dit het eerste is wat men moet proberen.   

DON PAPA

Level 17
  • 3835Posts
  • 61Oplossingen
  • 3257Likes

@Katsie > Maar waarom koop je geen HDMI CEC killer (kabeldirect.nl) die je dan tussen de Nextbox en TV zet, dan kan de NextMini ook je TV niet meer aanzetten via CEC

Katsie
Topicstarter
Level 1
  • 7Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Ja, maar ook dat is geen oplossing. Ik snap ook niet hoe dat op zou moeten lossen?  Ik heb nog steeds geen oplossing. Ik heb alles uitstaan en ben klaar met de next mini. Ik heb de chrometv aan en dat gaat goed.  Misschien komt er nog eens een goede update voor de mini?    Dit topic is als opgelost gemarkeerd, maar dat is dus niet echt zo.  Alsnog bedankt iedereen voor het meedenken.  

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Een antwoord die mogelijk geen directe oplossing is maar wel met een goed alternatief, kan door de moderatoren als antwoord worden gemarkeerd als u dit niet zelf heeft gemarkeerd zal dat vanuit Ziggo zijn gedaan.

 

Er vinden eigenlijk vrij weinig software update's plaats. Wat wel gebeurd is het updaten van de EPG. Uiteraard mag ook dat niet dit tot gevolg hebben.

De oorzaak is dat er een puls wordt gegeven waardoor de TV aan gaat, dat zal geen IR signaal van de afstandsbediening zijn. Blijft de Mini zelf over, er zijn niet heel veel maar toch een redelijk aantal soortgelijke berichten hier, ook van gebruikers met een Next.

 

Wat die genoemde CeC killer doet is specifieke pulsen blokkeren. Een echte oplossing zal vanuit Ziggo moeten komen dit is meer een workaround net als de tips die in het eerder gelinkte topic staan.

 

 

marcjanssen1112

Level 3
  • 16Posts
  • 0Oplossingen
  • 11Likes

Ik heb sinds gisteren ook een next mini, na uitschakelen next en lg tv, gaat de lg weer vanzelf aan, met de gewone next had ik dit probleem niet, ziggo graag een oplossing, anders wil ik de gewone next terug

Uitgelicht topic