1
Vraag
2
Reageer en help mee
lindejoel

Level 3
  • 14Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

Radio stoort af en toe

Besten,

 

Mede dankzij jullie hulp heb ik mijn tante kunnen helpen met het luisteren van radio via haar oude stereo installatie nadat analoge radio uit de lucht is gehaald, dus in ieder geval bedankt daarvoor. Echter heb ik nu een klein ander probleem: het signaal lijkt af en toe te storen, tot een paar keer per minuut. Dan klinkt er een soort bonk, dan een seconde van ruis/gekraak, en vervolgens met een bonk floept ie weer aan. Ik neem aan dat dit ligt aan de verouderde stereo, aan de tulp ingangen waarmee de mediabox (via de audio omvormer) aan de stereo is verbonden. Voorheen had ze namelijk geen problemen met de stereo. De tulp kabel is nieuw, maar de stereo is al flink verouderd. Waar denken jullie dat het aan ligt, en hoe kan ik het verhelpen?

 

Alvast bedankt!

3 Reacties 3
fred6

Level 6
  • 419Posts
  • 5Oplossingen
  • 19Likes

Welke box en aansluitingen, doet de tv het goed

Willem-A1

Oud Community-lid
  • 2371Posts
  • 93Oplossingen
  • 1117Likes

@lindejoel kan je wat meer info geven? Bv. een foto van de set, de precieze manier van aansluiten en hoe er nu naar de radio word geluisterd. Dat gebeurt via een mediabox, maar welke? Niet altijd is een D/A converter nodig (wat jij als omvormer benoemd) dus meer info is echt welkom. 

Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes

Hey @lindejoel,

 

Super om te zien dat je de Community opnieuw hebt gevonden, nadat je zo goed geholpen bent om de radio bij je tante aan de praat te krijgen. Natuurlijk moet ook hier een oplossing voor zijn, waar de Community je graag bij helpt om dit aan te pakken. 

 

Had je de reacties van @fred6 en @Willem-A1 al gezien? 🙂

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic