leeuwerik30

Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Reset mediabox blijft hangen

Gisteren wilde ik een tv programma op tv terugkijken. Het terugkijken was erg instabiel: regelmatig stopte het even, het beeld was minder scherp en op een gegeven moment kreeg ik de melding dat het netwerk te instabiel was. Daarna stopte de uitzending. Dit heb ik al vaker meegemaakt. En meestal werkt het als ik alles reset. 

Nu echter werkte het niet en probeerde ik een harde reset met fabrieksinstellingen om te kijken of het daarna verbeterde. Echter bij installatie via de fabrieksinstellingen blijft de mediabox na even het welkomsscherm te tonen hangen in zoeken/installeren (ook na ruim een uur aangestaan te hebben). 

 

De mediabox is aangesloten via splitter op kabel. 

 

Wat heb ik gedaan:

- mediabox opnieuw opgestart

- mediabox uitzetten, alle kabels verwijderd en opnieuw aangesloten

- reset via tegelijkertijd - en standby knop ingedrukt houden

- mediabox zonder splitter aansluiten op de ingang waar signaal huis binnenkomt

- ik heb de kabel recent al een keer vervangen. 

 

Ik heb geen idee meer wat ik zelf nog kan doen. 

Heeft iemand een oplossing?.

 

Grt. Niels

Oplossingen

Geaccepteerde oplossingen
Verwijderd account
Niet van toepassing

Hoi @leeuwerik30 ,

Dit lijkt me een oud AOP die helemaal dicht gesmeerd is.Die witte radio kabel kan i.i.g weg, want radio word niet meer gebruikt.

Het lijkt me het beste dat een monteur die vervangt voor een braun BTV-01-SET.

Heb je bij de front panel reset (- en standby) wel een ethernetkabel aangesloten?

Bekijk in context

tjhslangen

Level 10
  • 418Posts
  • 25Oplossingen
  • 204Likes

@Verwijderd account nooit een utp kabel aansluiten op een mediabox xl. Dit gaat voor ip conflicten zorgen.

 

Front pannel reset op mxl is. Knop achter uit zetten. Dan weer aan dan tellen 21, 22 en 23 dan. Power en - knop tot je 3x welkom heb gehad en dan los laten. Even kijken of je mxl wel online is. Staat er offline dan loopt hij idd niet door. Beter ff storings monteur laten komen word je aop meteen vervangen

Bekijk in context

6 Reacties 6
Verwijderd account
Niet van toepassing

Hoi @leeuwerik30 ,

Dit lijkt me een oud AOP die helemaal dicht gesmeerd is.Die witte radio kabel kan i.i.g weg, want radio word niet meer gebruikt.

Het lijkt me het beste dat een monteur die vervangt voor een braun BTV-01-SET.

Heb je bij de front panel reset (- en standby) wel een ethernetkabel aangesloten?

leeuwerik30
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

@Verwijderd account  Bedankt voor de reactie. Klopt de aanslutiting is al oud. Ik heb het beschermde plaatje al een tijd geleden verwijderd, omdat de aansluitingen slechter waren met dan zonder dat plaatje. De aansluiting is trouwens niet dichtgesmeerd, maar de vorige bewoner heeft rond de aansluiting die het huis binnenkomt overal behangen. 

 

En de tweede vraag over het front panel. Ik heb beide opties geprobeerd: met kabel direct aangesloten op de splitter op de Mediabox en via de ethernetkabel via de modem van Ziggo en dan via de Mediabox. Mijn ervaring is dat de directe aansluiting een betere verbinding geeft dan via de modem.  

Wim C.

Level 18
T.E.A.M.
  • 6244Posts
  • 234Oplossingen
  • 4821Likes

Beste @leeuwerik30 

Hoe je het ook wilt aansluiten, die coax-aansluiting (AOP) moet écht door een monteur worden vervangen, want ander blijf je klooien en het kan echt niet de bedoeling zijn dat je eerst moet resetten voordat je behoorlijk TV kunt kijken.

Ik lees in je profiel dat jouw mediabox óók een modem is. Of of heb je inmiddels een apart modem?

tjhslangen

Level 10
  • 418Posts
  • 25Oplossingen
  • 204Likes

@Verwijderd account nooit een utp kabel aansluiten op een mediabox xl. Dit gaat voor ip conflicten zorgen.

 

Front pannel reset op mxl is. Knop achter uit zetten. Dan weer aan dan tellen 21, 22 en 23 dan. Power en - knop tot je 3x welkom heb gehad en dan los laten. Even kijken of je mxl wel online is. Staat er offline dan loopt hij idd niet door. Beter ff storings monteur laten komen word je aop meteen vervangen

Verwijderd account
Niet van toepassing

@tjhslangen  schreef:

@Verwijderd account nooit een utp kabel aansluiten op een mediabox xl. Dit gaat voor ip conflicten zorgen.

 

Ik dacht dat @leeuwerik30 een next had.Maar inderdaad, bij een xl moet je geen ethernet aansluiten.

leeuwerik30
Topicstarter
Level 2
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Bedankt voor de reacties. Ik heb contact opgenomen met de helpdesk. Ze gaan me de Mediabox next opsturen als vervanging van de mediabox XL. Ik kan dan meteen een afspraak maken met een monteur om het laten te installeren en de aansluiting up te daten.  

Uitgelicht topic