1
Vraag
2
Reageer en help mee
renee_1946

Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Radio luisteren via de TV

Wie kan mij helpen?

Vanmorgen monteur gehad ,Next mini aangesloten.

Ik keek hiervoor tv via mediabox nu dus klein kastje.

Ik luisterde met dat spul naar de radio ,zocht een zender op ,radio speelde en ik zette de tv uit.

Nu luister ik naar de radio maar krijg de tv niet meer uit ,dus dat beeld blijft.Op diverse knoppen ,rode ,en grijze op de nieuwe afstand bediening maar dan floept alles uit.

Het ging altijd goed.

Het geluid van de tv gaat nu ook over mijn boxen ,heel moooi.

Wie helpt mij en leert mij hoe ik de tv uit kan doen en de radio gewoon laten spelen.

Alvast bedankt voor hulp.

Vriendelijke groet,

Renee van der Ven

12 Reacties 12
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74446Posts
  • 5095Oplossingen
  • 21623Likes

Dat gaat niet lukken als je TV geen functie heeft voor het doorzetten van geluid als je TV uitstaat.

Welke TV, merk en model, heb je precies, mogelijk komt er iemand langs die van deze TV meer weet.

Steefb

Level 20
  • 15644Posts
  • 2966Oplossingen
  • 7102Likes

Veel tv's hebben een beeld uitzetten optie.

Pasi

Level 18
  • 9502Posts
  • 487Oplossingen
  • 5294Likes

@renee_1946  schreef:

Wie kan mij helpen?

Vanmorgen monteur gehad ,Next mini aangesloten.

Ik keek hiervoor tv via mediabox nu dus klein kastje.

Ik luisterde met dat spul naar de radio ,zocht een zender op ,radio speelde en ik zette de tv uit.

Nu luister ik naar de radio maar krijg de tv niet meer uit ,dus dat beeld blijft.Op diverse knoppen ,rode ,en grijze op de nieuwe afstand bediening maar dan floept alles uit.

Het ging altijd goed.

Het geluid van de tv gaat nu ook over mijn boxen ,heel moooi.

Wie helpt mij en leert mij hoe ik de tv uit kan doen en de radio gewoon laten spelen.

Hallo,

WELKOM op dit openbare klant helpt klant forum, waar Ziggo Moderators afhankelijk van de werkdruk binnen 1 week langskomen in ieder topic. Ze zijn te herkennen aan Ziggo Community Ranks-08.png voor hun naam en hebben t.o.v. de Helpdesk meer kennis, meer mogelijkheden, meer rechten en kunnen 'dieper' het Ziggo systeem inkijken, waardoor ze u veel beter kunnen helpen dan de Helpdesk

Tja, Ziggo heeft in haar wijsheid geen audio uitgang op de Mini gemaakt ( weg bezuinigd voor een paar duppies ), waardoor u en vele anderen nu met dit probleem zitten. Nu mag iedereen gaan 'knoeien' met settings in hun tv en hopen dat daar een optie in zit, om het tv/beeld-scherm uit te zetten, terwijl het geluid aan blijft. Maar heel weinig tv's hebben zo'n optie. Tevens zou dan uw tv alsnog de hele dag aanstaan, wat natuurlijk niet goed is voor de tv en ook niet erg milieu bewust is.

Er zijn wel oplossingen, maar daarvoor moet u b.v. een extra apparaat kopen en deze kunnen aansluiten op uw stereo/surround set. Terwijl dat aansluiten natuurlijk ook weer problemen kan geven, want niet alle apparatuur heeft dezelfde aansluiting.
Een voorbeeld is b.v. een internet-radio zoals de Technisat Digitradio 10 IR, waarmee u alle internet zenders/streams kan ontvangen en dan ook niet meer afhankelijk bent welke zenders Ziggo heeft. Deze 10IR sluit u b.v. aan op uw versterker. Welke zenders u daarmee kan ontvangen ? Kijkt uu eens naar deze website ( RadioGarden ) en klik u linksonder eens op :ab_pijltje_rechts: starten. Zoveel puntjes als u ziet, zoveel zenders kan u met een internet-radio ontvangen.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 74446Posts
  • 5095Oplossingen
  • 21623Likes

Welke boxen heb je precies?

De mogelijke oplossing, als er geen beeld uitzetten optie is en de boxen zijn ervoor geschikt:

HDMI audio extractor - Ingang: HDMI male Uitgang 1: HDMI female Uitgang 2: Toslink female Uitgang 3:...

renee_1946
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik heb een Bose radio en boxen.

Denk dat het moeilijk gaat worden want ik ben helemaal niet technies en al behoorlijk op leeftijd.

Vlgs mij zit het niet in dat  dit probleem opgelost gaat worden,wat ik erg jammer vind.

Het ging allemaal zo eenvoudig .

Ik blijf proberen de tv uit te zetten en de radio te laten spelen.

Moet toch een keer lukken en anders vraag ik de monteur weer.

Pasi

Level 18
  • 9502Posts
  • 487Oplossingen
  • 5294Likes

@renee_1946  schreef:

Ik heb een Bose radio en boxen.

