Vels

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Sonos koppelen aan smartwifi pods

Omdat ons ingebouwde wifi-modem in de mediabox is verouderd, hebben 3 smartwifi pods gekregen (n.a.v. jullie brief van 10 november jl.). Deze hebben we geïnstalleerd. Echter, nu werkt onze Sonos niet meer. Vandaag, zondag 28 november vanaf vanochtend 8.00 uur tot nu 15.00 uur van alles geprobeerd, maar krijgen het niet voor elkaar. Dit betekent geen muziek meer en ook het geluid van onze tv via de sonos is weg.
Dit vinden we heel vervelend. Een oud wifi-modem wordt 'vervangen' door 3 smartwifi pods en vervolgens hebben we meer ellende dan gemak. Wie weet een eenvoudige oplossing?

9 Reacties 9
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Vraag 1 welke Pods want de afdeling marketing gebruikt deze term voor twee verschillende producten.

Vraag 2 je hebt geen losse modem/router de Connectbox nu Smartwifi modem(?) genoemd gekregen.

 

Eerste zal er een aparte modem router moeten komen en waarschijnlijk de aansluitingen en ander materiaal vervangen naar de huidige maatstaven.

 

Je zal mogelijk tijdelijk de  5 ghz wifi uitmoeten zetten dan via de Sonos app overnieuw alles verbinden daarna mag de 5 ghz weer aan en zou het moeten werken.

Vels
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Beste RoWi

We hebben de TP-link Deco M4 en beschikken niet over een apart modem/router. Deze is ingebouwd in de mediaboxXL. De 5ghz wifi is al uit, deze hebben we uit moeten zetten bij de installatie van de TP-link Deco M4.

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dan heb je in ieder geval wel degene gekregen die met de Mediabox XL kunnen samen werken.

Ik bedoelde via de Deco app tijdelijk 5 ghz uitzetten mogelijk moet ook fast roaming uit. En wat de Sonos betreft alles terug naar de fabrieks instellingen en opnieuw verbinden.

 

De modem/router in de MBXL wordt niet overal meer actief ondersteund vandaar mijn 2e vraag.

 

Is de eerste deco bedraad gekoppeld aan poort1 van de mbxl?

Verdere tips en info over de Deco's vind u hier.

Dat is gebaseerd op de connectboxen maar zeker bruikbaar. 

Vels
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

De 1e deco is met de bijgeleverde ethernetkabel gekoppeld aan de MBXL in poort4. Deze was nog over. In de andere poorten zitten al andere kabels. De Sonos is al teruggezet naar de fabrieksinstellingen, maar de 1e playbase krijgt geen verbinding. De 2e Sonos luidspreker inmiddels wel. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat is al iets wat ik van Sonos weet is dat je alles via de sonos app moet toevoegen en instellen.

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5180Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @Vels

Stilte dus.... daar heb je geen Sonos voor natuurlijk. Is het na de tweede speaker inmiddels ook gelukt om de eerste aan te sluiten?

Vels
Topicstarter
Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Nee, helaas niet voor elkaar gekregen.  Krijgen binnenkort hulp van een bedrijf dat zowel deze wifi boosters als de Sonos playbase verkoopt. Zij gaan het voor  elkaar maken.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19171Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7274Likes

@Vels Jammer dat het nog niet gelukt is! Laat je weten of het met hulp van het externe bedrijf gelukt is om het werkend te krijgen?

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19171Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7274Likes

@Vels Het is al een poosje stil onder dit topic. We zijn erg benieuwd of het inmiddels gelukt is om alles werkend te krijgen. Laat je het weten?

Uitgelicht topic