NPO lanceert op 1 december de nieuwe NPO app
Op 1 december lanceert NPO de nieuwe NPO app en vervangt hiermee de huidige app. Hierdoor is het niet meer mogelijk om de NPO app te gebruiken op de Mediabox XL. De nieuwe app is vanaf 1 december wel ...
Gelukt! Je krijgt vanaf nu elke maand de Community nieuwsbrief in je inbox.
Hallo,
Naar tevredenheid heb ik onlangs een Quantis QE317 radio ontvanger geïnstalleerd en deze werkt prima.
Alleen krijg ik het doorlussen van TV niet goed werkend. Sommige tv zenders komen goed door, anderen zijn gestoord of werken niet met de melding 'geen signaal'.
De Ziggo kabel is vanaf de hoofdaansluiting vertakt met een tweetal splitters en voert o.a. naar een coax wandcontactdoos in een ruimte waarop ik de Quantis heb aangesloten en via optische kabel met de hifi set heb verbonden. De Quantis werkt prima, met RDS, geen hoorbare ruis. Als je tv wilt doorlussen werkt dit echter niet.
Het doorlussen via de Quantis werkt wel vlekkeloos direct op de hoofdaansluiting waar de Ziggo kabel binnenkomt. Dat heb ik getest. Alleen werkt het bij mij niet verderop (downstream) in de kabel.
Graag jullie hulp.
Je noemt twee splitters en een contactdoos, mogelijk veroorzaken deze teveel demping. Wat geeft de signaalcontrole van de TV aan op zenders welke storing vertonen?
Andere mogelijkheid is dat de upstream vanuit het modem storing veroorzaakt, dit kun je testen door het modem tijdelijk te ontkoppelen van coax.
Zenders die doorkomen 3 (van 4) streepjes, zenders die storen 1 a 2 en 'geen signaal' waaronder de 3 NPO's.
Ik heb het modem ontkoppeld en dit gaf geen verbetering te zien.
TV rechtstreeks op de coax wandcontactdoos aangesloten: alle zenders werken prima.
Er zit een HPFX-85 filter tussen de tv hoofdaansluiting (waar de Ziggo kabel binnenkomt) en de eerste splitter.
Een kabel gaat naar de hoofd tv en een kabel gaat verder huis in naar tweede splitter.
Op de tweede splitter is een tv aangesloten en de eerder genoemde coax wandcontactdoos.
Zie de bijlage hoofdaansluiting en eerste splitter.
De HPFX258-IECFM sluit uit dat de upstream vanuit het modem storing veroorzaakt, dus de test met ontkoppeld modem was achteraf gezien niet nodig geweest.
Heb je de TV als test direct op de tweede contactdoos of het AOP (de hoofdaansluiting) aangesloten?
Het kapje van de eerste splitter (POA 01-UPC) veroorzaakt soms problemen, kun je dit verwijderen volgens deze instructies? Vervolgens de splitter opnieuw op het AOP plaatsen (goed aandrukken) en tenslotte het modem opnieuw opstarten.
De kabel tussen de twee splitters kan komen te vervallen, je kunt de tweede splitter met het filter direct op de eerste splitter aansluiten. De kabel met volledig witte connector op de tweede splitter is verouderd en kan het beste vervangen worden.
Kun je eventueel ook een foto van de tweede contactdoos plaatsen?
Zo luister je radio | Klantenservice | Ziggo
Het is niet voor niets dat de doorlus mogelijkheid hier niet vermeld wordt.
De HPFX258 die je noemt is een HPFX85, weet niet of dit nog verschil maakt.
De test was op de tweede coax wandcontactdoos, achter een tweede splitter en vrij ver downstream (ongeveer 10m) van het AOP.
De kabel tussen de 2 splitters kan niet vervallen, beide splitspunten liggen te ver uit elkaar (ongeveer 8 meter).
Kapje is verwijderd en gaf geen verbetering. Maar toen ik wat rommelde aan de ingangskabel van de Quantis had ik opeens goed beeld bij volgens mij alle zenders. Ook bij de 3 NPO's.
De ingangskabel vanaf de wandcontactdoos naar Quantis is splinternieuw, evenals de doorluskabel van Quantis naar de tv.
Is de ingangsconnector van de Quantis misschien wat wankel of maakt niet altijd goed contact? Als ik de ingangskabel maar iets beweeg dan kan het doorgeluste tv beeld zo weer gestoord zijn of zelfs verdwijnen.
Is dit misschien een bekend probleem met Quantis?
die kabels zitten uberhaupt niet al te stevig in de quantis.
deze kabel kan komen te vervallen, de poa die op de grond ligt kan het beste op de 1e poa aangesloten worden.
ik zelf denk dat je met een versterker aan de gang moet en een 2e kabel naar de plek van de tv moet gaan. zodat je niet meer hoeft door te lussen vanuit de quantis
Wat bedoel je er precies mee?
Ga ik proberen zonder die kabel.
Wel komt dan het tweede poa plus filter in zijn geheel onder het eerste poa te hangen. Hoop dat het blijft hangen en niet naar beneden valt.
Ik denk erover om de coax wandcontactdoos waar ik nu de Quantis op heb aangesloten te laten vervallen en te vervangen door een rechtstreekse kabel vanaf de tweede splitter. Scheelt weer demping.
Je zou eventueel ook nog voor beter signaal de witte kap van de POA stekker af kunnen halen zie:
Heb ik idd inmiddels verwijderd, thanks!
De wankele ingangsconnector op de Quantis lijkt het probleem. De Quantis overigens doet het vanaf installatie al prima. Door de ingangskabel op een bepaalde manier te geleiden werkt de doorlussing nu ook en vooral afblijven nu, is het devies. Verder heb ik het witte kapje op het Ziggo aansluitpunt verwijderd en nog een kabeloptimalisatie doorgevoerd.
Dank voor de support en kan gesloten worden.
Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.
Op 1 december lanceert NPO de nieuwe NPO app en vervangt hiermee de huidige app. Hierdoor is het niet meer mogelijk om de NPO app te gebruiken op de Mediabox XL. De nieuwe app is vanaf 1 december wel ...
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.