Denk dat het moeilijk gaat worden want ik ben helemaal niet technies en al behoorlijk op leeftijd.

Vlgs mij zit het niet in dat  dit probleem opgelost gaat worden,wat ik erg jammer vind.

Het ging allemaal zo eenvoudig .

Ik blijf proberen de tv uit te zetten en de radio te laten spelen.

Moet toch een keer lukken en anders vraag ik de monteur weer.

Helaas, bij Ziggo is het de standaard dat radio moet via tv. Dit i.v.m. de door Ziggo wegbezuinigde audio uitgang op de Next/Mini.
Een Ziggo monteur kan hieraan ook niets veranderen en aangezien deze zal terugmelden dat uw probleem geen fout van Ziggo is, zal u de monteurs kosten moeten betalen.

Of u moet een apparaatje kopen voor tussen/in de HDMI kabel ( zoals @Bert hieronder aangeeft ) of u koopt een apparaatje waarmee u internet-radio kan luisteren, zoals b.v. de Technisat Digitradio 10 IR. Maar in beide gevallen moeten deze wel op de Bose radio aangesloten kunnen worden. Daarom is het belangrijk te weten welke Bose radio het is, zodat we kunnen achterhalen of en welke aansluitingen deze heeft.

Kan u aangeven welke Bose radio u heeft ( desnoods een foto maken van de achterkant en deze hier op de forum plaatsen ) ? Zodat we kunnen zien welke aansluitingen deze heeft en of het mogelijk is om daarop e.e.a. aan te sluiten.

renee_1946
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Deze sticker zit aan de zijkant.

Ordernr1903/20748

Block 1903

Bose 3.2..1Special

Bose bv

Onderkant,

Serienr 027752352950839AZ

Heb je hiet iets aan?

Groet Renee

Pasi

Level 18
  • 9502Posts
  • 487Oplossingen
  • 5294Likes

De Bose 3.2.1 heeft een optisch en meerdere audio -ingangen, dus meer dan genoeg aansluitingen om daar rechtstreeks een audio bron ( zoals een internet-radio ) op aan te sluiten.

Bose 321.png

Bron.

renee_1946
Topicstarter
Level 2
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Moet ik dan een kabel of id kopen om dat van de radio naar de tv te verbinden.

En hoe heet zoiets dan?

Dank

Pasi

Level 18
  • 9502Posts
  • 487Oplossingen
  • 5294Likes

@renee_1946  schreef:

Moet ik dan een kabel of id kopen om dat van de radio naar de tv te verbinden.

En hoe heet zoiets dan?

Dank

@Pasi  schreef:
...

Helaas, bij Ziggo is het de standaard dat radio moet via tv. Dit i.v.m. de door Ziggo wegbezuinigde audio uitgang op de Next/Mini.
Een Ziggo monteur kan hieraan ook niets veranderen en aangezien deze zal terugmelden dat uw probleem geen fout van Ziggo is, zal u de monteurs kosten moeten betalen.

Of u moet een apparaatje kopen voor tussen/in de HDMI kabel ( zoals @Bert hieronder aangeeft ) of u koopt een apparaatje waarmee u internet-radio kan luisteren, zoals b.v. de Technisat Digitradio 10 IR. Maar in beide gevallen moeten deze wel op de Bose radio aangesloten kunnen worden. Daarom is het belangrijk te weten welke Bose radio het is, zodat we kunnen achterhalen of en welke aansluitingen deze heeft.

Kan u aangeven welke Bose radio u heeft ( desnoods een foto maken van de achterkant en deze hier op de forum plaatsen ) ? Zodat we kunnen zien welke aansluitingen deze heeft en of het mogelijk is om daarop e.e.a. aan te sluiten.

Helaas, hier voor is geen kosteloze oplossing. Of u moet een HDMI splitter of een internet-radio kopen. Zo'n internet radio heeft vaak veel opties en/of mogelijkheden, maar koopt u geen apparaat met alleen een DAB+ radio ).
Het aansluiten is eenvoudig, namelijk m.b.v. een kabel aansluiten op de Bose en daarna op de Bose de juiste ingang ( bron/Source ) kiezen.

Vaak betreft het een optisch kabel of een RCA/TULP kabel ( beide in bijna iedere winkel te koop ), e.e.a. is natuurlijk afhankelijk welk apparaat u kiest/koopt.

anoniemforum

Level 18
T.E.A.M.
  • 9664Posts
  • 578Oplossingen
  • 2606Likes

in zo geval was een next handiger geweest maar de next is helaas niet meer standaard leverbaar

Pasi

Level 18
  • 9502Posts
  • 487Oplossingen
  • 5294Likes

@anoniemforum  schreef:

in zo geval was een next handiger geweest maar de next is helaas niet meer standaard leverbaar

Inderdaad.

Algemeen : Door een audio uitgang weg te bezuinigen en zo een paar duppies te besparen, heeft Ziggo bewust de klant met dit soort problemen opgezadeld. Het geeft duidelijk aan waar Ziggo haar prioriteiten heeft !

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic