1
Vraag
2
Reacties
Nora22

Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Smartcard gedeactiveerd door bestellen Next Mini

Hallo allemaal,

Ik heb een probleem. Ziggo bood via de mail aan om een next mini op te sturen, dit heb ik geaccepteerd. Nu heeft Ziggo mijn oude kaart die in de Humax box zat gedeactiveerd maar die kaart gebruik ik in mijn CI+ module. Klantenservice zegt nu dat de kaart met geen mogelijkheid geactiveerd kan worden en zit ik met de handen in het haar omdat ik die kaart gewoon nodig heb. Oplossing van Ziggo is 2 euro extra in de maand betalen voor een nieuwe kaart voor wat ik tot gister nog had. Kan iemand mij helpen hiermee? Alvast bedankt.

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Marco
Community Moderator
Community Moderator
  • 73Posts
  • 5Oplossingen
  • 51Likes

Goedemiddag @Nora22, allereerst welkom op de Ziggo Community! 🙂

Ik kan me goed voorstellen dat je schrikt van het deactiveren van de smartcard. Omdat deze smartcard eerder gekoppeld was aan het hoofdproduct, is deze gedeactiveerd tijdens het omzetten naar de Next Mini.

Omdat je wettelijk 14 dagen bedenktijd hebt, kan ik de oude situatie nog voor je herstellen. Ik heb wat gegevens van je nodig.

- Het serienummer van de smartcard.
 - Het serienummer van de Humax decoder die eerder gekoppeld was als hoofdproduct.

Zou je deze informatie in je profiel willen zetten? Je mag dit wel in de persoonlijke informatie zetten. Alleen moderators van Ziggo kunnen deze informatie zien.

Bekijk in context

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4477Posts
  • 368Oplossingen
  • 1827Likes

@Nora22 helemaal goed. We gaan voor je aan de slag en herstellen dit voor je. Dit gebeurt zo snel mogelijk. Houd de gegevens in je Mijn Ziggo even in de gaten en als er een bericht komt per e-mail.

Zelf blijven we het ook monitoren. Dank voor je geduld! 

Bekijk in context

18 Reacties 18
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 32794Posts
  • 2337Oplossingen
  • 16589Likes

Een in het verleden gekochte smartcard kan, wanneer gedeactiveerd, inderdaad beleidsmatig niet opnieuw geactiveerd worden. De enige optie is dus een CAM + smartcard huren.

Marinus

Level 15
  • 1243Posts
  • 37Oplossingen
  • 391Likes

@tobiastheebe 

"beleidsmatig" = onwil

Ben je dat met me eens?

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 32794Posts
  • 2337Oplossingen
  • 16589Likes

Technisch gezien zou heractiveren van een gekochte smartcard nog steeds mogelijk moeten zijn, maar ik vermoed dat het hiervoor benodigde proces is verwijderd uit de backend omdat smartcards sinds geruime tijd alleen nog in huurvorm worden uitgegeven.

Nora22
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik ben al jaren klant bij Ziggo en Vodafone en als het erop aankomt kunnen ze niks voor je betekenen dat stuit mij zeer tegen het borst. Het zijn geen goedkope diensten dan verwacht ik toch wat meer bereidheid zoals Marinus zegt.

Marinus

Level 15
  • 1243Posts
  • 37Oplossingen
  • 391Likes

Dus als Ziggo onterecht deactiveert is de klant de dupe?

Dit lijkt mij niet geheel rechtmatig.

Als ik jouw nieuwe PC meeneem en zeg "die kan je van me terughuren", dan vindt jij dat ook vast niet OK. 😉

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 32794Posts
  • 2337Oplossingen
  • 16589Likes

Een moderator (Ziggo-medewerker) komt binnenkort langs in dit topic en kan nagaan wat de mogelijkheden zijn. Vul s.v.p. je adresgegevens in op deze pagina, deze zijn alleen voor moderators zichtbaar.

Nora22
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dank je wel voor je hulp.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 76867Posts
  • 5225Oplossingen
  • 22732Likes

@Nora22 Als een eigen gekochte of eerder gekregen smartcard, ten onterechte verwijderd wordt, is die op zeer korte termijn weer te activeren.

Zelf mogen ervaren vorige week.

Als het een smartcard is, die in je abonnement hoorde bij de bruikleen van de Humax en je schakelt over naar de Next, dan vervangt de Next de smartcard en wordt de smartcard niet meer geactiveerd, omdat de digitale smartcard in de Next de vervanger is van de losse smartcard.

Wat is de situatie precies?

Nora22
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ziggo zegt dat de kaart die bij mijn eerdere humax kastje hoorde  gedeactiveerd is omdat ik een mini next heb ontvangen. Bij het kijken in het systeem zien ze een kaartnummer die niet mijn huidige smartcardnummer is. De smartcard die ik tot gister gebruikte konden ze wel in het systeem zien maar kunnen/of willen ze niet activeren. Ik gaf aan dat ik bereid ben de next mini terug te sturen als ze alles naar mijn oude situatie willen terugdraaien maar dat kon ook niet.

Marco
Community Moderator
Community Moderator
  • 73Posts
  • 5Oplossingen
  • 51Likes

Goedemiddag @Nora22, allereerst welkom op de Ziggo Community! 🙂

Ik kan me goed voorstellen dat je schrikt van het deactiveren van de smartcard. Omdat deze smartcard eerder gekoppeld was aan het hoofdproduct, is deze gedeactiveerd tijdens het omzetten naar de Next Mini.

Omdat je wettelijk 14 dagen bedenktijd hebt, kan ik de oude situatie nog voor je herstellen. Ik heb wat gegevens van je nodig.

- Het serienummer van de smartcard.
 - Het serienummer van de Humax decoder die eerder gekoppeld was als hoofdproduct.

Zou je deze informatie in je profiel willen zetten? Je mag dit wel in de persoonlijke informatie zetten. Alleen moderators van Ziggo kunnen deze informatie zien.

Nora22
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb mijn gegevens bijgewerkt met het kaartnummer. Alvast bedankt 🙏 

Marco
Community Moderator
Community Moderator
  • 73Posts
  • 5Oplossingen
  • 51Likes

Graag ontvang ik ook het serienummer van de Humax ontvanger. We kunnen de smartcard niet los activeren. We kunnen enkel de Humax als hoofdbox herstellen, en de smartcard daar weer los onder hangen.

Nora22
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Beste Marco, ik heb de Humax serienummer toegevoegd 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4477Posts
  • 368Oplossingen
  • 1827Likes

@Nora22 aldus wel even voor de zekerheid: dan wordt alles weer naar je oude situatie hersteld, zoals Marco aangeeft. Je Next Mini komt dan te vervallen en moet weer retour.

Als dit akkoord is, zetten we de actie uiteraard voor je in gang! 

Nora22
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Dit is akkoord.

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4477Posts
  • 368Oplossingen
  • 1827Likes

@Nora22 prima, zou je dan in je profiel de letters van je postcode willen aanvullen?

Die ontbreken nu nog.

Dankje!

Nora22
Topicstarter
Level 2
  • 8Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Gedaan! Dank je wel 

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4477Posts
  • 368Oplossingen
  • 1827Likes

@Nora22 helemaal goed. We gaan voor je aan de slag en herstellen dit voor je. Dit gebeurt zo snel mogelijk. Houd de gegevens in je Mijn Ziggo even in de gaten en als er een bericht komt per e-mail.

Zelf blijven we het ook monitoren. Dank voor je geduld! 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic