BRU1

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Samsung UE40H64000AWXXN ontvangt digitale TV van Ziggo niet meer

Sinds kort heb ik het eenvoudigste kabelabt van ziggo. Dat werkte in aanvang wel op mijn TV.

OP 13 juli ia een monteur van ZIGGO langs geweest. die heeft alles werkend opgeleverd . Een paar dagen later kreeg ik de melding zwak signaal of geen kabel aangesloten.

Nu heb ik 3 tv s van Samsung alle drie ongeveer even oud en van t zelfde type  alle drie geven de zelfde melding. 

19 juli is een monteur langs geweest van ziggo. Die concludeerde dat de tuner van m'n tv wrsch kapot is.

Daarom kreeg ik gratis een kastje/decoder zodat ik via  HDMI tv kan kijken. Helaas geen drie.

 

Wat mij verbaasd is dat alle drie de tv 's op t zelfde moment hetzelfde probleem vertonen. 

Nu heb ik zojuist een ander topic https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Samsung-digitale-kabelontvanger-DCB-H380R-reset-zichzelf-soms...  Waarin word gemeld dat ZIGGO het signaal heeft veranderd waardoor de decoder het niet meer verteert.

 

Nu vermoed ik dat hetzelfde ook voor mijn 3 tv's geldt.

Klopt dit?

 

4 Reacties 4
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75178Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

"Nu vermoed ik dat hetzelfde ook voor mijn 3 tv's geldt. Klopt dit?"

 

Ik kan het me niet voorstellen, dit zijn prima TV's uit 2014.

 

Kun je een foto hier plaatsen van de eerste plaats waar Ziggo je huis binnenkomt met eventuele splitters en versterkers op de foto?

En eventueel ook een foto van een andere coax wandcontactdoos of aansluiting waar de TV's op aangesloten zitten?

Jacob
Community Moderator
Community Moderator
  • 4139Posts
  • 338Oplossingen
  • 1663Likes

@BRU1 welkom op de Ziggo Community. Inderdaad, erg irritant en merkwaardig dat je die meldingen te zien krijgt. En dan wel op al je tv's, dat is welhaast iets te toevallig. 

Dus gaan we eens dieper de materie in. Om te beginnen, heb je de adviezen van @Bert nog ter harte genomen? We horen het graag!

Linda1978

Level 2
  • 11Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ik krijg nu een CI+ module toegestuurd omdat ik geen nieuw abonement met mediabox wil. Ik neem aan dat met de CI+ mijn huidige abonement met tv Standaard blijft en geen  nieuw abbo word? Het is mij wel verzekerd door de klantenservice. 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Linda1978  schreef:

Ik krijg nu een CI+ module toegestuurd omdat ik geen nieuw abonement met mediabox wil. Ik neem aan dat met de CI+ mijn huidige abonement met tv Standaard blijft en geen  nieuw abbo word? Het is mij wel verzekerd door de klantenservice. 


Dat is dus niet zo. KabelTV wat je had als ik het goed lees daar is geen CI module en smartcard voor nodig. Daarna komt TV Start met CI module.

Ik zie nu pas dat het start bericht een ander geval betreft.

Uitgelicht topic