Jobi

Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

QLED 4K 55QN92A met CI module 1.4

Hallo, zojuist een nieuwe tv gekocht 

55" Neo QLED 4K 55QN92A (2021)

Op de tv wil ik graag de kanalen kunnen laden via een module 1.4.

Dat lukt mij niet omdat deze module niet door ziggo wordt verkocht.

De kanalen lade via de coax kabel gaat ook al niet.

Ik wilde mogelijkheid hebben dat ik niet via de mediabox kijkt maar gewoon via de samsung tv.

Kan iemend mij daat bij helpen?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

@Jobi Nu u alles er uit heeft kunt u naar het instellingen menu gaan, optie 3 zou zenders moeten zijn.

Daar kiest u automatisch afstemmen 

Druk op start

Zet antenne op Kabel

Type kanaal Digitaal

Operator Ziggo of upc

Netwerk handmatig

Dan de gegevens die Thobias heeft gepost.

Als alles is ingevuld druk op scannen

 

Is het scannen klaar ziet u 135 bij digitaal

65 TV

70 Radio

56 tvplus.

 

Bekijk in context

52 Reacties 52
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

***Foutieve info verwijderd.***

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Welke module gebruik je precies? De modules die op dit moment op de markt zijn, ondersteunen tenminste CI+ 1.2 en 1.3. Ziggo heeft inderdaad nog geen ondersteuning voor CI+ 1.4, de TV en CAM hoeven dat ook niet te ondersteunen.

 

Welk probleem ervaar je precies tijdens het zoeken naar zenders? Zie je een bepaalde foutmelding?

 

Zijn de correcte instellingen gebruikt (zie hieronder)?

 

  • Frequentie: 474 MHz (moet soms als 474000 ingevoerd worden)
  • Modulatie: 64-QAM
  • Netwerk-ID: 5555 (moet soms als 05555 ingevoerd worden)
  • Symboolsnelheid: 6875 ks/s


De zenders moeten worden gezocht terwijl de CAM + smartcard nog niet zijn geplaatst. Schakel vervolgens de TV uit, plaats de CAM en schakel de TV opnieuw in.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Eerder hier genoemde info over DVB-T2 is onjuist, ik had die van Tweakers gehaald en daar stond alleen DVB-T2, maar @tobiastheebe heeft de juiste info gevonden.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

***

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

-

Jobi
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

 

  • Digital BroadcastingDVB-T2CS2 x 2

 

  • AnaloogJa

 

  • 2 TunerJa

 

  • CI (Common Interface)CI+(1.4) / CI+(1.4 ECP)_IT only

 

  • Data BroadcastingHbbTV 2.0.2 (IT,GB,DE,CZ,SK,ES,PL,AT,FR,FI,EE,GR,SI,HR,BE,NL,LU,LT,HU,CH,PT,DK)/MHEG 5(GB,IE)
tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Ik had de pagina van Samsung ook al even bekeken, het lijkt erop dat DVB-T2CS een afkorting is van DVB-T2, DVB-C en DVB-S en dat DVB-C toch ondersteund zou moeten worden door de TV, 2×2 betekent dubbele tuner. Op onderstaande foto zijn in ieder geval F-aansluitingen voor satelliet zichtbaar naast de 'reguliere' IEC-aansluiting voor kabel-TV.

 

18645482-one-connect-box-nee.jpg

 

Zie het blokje 'Lees meer' in mijn eerste reactie.

Jobi
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hoi Bert, Maar zou het wel kunnen met een module 1.4 zolas de tv voorschrijft?

en zo ja , weet jij welke type ik nodig heb en waar tekoop.

gr Jos

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Jobi Een CI+ module bij Ziggo is een lastige, want je hebt 2 verschillende gebieden, oud-Ziggo en oud-UPC, daar heb je verschillende modules en smartcards voor nodig.

Kopen wordt daarom een lastige, smartcards zijn sowieso niet te koop.

Ik heb nog nergens gelezen of gehoord dat de CI module 1.4 werkt bij Ziggo.

 

De juiste 1.3 modules met de juiste smartcards zijn te huur bij Ziggo: CI+ modules | Klantenservice | Ziggo

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

Deze tv zal perfect werken met een 1.3 module, 1.4 modules zijn voor dvb c niet beschikbaar.

 

Lees ook dit topic.

Opgelost: Re: Smartkaart laat maar 1 HD kanaal door op de So... - Ziggo Community

 

Alle moderne tv's zijn geschikt voor 1.4 en 1.3 modules, 1.4 modules zijn voor kabel tv echter niet te koop.

Wel voor satelliet tv.

 

tobiastheebe

Level 20
T.E.A.M.
  • 31066Posts
  • 2181Oplossingen
  • 15502Likes

Wellicht ten overvloede:

 

20220718-02.PNG

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Je bedoeld niet in Nederland te koop? 

De 1.4 specificatie stamt al uit 2011 of 2012, we zijn nu al bij 2.0. Ik kan verder nergens vinden dat 1.4 specifiek voor satelliet zou zijn. We lopen in Nederland hopeloos achter op dat gebied we zijn niet interessant voor de fabrikanten omdat de providers hun boxen zoveel mogelijk promoten.

 

 

Het grootste verschil tussen 1.3 en 1.4 is dat je twee gecodeerde kanalen tegelijk kan decrypten. Met slechts 1 Cam.

 

Bron

 

Steefb

Level 20
  • 15868Posts
  • 2991Oplossingen
  • 7264Likes

@RoWi. Ik heb niet zo lang geleden op de duitse amazon gezocht, de enige 1.4 modules die ik kon vinden waren voor satelliet.

Het zou overigens niet voor de eerste keer zijn dat een specificatie niet gebruikt wordt. Ik had ook verwacht dat 1.4 wel verkrijgbaar zou worden nadat deze specs bekend zouden worden, dit is niet gebeurd.

Is de dvb-c markt gewoon te klein en vinden fabrikanten de ontwikkeling niet interessant? 

Jobi
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Hoi, Ik heb het geprobeerd , alles verwijderd, tv opnieuw opgestart, kon nu wel de kanalen zoeken en het lukt om 56 kanalen op te slaan althans dat zegt de tv. Waar ze zijn geen idee.. Kon ze niet vinden.

De next maar eerst weer aangesloten, lukte ook niet maar uiteindelijk wel omdat ik naar een andere hdmi ging.

Maar uiteindelijk heb ik nog steeds niets

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

@Jobi Je Next werkt nu wel?

 

Een CI+ module kun je huren bij Ziggo als je die liever hebt: CI+ modules | Klantenservice | Ziggo

Maar de CI+ met smartcard heeft niet dezelfde mogelijkheden als de Next zoals opnemen, replay en on-demand interactieve TV zoals Movies en Series, alleen te gebruiken in oud-Ziggo gebied.

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Als je TV kiest op de Samsung als ingang, dan zou je de 56 kanalen moeten kunnen zien.

Jobi
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Ja, de next werkt wel.  Zal de topic wel sluiten. Hoewel het vreemd blijft dat ik er maar geen kanalen erop krijg metmijn module 1.3 Bedankt voor alle reakties

Jobi
Topicstarter
Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Dat snap ik niet 

zou niet weten hoe naar samsung ingang kom.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Zit er de knop SOURCE op de afstandsbediening?

Daarmee kun je de verschillende ingangen van je TV kiezen, zowel de HDMI ingangen als de TV, is voor de Samsung een ingang.

Uitgelicht topic