Sinds gisteren heb ik problemen met de Next mini. Hij blijft opnieuw opstarten en voordat ik maar een knop of iets kan indrukken kan ik al niet meer verder. Soms krijg ik een plaatje op de tv dat ik de afstandsbediening op de next mini moet richten en dan de tv knop en nog een andere knop moet indrukken. Ik kan niet eens zien welke andere knop het is want dan gaat hij alweer uit. Ook heb ik gisteren de melding gehad dat de next mini niet genoeg stroom zou krijgen. Ik gebruik de adapter en dan een kabel naar de hdmi in de tv.
Wie kan helpen? Sorry ik ben niet heel technisch, dus hou daar aub iets rekening mee. 🙂
Jij bent de IT-hulplijn in je straat, de verlichting werkt thuis op commando en je groet de pakketbezorger met de slimme deurbel. Herkenbaar? Dan zijn de Community events echt iets voor jou! Doe mee en sluit je aan.
Al eens even de stroom eraf gehaald?
Wat gebeurt er als je de batterijen uit de afstandsbediening haalt? Misschien blijft er een knopje hangen.
Ja vannacht de hele nacht eraf gehad en ik kom wel iets verder dan gisteren, maar hij blijft in een soort van loop zitten door steeds opnieuw te starten/ met dezelfde melding te komen. HIj gaat even aan en soms zelfs tv erop en daar weer uit en soms dus plaatje met afstandsbediening.
Probeer de afstandsbediening eens opnieuw te koppelen, dat lijkt het bericht te zijn:
Stappenplan Afstandsbediening en Next mini koppelen klik hier | Ziggo
ik zeg ook het zelfde bert afstandsbedieng ens op nieuw kopppel ik zeg dat het werkt hed dat ook zelf gehardt bij mij vriending dus van daar oke fijne dag veder
Het lijkt er op dat de firmware update naar 5.13 niet goed is gelukt. De mini is “gebrickt”, weet niet of Ziggo nog wat op afstand kan doen of een bepaalde hardware reset met de fysieke aan/uit knop. Naar mijn idee moet ie vervangen worden door een nieuwe Next mini.
Misschien dat dit werkt?
Opgelost: Next Mini blijft hangen bij Ziggo logo - Ziggo Community
De mini MOET wel met een netwerkkabel aan het modem verbonden zijn.
Dit is wel een reset die alleen toegepast mag worden als niets anders meer helpt.
meschien bij update 5,14 kijken of die wel goed werkt is maar een tip van mij hoor iedere update kan voor verbetering zorgen wie weet
Bedankt voor alle suggesties. Ik ga er snel mee aan de slag, dat kan nu helaas nog even niet, maar fingers crossed dat één van de opties gaat helpen!
komt goed
@Robert1966! schreef:
meschien bij update 5,14 kijken of die wel goed werkt is maar een tip van mij hoor iedere update kan voor verbetering zorgen wie weet
5.14 is nog niet (publiekelijk) beschikbaar
waarschijnlijk inderdaad een update-loop oid, een nieuwe mini is in dit geval de oplossing
5.13 is de uitrol pas van begonnen, 5.14 bestaat nog niet
Hi @Puutje77,
Onderschat jezelf niet! Ik heb het gevoel dat je best een beetje technisch onderlegd bent. 😉
Is het al gelukt om alle tips die je hebt gekregen te testen? Zo niet, geen haast hoor. Ik was gewoon benieuwd of het al is opgelost.
Lief!
Door omstandigheden kan ik er nog even niet mee aan de gang, maar zodra het kan ga ik aan de gang en dan last ik het hier ook weten! In ieder geval tof dat er mensen zijn die meedenken!
Hallo,
Even melden dat ik sinds zondagnacht hetzelfde ervaar met de Next Mini. Soms doet het ding het trouwens voor een paar uur weer, maar uiteindelijk komt ie toch weer in die loop terecht. Van stroom af halen en harde reset lossen het probleem niet op. Het lijkt inderdaad iets met een onvolledige of corrupte installatie van firmware versie 5.13 te zijn. Die versie is wel wat de systeeminformatie weergeeft.
Ik ga morgen of overmorgen even bellen met de klantenservice, maar een nieuw apparaat klinkt aannemelijk als dit in de (installatie van de) firmware niet opgelost kan worden.
Mocht er iets anders uitkomen meld ik me wel weer.
@TijlSchoonenber om verwarring te voorkomen en het topic overzichtelijk te houden kun je het beste een eigen topic maken
Wij hebben exact hetzelfde met de next mini. Deze zorgt er steeds voor dat tv uit en weer aan gaat enz enz. Melding over koppelen kwam ook in beeld mar afst.b was gewoon gekoppeld dus dat klopte niet. Vorige week next mini al keer gereset omdat beeld bleef hangen. Nu weer reset gedaan maar het probleem blijft.
Dat is zeker irritant, @GP1967 . Heb je de bovenstaande tips al doorgenomen? Heb je hierin ook verschil of verbetering in ervaren?
Hallo @Puutje77 , er zijn twee andere Community gebruikers die erg nieuwsgierig zijn of dit probleem is opgelost dankzij de gegeven tips. We zijn erg nieuwsgierig naar je ervaringen zodra je hier aan toe bent gekomen.
Hallo Meindert, ik had het al eerder aangegeven. Ik kan er nu even niet mee aan de gang door omstandigheden. Zodra dat weer kan, volgt een update.
Hai mindert,
Dank voor je bericht. Helaas hebben we de tips al verwerkt en dat voegt niets toe. Enkel weet ik niet hoe ik kan checken welke software versie ik heb van de mini. Gaat dat via mijn ziggo producten?
Vul de belangrijkste trefwoorden in en vind het topic die past bij je vraag. Onze community zit boordevol kennis.
Start je eigen topic en krijg hulp van anderen. Op de community helpen ervaren klanten je graag op weg.